recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Åbent "brev" til Pioneer.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketÅbent "brev" til Pioneer.dk

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af david79 david79 skrev:



Fordelen er jo, at hvis den skulle blive totalskadet, så har han en ny indenfor få halve år.

Ja den udgang kan man jo godt frygte

Så lang tid har han den jo ikke. Inden den tid er den udskiftet.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 16:34
...Der ramte du noget Flemming....
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 16:35

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er jeg ikke enig med dig i Otto. Bestiller jeg et radarhoved i mit job, som først skal enten modificeres eller produceres, så ved jeg med sikkerhed hvilken uge produktet kommer. Og sådan er det på mange områder i mit job

Nu er det jo også værre at et fly falder ned, end at du ikke har noget lyd (det er du sikkert ikke enig i ). Derfor er kravene der stilles til logistikken, og den deraf følgende investering i den, nok anderledes. Men jeg forsøger ikke at forsvare dét at logistikken er usikker, jeg siger at NÅR den nu er det, så er det bedre at forhandler og distributør siger det som det er: At han ikke ved hvornår den kommer, frem for at gætte på datoer. Men som én der har siddet i forhandler-positionen med rigtigt mange forskellige leverandører, så vil jeg sige at din historie på ingen måde er enestående i branchen, og jeg er enig med dig i at det overordnet set er for ringe, hos firmaer af denne størrelse.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 16:45

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

JJeg har mere på fornemmelsen er det er importørne der har et noget "alternativt" forhold til forhandler og kundepleje.

Det kan givetvis også være tilfældet i mange situationer. Men hos nogle leverandører skal importørerne lave forecasts på hvad de vil have leveret op til tre måneder i forvejen. Dét man har forecastet er så dét man kan være nogenlunde sikker på at få leveret. Hvis det så viser sig at være for lidt, så er man henvist til en pulje der bliver fordelt efter behov, hvor de importører der ikke har solgt alle deres, kan forsøge at slippe af med nogle bestillinger hvis andre vil aftage varerne. I en sådan situation kan man godt opleve at importøren ikke ved hvornår der bliver nogle ledige til ham, før i sidste øjeblik. Jeg har f.eks. oplevet hos Sony at blive oplyst om over 2 måneders leveringstid på en ordre da jeg bestilte den, og så stod det på dørtrinnet tre dage efter...

En tilsvarende situation opstod i det famøse Philips 9731 fælleskøb for et par år siden - her besluttede Philips at det var smartere ekstraordinært at køre en hel container med tv op til TC, frem for at plukke tv'ene fra de løbende leverancer, hvilket kunne have taget måneder. Når Danmark så samtidig er en relativt lille brik i det store spil, så kan den slags godt møblere en del rundt med om de forventede leveringstider bliver overholdt eller ej, og om man overhovedet har en forventet leveringstid, eller bare venter på at der dukker en sjat op hist og her man kan rage til sig. Som den økonomiske situation er i øjeblikket, kan jeg sagtens forestille mig at Pioneer DK er endog yderst konservative med forecasts, og i stedet satser på at få fingrene i andre landes puljer, og dermed ikke kan svare på præcist hvornår de dukker op. Igen, jeg siger ikke at man skal betragte dét som tilfredsstillende, men det behøver ikke være et spørgsmål om at logistik-systemet bare er ét stort kaos.

Til top
david79 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2008
Sted: mn, USA
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 17:16
Det er stadigvæk et uheldigt signal at sende, når det åbenbart er flere forskellige pioneer forstærkere som ikke kan leveres - at man ikke engang har et alternativt.

Men det var da heldigt at vi helst ville vente til 1. maj - ellers havde Hother været længe uden ordentlig lyd nu. Så må vi bare håbe at først i maj holder.

... Hvis der går meget længere tid, så skal den jo stort set skiftes inden han modtager den
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 17:31

Oprindeligt skrevet af david79 david79 skrev:

Det er stadigvæk et uheldigt signal at sende, når det åbenbart er flere forskellige pioneer forstærkere som ikke kan leveres - at man ikke engang har et alternativt.

Men det var da heldigt at vi helst ville vente til 1. maj - ellers havde Hother været længe uden ordentlig lyd nu. Så må vi bare håbe at først i maj holder.

... Hvis der går meget længere tid, så skal den jo stort set skiftes inden han modtager den

Og kan da supplere med, at Jeres Onkyo netop er afsendt

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er jeg ikke enig med dig i Otto. Bestiller jeg et radarhoved i mit job, som først skal enten modificeres eller produceres, så ved jeg med sikkerhed hvilken uge produktet kommer. Og sådan er det på mange områder i mit job

Nu er det jo også værre at et fly falder ned, end at du ikke har noget lyd (det er du sikkert ikke enig i ). Derfor er kravene der stilles til logistikken, og den deraf følgende investering i den, nok anderledes. Men jeg forsøger ikke at forsvare dét at logistikken er usikker, jeg siger at NÅR den nu er det, så er det bedre at forhandler og distributør siger det som det er: At han ikke ved hvornår den kommer, frem for at gætte på datoer. Men som én der har siddet i forhandler-positionen med rigtigt mange forskellige leverandører, så vil jeg sige at din historie på ingen måde er enestående i branchen, og jeg er enig med dig i at det overordnet set er for ringe, hos firmaer af denne størrelse.

Der er ingen undskyldning for, at et firma af den størrelse, og med det brand af den karakter ikke har et ordentligt logistiksystem - længere mener jeg ikke den er Otto.

Jeg er dog meget klart enig med dig omkring fly-ulykker

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 20:20

Min henvendelse til Pioneer.dk har allerede båret frugt-

Pioneer.dk har kontaket Sparshop, som fortæller mig at jeg kan forvente min receiver "stadig ført i maj måned" (som jo i realiteten går frem til medio maj).

Jeg får i øvrigt svar fra Pioneer.dk i morgen via mail.

Men Sparshop viser sig igen som en fornem forhandler, i det Sparshop tilbyder mig udlån af en VSX-LX50 i den mellemligende periode.

Hvis det ikke er service fra Sparshop - så ved jeg ikke hvad service er

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
david79 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2008
Sted: mn, USA
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 20:27
Nice - så er det ikke så længe at du kommer til at være uden lyd som frygtet.
Og ja, det må siges at være god service.
Til top
Sidsel80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 20:48
Lækker service fra Sparshop's side 

.... Og iiiiiiiiiiiiiiiiiiiih hvor er der længe til i morgen!!!!

- Sidsel ( - og nej, jeg har vitterligt ingen tålmodighed når det gælder nyt legetøj )
Panasonic TX-P50G20, Onkyo TX-SR 706, Sony BDP-S373, BenQ W1000+

B&W: DM683, XTC, PV1*2, DS3 & DM685

Film: Blu-Ray (Col2), DVD (Col1)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 20:52

Oprindeligt skrevet af david79 david79 skrev:

Nice - så er det ikke så længe at du kommer til at være uden lyd som frygtet.
Og ja, det må siges at være god service.

Næh...men det er jo længe nok, nu må vi se.

Men jeg er da glad for, at Pioneer reagerede så hurtigt som de gjorde.

Nu er det jo lidt spændende hvad Pioneer skriver til mig i morgen 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 20:55

Oprindeligt skrevet af Sidsel80 Sidsel80 skrev:

Lækker service fra Sparshop's side 

.... Og iiiiiiiiiiiiiiiiiiiih hvor er der længe til i morgen!!!!

- Sidsel ( - og nej, jeg har vitterligt ingen tålmodighed når det gælder nyt legetøj )

Det med tålmodighed ligger heller ikke så godt hos mig Sidsel.

Og sagt under "bordet", så glædede jeg mig over at pakke en så flot receiver til Jer. Den er fuldstændig som ny i alle ender og kanter.

Og på posthuset lovede de mig at tage godt hånd om jeres receiver



Redigeret af Hother - 28-April-2009 kl. 20:56
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu