|
Ny stue-biograf (Pioneerficeret) |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | |
msorensen
Bruger Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
Emne: Ny stue-biograf (Pioneerficeret) Sendt: 10-Maj-2009 kl. 17:45 |
Nu har jeg i flere år savlet over mange fantastiske hjemmebiografer herinde, og derfor er det med glæde, at jeg kan vise biograf-stuen i vores nybyggede hus. Der blev desværre ikke plads til et dedikeret biograf-rum, men som kompensation fik jeg kommandoen over indrettelsen af stuen :-) Trods den fuldstændige kommando, har jeg prøve at gøre det hele så pænt som muligt, med så mangle skjulte kabler og udstyr som muligt.
Mit udstyr er ikke af det vildeste, men jeg er efterhånden rigtig godt tilfreds med sammensætningen, og pt. har jeg ingen fremtidsplaner om store udskiftninger (det kan jo sagtens ændre sig jf. denne tråd :-)). Her kommer først højtalere: Fronthøjtalere Dali Mentor 6 - sorte Centerhøjtaler Dali Mentor LCR - sort Baghøjtalere 4 stk. B&W M-1 - hvide Subwoofer Dali Ikon SUB - sort Og her kommer resten af udstyret: Monitor Pioneer PDP-LX5090H Reciever Pioneer SC-LX71 Bluray Afspiller Pioneer BDP-LX71 TV-signal TDC-TV Fjernbetjening Logitech Harmony 1100 Spillekonsoller Playstation 3 40GB Xbox 360 Elite Nintendo Wii Pioneer PDP-LX5090H benyttes udelukkende som monitor. Alt udstyr er forbundet til min reciever, og denne er så forbundet til monitoren via HDMI. Lydmæssigt er der tale om et 7.1 setup - jeg er udemærket klar over at det endnu ikke er udbredt, men det er rart at være lidt fremtidssikret - og så lyder det ret fedt når man sætter Rambo (IV) på :-) Her kommer lidt billeder af det hele: Alle spørgsmål, ris og ros modtages med glæde. Redigeret af msorensen - 05-Juli-2009 kl. 08:34 |
|
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Sendt: 10-Maj-2009 kl. 17:52 |
Kort sagt: Super lækkert! Et spm: Er tdc-tv på højde med digitalt kabeltv?? Det er IP-TV ikke? |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
msorensen
Sendt: 10-Maj-2009 kl. 18:00 |
Mange tak for din kommentar Pede.
Jo - der er tale om IP-TV. Vi havde en Zaptor fra Stofa før, og her føler jeg at kvaliteten på signalet var noget bedre, og desuden var der lidt flere indstillingsmuligheder mht. output. Jeg savner muligheden for at indstille boksen til 576i og så lade Pio'en skalere. TDC boksen outputter i enten 576P, 720P eller 1080i (jeg kører sidstnævnte nu). Jeg må dog sige, at boksen fra TDC ejer Zaptoren med længder. TDC boksen kører simpelthen bare ultra stabilt, og interfacet er hurtigt og lækkert (modsat Zaptorens, som jeg synes kørte langsomt, og som lignede noget fra Rusland). Med TDC-boksens fordele har jeg ikke fortrudt skiftet, men hvis man kigger på rå billedkvalitet, vinder Zaptoren altså. Redigeret af msorensen - 10-Maj-2009 kl. 18:01 |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sendt: 10-Maj-2009 kl. 19:22 |
Lad mig sige det med det samme: Det er absolut konevenligt Især de små fikse M1 er jo næsten usynlige. Flot setup |
|
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Sendt: 10-Maj-2009 kl. 19:26 |
Hej, Tak for ærlig feedback. Jeg havde håbet at det var samme, eller bedre PQ ift. stofa! Nå, træerne vokser ikke ind i himlen! Syns IP er et kanon koncept, men vil vente til kvaliteten (billeder) er optimeret! Jeg har selv en rimeligt gammel Samsung - box fra Stofa, som giver et super billede og som aldrig strejker! Den beholder jeg til den står helt af.
|
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
Skyum
Guld medlem Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
Sendt: 10-Maj-2009 kl. 19:28 |
SUPER FLOT, og jeg ved jo at Dali Mentor spiller formidabelt
|
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
msorensen
Sendt: 10-Maj-2009 kl. 19:35 |
Jeg bukker og takker igen for kommentarerne.
Kampus > Ja, de er godt nok meget neutrale de små M-1'ere, og så synes jeg faktisk at de spiller ganske hæderligt. Har tidligere brugt 5 stk. af dem i et 5.1 setup, og der kommer meget lyd ud af de små krabater. Søholm > Jeg bruger en Logitech Harmony One. Jeg synes den klarer opgaven fint. Er dog en anelse træt af byggekvaliteten - synes den virker lidt plastik-billig-agtig på nogle af knapperne. Pede > Jeg har også hørt meget godt om Samsungen, du må aldrig skifte til Motorola'en - lov mig det :-) Desuden vil jeg ikke udelukke, at indstillinger i mit setup påvirker kvaliteten - hvis nogen har råd/erfaringer, er de yderst velkomne :-) Skyum > Jeg var i hvert fald solgt fra første gang jeg hørte dem spille i HFK - og det bliver kun bedre og bedre desto mere de bliver spillet til. |
|
Kief
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
Sendt: 10-Maj-2009 kl. 19:43 |
Hvilket tv møbel er det du har?
|
|
Mvh.
Casper |
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Sendt: 10-Maj-2009 kl. 19:53 |
Ja det må jo snart være trivielt for dig msorensen, men for Sørensen da hvor er det lækkert Jeg har jo også stadig mine små B&W M1 som baghøjtalere, men jeg er så småt gået i tænkeboks for at finde afløsere (bare nu min svoger ikke læser dette). Det er bare svært, når de ikke må fylde ret meget, ikke koste en formue, og også have en forbedring i lyden |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
msorensen
Sendt: 10-Maj-2009 kl. 20:01 |
Jeg kan kun bukke og takke endnu en gang Hother - det er aldrig trivielt at modtage kritik, være det positivt eller negativt. Så jeg må opfordre til at det fortsætter :-) Du må endelig sige til (nu skriver jeg _når_ og ikke hvis, jeg har jo også fulgt med i din tråd :-)) du finder nogle værdige afløsere.
Vores TV-møbel er hjemmelavet (mange tak til svigerfar). Det er lavet af MDF-plader, og lågen er betrukket med højtalerstof. Der er en løs bagskillevæg i den nederste højre del, hvor ledninger etc. kan skjules bag. Jeg er pt. ved at afteste det, for at se om enhederne bliver for varme ved brug (PS3'en puster i hvert fald en del, hvis lågen er lukket). Jeg fortsætter testen lidt endnu, og beslutter så om der skal gøres noget. |
|
akjosko1
Super bruger Oprettet: 10-Marts-2008 Status: Offline Point: 377 |
Sendt: 10-Maj-2009 kl. 20:22 |
Det ser fadme lækkert ud. Rigtig stilrent og gennemført...
Hvor meget får du egentlig ved at skifte fra 3808 til A modellen, eller er det bare en software opgradering du skal have? Skal lige være sikker på hvad du mener |
|
Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. Podspeaker studiebio
|
|
msorensen
Sendt: 10-Maj-2009 kl. 20:30 |
Mange tak akjosko1. Det er bare software-opgraderingen jeg har bestilt hos HFK. Går ud fra at Audyssey'en (hedder den det?) bliver optimeret ift. rumkorrektion og andre godter.
|
|
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |