recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Oppo BDP-83 blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med Oppo BDP-83 blu-ray

 Besvar Besvar Side  <1234 108>
Forfatter
Besked
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Xstatic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 12:18

Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Hvor har du anskaffet den? Og hvad med regionskodning?

hos http://www.crtprojectors.co.uk

Den er reg A, men det er fint nok for mig, for jeg skal også have reg B udgaven når den kommer. En 1/3 af mine skiver er reg.A låste - og jeg gider ikke de chip-modificerede maskiner, har prøvet samsung bd-1400 og pana 35. Samsungen var ustabil, og pana'en ville ikke sende 24p til mit pio via receiveren, såeh.. Så min løsning bliver 2 maskiner, een i hver region.

Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 313
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 12:25

.MKV er et komprimeret HD format.

Desværre kan den i følge manualens side 39 kun spille dem fra USB sticks eller skiver. Forstår ikke hvorfor man ikke åbner op for muligheden for at streame dem via netværket nu der alligevel er LAN stik i?

Kristian
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

og jeg gider ikke de chip-modificerede maskiner, har prøvet samsung bd-1400 og pana 35. Samsungen var ustabil, og pana'en ville ikke sende 24p til mit pio via receiveren, såeh.. Så min løsning bliver 2 maskiner, een i hver region.


Dét tror jeg altså ikke du skal skyde skylden for på chippen; det har nok nærmere været din hardware der har skabt problemer et eller andet sted. Chippen gør bare maskinen regionsfri, eller tillader brugeren at vælge regionen. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle gøre maskinen ustabil eller dårligt fungerende, og jeg kan da også snildt få 24P fra min BD35 gennem min Marantz receiver til mit Pioneer tv.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Tidligere, indtil i dag, når jeg har læst indlæg/debatter her om loadtider, har jeg altid små-rystet lidt på hovedet af at nogle fandt load-tider vigtige - har tænkt "det squ da ret lige meget" - men nu mærker jeg en større motivation til at lige at knalde feks en musik-bluray skive på, fordi der ikke gå så lang tid længere med at loade. Kan mærke at det har tidligere forhindret mig en smule, ubevidst - ved følelsen af at "nå ja, så skal skiven i, så skal maskinen tænke i lang tid, så skal den loade menu osv osv". Har mange musik-bluray skiver, og kommer til at nyde dem meget mere fremover, også bare hvis jeg vil høre et nummer eller to. Dejligt :-)


Pff. Du må ha' spist søm. Det er videnskabeligt bevist at opstart, load og betjeningstider ingen indflydelse har på oplevelsen overhovedet.


Til top
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Xstatic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 15:23

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

og jeg gider ikke de chip-modificerede maskiner, har prøvet samsung bd-1400 og pana 35. Samsungen var ustabil, og pana'en ville ikke sende 24p til mit pio via receiveren, såeh.. Så min løsning bliver 2 maskiner, een i hver region.


Dét tror jeg altså ikke du skal skyde skylden for på chippen; det har nok nærmere været din hardware der har skabt problemer et eller andet sted. Chippen gør bare maskinen regionsfri, eller tillader brugeren at vælge regionen. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle gøre maskinen ustabil eller dårligt fungerende, og jeg kan da også snildt få 24P fra min BD35 gennem min Marantz receiver til mit Pioneer tv.

Mente heller ikke at det var _chippens_ skyld, men snarere at de maskiner jeg indtil nu har kunnet få, som var regionsfri, har ikke fungeret optimalt for _mig_. Samsungen var ustabil, og der var flere discs den ikke ville læse, som andre maskiner læser, feks Sony 500.

Dejligt for dig at din pana laver 24p - det gjorde min så ikke, og i manualen står der at det er noget der kan forekomme, hvis man tilslutter igennem receiver, og de råder derfor til at slutte direkte til TV - hvilket jeg ikke vil.

Hvis oppo'en kan gøres regionsfri med chippen vil jeg da klart foretrække det fremfor at købe en maskine mere!

 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Mente heller ikke at det var _chippens_ skyld, men snarere at de maskiner jeg indtil nu har kunnet få, som var regionsfri, har ikke fungeret optimalt for _mig_.



Så må du formulere dig bedre en anden gang

Oppo'en ér allerede gjort regionsfri, som diskuteret i nogle andre tråde herinde. Jeg skal selv have en en dag, men nu skal jeg lige have nogle andre udgifter af vejen først (og så skal den også lige komme ud her i landet Mit nuværende setup fungerer fint, så jeg har ikke så travlt)


Redigeret af Naiera - 14-Maj-2009 kl. 17:11
Til top
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Xstatic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Mente heller ikke at det var _chippens_ skyld, men snarere at de maskiner jeg indtil nu har kunnet få, som var regionsfri, har ikke fungeret optimalt for _mig_.



Så må du formulere dig bedre en anden gang

Oppo'en ér allerede gjort regionsfri, som diskuteret i nogle andre tråde herinde. Jeg skal selv have en en dag, men nu skal jeg lige have nogle andre udgifter af vejen først (og så skal den også lige komme ud her i landet Mit nuværende setup fungerer fint, så jeg har ikke så travlt)

Det lyder meget interessant at du siger at oppo'en allerede er gjort regionsfri - det vidste jeg godt ift dvd-delen, men mener du også regionsfri på BD-delen?



Redigeret af Xstatic - 14-Maj-2009 kl. 17:34
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 18:48
Ja. Man kan i hvert fald vælge mellem region A og B, og det er vel så regionsfri BD-afspillere nogensinde bliver (hvorvidt den kan region C kan jeg ikke sige, men det er vel knapt så relevant ).
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik-t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 18:49
her er min tråd omkring Et firma fra usa som har Chip mod reg free, plus andre opgraderinger som guldbelagte sil og andre gode ting..

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60221& PN=1&TPN=1


Redigeret af henrik-t - 14-Maj-2009 kl. 18:50
+100HD Film
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 20:35

Jeg har selv bestilt en region A afspiller hos CRT Projectors i England - skulle gerne blive leveret på mandag. I den forbindelse er jeg spændt på at teste .MKV afspilningen og var lidt ærgelig over den ikke understøttede en form for streaming/afspilning over netværk.

Så jeg skrev til OPPO tidligere i dag og bad dem overveje muligheden..

Her er svaret:

Citér

We are not supporting any network streaming support due to inherent technical issues related to network configurations on both a software and human support level. We will likely allow for network streaming support in the future, but that will only be once we believe we can internally support the influx of calls and e-mail support required for a networked device.

Best Regards,

Customer Service
OPPO Digital, Inc.
2629B Terminal Blvd.
Mountain View, CA 94043
Service@oppodigital.com
Tel: 650-961-1118
Fax: 650-961-1119

Det var i det mindste ikke et "Nej"..

 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 19:32

Har kigget lidt på afspilningen af MKV'er:

De .MKV'er jeg laver er typisk encoded efter High@L4.0 og har været lavet for at afspilles på min TViX 6500. Nu har jeg kun haft afspilleren i et par timer, men de første par .MKV'er jeg har prøvet har alle virket fint.

Dog er der følgende begrænsninger:

Oppo'en kan afspille .MKV'er fra USB sticks, USB harddiske og fra DVD'er (herunder f.eks DVD9 som jeg prøvede med).

Filsystemet på USB sticks og/eller USB harddiske kan kun være FAT32. Dette filsystem understøtter ikke fil størrelser over 4GB. Da alle de .MKV filer jeg laver er i 1080p og oftest omkring 8GB giver det nogle udfordringer.

Man kan så enten vælge at dele sine .MKV filer i mindre bidder eller brænde dem på en DVD9-R+. Det virker såmænd også, men er også knap så interessant. Vil jeg bruge DVD'er, så havde jeg brændt dem i AVCHD.

Det ville virkeligt hjælpe en del hvis Oppo implementere support for at læse NTFS filsystemet.

Teksterne ved .MKV afspilning er temmeligt grimme. Forhåbenligt implementerer de pænere fonte i en kommende firmware. Derudover fungerer de glimrende.

Iøvrigt er der her et glimrende program til at formatere en harddisk partition der er større end 32GB med FAT32.  Husk du mister dine data ved en formatering af en harddisk!

EDIT: Iøvrigt vil jeg lige bakke op omkring load tider i Oppo'en. Den er virkeligt hurtig i forhold til min Panasonic BD55, Toshiba HDX-A1 og kan sagtens følge med Sony's PS3. 

Byggekvaliteten er ganske god og den virker mere robust end de andre jeg har haft imellem hænderne.

 



Redigeret af hedberg - 18-Maj-2009 kl. 19:35
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 23:45

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Tak for det, Nu skal jeg 100 procent have en når den kommer

hej lars

kan du prøve med the dark knight den er styg, den får du ikke frem på 18 sekunder ?????.

hilsen agger

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 108>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu