recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Oppo BDP-83 blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med Oppo BDP-83 blu-ray

 Besvar Besvar Side  <12345 108>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 00:36

Dark Knight.

Fra slukket tilstand. Eject, skive i, lukke tray ialt 24 sekunder før der kom lidt lyd og billede i et par sekunder Derefter begynder den at loade igen og selve filmen starter efter totalt 65 sek.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Dark Knight.

Fra slukket tilstand. Eject, skive i, lukke tray ialt 24 sekunder før der kom lidt lyd og billede i et par sekunder Derefter begynder den at loade igen og selve filmen starter efter totalt 65 sek.

Det virker da umiddelbart langsomt.. Men det varierer vel også fra film til film alt efter om det er med bdLive osv?

Jeg har ellers tænkt mig at købe en, men hvis den ikke er væsentlig hurtigere end min bd-lx71 så ser jeg ingen grund til at købe den. Jeg må hjem og tage tid på min maskine



Redigeret af furious jt - 19-Maj-2009 kl. 07:47
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Det virker da umiddelbart langsomt.. Men det varierer vel også fra film til film alt efter om det er med bdLive osv?

Jeg har ellers tænkt mig at købe en, men hvis den ikke er væsentlig hurtigere end min bd-lx71 så ser jeg ingen grund til at købe den. Jeg må hjem og tage tid på min maskine

Prøvede på en Panasonic BD55.

Fra slukket tilstand, eject. Til skuffen var ude var der gået lige omkring 24-25 sek.

I med skiven. Første pip fra filmen (noget logo) var efter 64 sek. Herefter loader den videre og filmen starter efter 1 minut og 53 sek.

 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Det virker da umiddelbart langsomt.. Men det varierer vel også fra film til film alt efter om det er med bdLive osv?

Jeg har ellers tænkt mig at købe en, men hvis den ikke er væsentlig hurtigere end min bd-lx71 så ser jeg ingen grund til at købe den. Jeg må hjem og tage tid på min maskine

Prøvede på en Panasonic BD55.

Fra slukket tilstand, eject. Til skuffen var ude var der gået lige omkring 24-25 sek.

I med skiven. Første pip fra filmen (noget logo) var efter 64 sek. Herefter loader den videre og filmen starter efter 1 minut og 53 sek.

 

Fy for den, det var lang tid. Tror lige jeg vil teste med en film iaften. Håber ikke det tager 1min og 53sek, for så er min tidsfornemmelse da heeelt gal, da jeg ikke synes det tager ret lang tid. Men kan da godt se at hvis oppo'en er meget hurtigere end pio'en med den tid du skrev, er der chance for at det tager længere tid end jeg lige går og tror 



Redigeret af furious jt - 19-Maj-2009 kl. 08:58
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 09:07

Husk at teste med den samme film, for som du selv var inde på er der forskel fra film til film. (Selv syntes jeg Disney's gennemsnitligt er de værste.. ). Husk jeg har målt fra slukket tilstand, så afspillerens opstartstid er med i regnestykket.

For mig personligt er det vigtigste er tray'en reagerer når jeg trykker på fjernbetjeningen. Om filmen så er 5 sekunder ekstra om at loade er for mig mindre væsentligt. Irritationen opstår primært når man har trykket på eject ovre på afspilleren, står med skiven i hånden og venter.. og venter

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
dawies Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dawies Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 22:58
Hvis man skal se film købt i DK så skal det være region B man skal vælge - og hvis det fx er fra USA er det så region A. Bare lige for at få det helt på plads :).
Til top
larsl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2009 kl. 19:18

Test med Pana BD30:

Film: Dark Knight

Fra slukket tilstand, eject. Til skuffen var ude var der gået lige omkring 24-25 sek. (ligesom BD55) 

I med skiven. Første livstegn fra filmen (noget logo) var efter 41 sek. Herefter loader den videre og filmen starter efter 1 minut og 20 sek.

Hurtigere end BD55?? måske på grund af "kun" profile 1.1??

(del af tekst lånt fra Hedberg (c) )



Redigeret af larsl - 20-Maj-2009 kl. 19:36
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 02:05
Oprindeligt skrevet af larsl larsl skrev:

Hurtigere end BD55?? måske på grund af "kun" profile 1.1??

Tjoh.. Måske.. Jeg har forøvrigt slået netværks adgang fra i både min Pana BD55 og Oppo'en i de respektive menuer. Jeg er tilstrækkelig paranoid til at Hollywood ikke skal se hvor mange jeg ser en bestemt film

Oprindeligt skrevet af larsl larsl skrev:

(del af tekst lånt fra Hedberg (c) )

Uha.. Ifølge FBI er det enten 250.000$ eller 5 år i skyggen for sådan noget brud på copyright.. (Der er 50% rabat hvis du melder dig frivilligt )

 



Redigeret af hedberg - 21-Maj-2009 kl. 02:07
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
LudoDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2009
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LudoDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 21:52
Jeg har lige et par spørgsmål, jeg håber kan blive besvaret her.

Jeg troede ikke, at man kunne få fat i maskinen før efter sommer. Hvad er forskellen på at købe den fra England (mener det er derfra, en af jer havde købt den) og vente på at den kommer herhjemme? Hvis det bare er den danske manual, så køber jeg den med det samme.

Jeg forstår ikke helt det med region A og B. Hvilken indflydelse har det på, hvilke DVD'er man kan se?

Der er én, der nævner, at man kan se .mkv filer på den via USB-stick. Det ville være rart, hvis jeg ikke behøver min WD HD TV, da den tager den sidste HDMI-indgang på anlægget.

Håber I vil være flinke at svare på de tre spørgsmål.

Mvh. Jacob
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 22:50

Oprindeligt skrevet af LudoDK LudoDK skrev:

Jeg har lige et par spørgsmål, jeg håber kan blive besvaret her.

Jeg troede ikke, at man kunne få fat i maskinen før efter sommer. Hvad er forskellen på at købe den fra England (mener det er derfra, en af jer havde købt den) og vente på at den kommer herhjemme? Hvis det bare er den danske manual, så køber jeg den med det samme.

Det er en amerikansk model de sælger derovre pt. Dvs. at det er en region A for Blu-ray og region 1 for DVD'er.

Det betyder at flere Blu-ray og DVD'er som sælges i Danmark og som er regions kodet ikke kan afspilles i den medmindre regions kodningen deaktiveres. Dette kan på nogle afspillere es normalt med en chip som er gøres med en chip og lidt lodning. Det er alt andet end gratis.

Oprindeligt skrevet af LudoDK LudoDK skrev:



Jeg forstår ikke helt det med region A og B. Hvilken indflydelse har det på, hvilke DVD'er man kan se?

Wikipedia Danmark har en fin artikel om DVD regions koder her. Med DVD'er er verden delt i 6 zoner, men med Blu-ray har de valgt at dele den i 3 zoner i stedet kaldet A, B og C.

Den afspiller som jeg har købt er en amerikansk model og dermed kan den afspille Blu-ray film til region A og DVD film til region 1.

Normale europæiske afspillere er til Blu-ray region B og til DVD'er region 2.

En film kodet til region A vil ikke kunne afspilles i en region B eller C afspiller. Dog er der mange film (ca. 70% af Blu-ray's) som ikke har nogen region kode og de vil kunne afspilles af alle afspillere.

F.eks købte jeg her til aften filmen "Valkyrie" hos den lokale filmbiks. Denne film var kodet til region B og C, så min Oppo afspiller kan ikke afspille den.

Oprindeligt skrevet af LudoDK LudoDK skrev:


Der er én, der nævner, at man kan se .mkv filer på den via USB-stick. Det ville være rart, hvis jeg ikke behøver min WD HD TV, da den tager den sidste HDMI-indgang på anlægget.

Den kan afspille .MKV filer, men filsystemet på USB sticks og USB harddiske skal pt. være FAT32. Desværre er det sådan at FAT32 filsystemet kun understøtter filer op til 4GB i størrelse.

Hvis dine .MKV filer er større end 4GB kan de brændes til en DVD9 eller BD-R eller alternativt dele del op i bidder af maximalt 4GB på harddisken.

Selv ville jeg nok ikke udskifte WD afspilleren før Oppo'en eventuelt fik support for et bedre filsystem med understøttelse for større filer.

 



Redigeret af hedberg - 26-Maj-2009 kl. 22:57
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 17:03
Hvilken formater understøtter den ud over mkv via usb. kan man se en liste et eller andet sted.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Startrek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 15:40
Kan man ikke købe en Reg. A udgave og så få sat en kodefri chips denne
denne, mene at at US version har 110-230V strømforyning.

Så er det bare hvor og hvordan man så lige løser problmet med af få
montret dette kodefri chips ?

Og hvor kan Oppo BDP-83 (reg. A) købes lige nu ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 108>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu