recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Oppo BDP-83 blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med Oppo BDP-83 blu-ray

 Besvar Besvar Side  <1 5556575859 108>
Forfatter
Besked
timj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér timj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 18:30
Nej har ikke modtaget min endnu, så jeg venter spændt
Anthem mrx-510
Sony vpl hw-65es, 104" Stewart ST 130
Rega R9, Jamo D6, SVS sb-2000,Oppo bdp-103eu,
Oppo bdp-83, viasat hd-boks
Pioneer Krp-500M (Kalibreret by CSN-Teknik)
Til top
Ibberdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-November-2009
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ibberdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 18:31
Hej,
 
Jeg står i vadestedet og har forudbestilt OPPO BDP-83 som skal bruges til både musik og film, men er meget i tvivl om jeg skal opgradere til SE versionen for forbedret CD lytning. Men ud fra nedenstående fra OPPO syntes at kunne læse det kun er ved high end stereo forstærkere eller ved AV forstærkere uden HDMI at SE versionen anbefales?

OPPO Digital recommends the BDP-83 Special Edition to customers who primarily use the analog audio output to connect to either a dedicated stereo or a multi-channel surround system. For customers who primarily use the HDMI output to connect to an A/V receiver or directly to a TV/projector, and for customers who primarily use the optical/coaxial digital audio output, the standard BDP-83 is recommended.

Spørgsmålet er om der vil være en markant forbedring ved CD lytning ved at benytte SE versionens forbedrede stereo udgange i forhold til at bruge HDMI på standardversionen og så DAC'en på min Denon 4308?
 
Tak og vh.


Redigeret af Ibberdk - 17-November-2009 kl. 19:21
Til top
timj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér timj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 18:56
Jeg tror osse den SE model er mest hvis du vil bruge den som cd afspiller,
Anthem mrx-510
Sony vpl hw-65es, 104" Stewart ST 130
Rega R9, Jamo D6, SVS sb-2000,Oppo bdp-103eu,
Oppo bdp-83, viasat hd-boks
Pioneer Krp-500M (Kalibreret by CSN-Teknik)
Til top
Ibberdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-November-2009
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ibberdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 19:29
Ups, glemte at skrive at det var mht. CD lytning jeg ville høre om der kunne forventes markant forbedring ved SE's forbedrede stereo udgange til Denon 4308 ift. HDMI til Denon 4308?
Til top
timj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér timj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 00:37
Oprindeligt skrevet af Ibberdk Ibberdk skrev:

Ups, glemte at skrive at det var mht. CD lytning jeg ville høre om der kunne forventes markant forbedring ved SE's forbedrede stereo udgange til Denon 4308 ift. HDMI til Denon 4308?
Ja det vil jeg tro, men tag en snak med Otto han kan sikkert fortælle dig om SE modellen og give dig svar på dine spørgsmål,
Anthem mrx-510
Sony vpl hw-65es, 104" Stewart ST 130
Rega R9, Jamo D6, SVS sb-2000,Oppo bdp-103eu,
Oppo bdp-83, viasat hd-boks
Pioneer Krp-500M (Kalibreret by CSN-Teknik)
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Exxtreme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 07:42
Det de skriver er, at man skal benytte de dedikerede analoge udgange i forbindelse med musikafspilning for at det kan svare sig at købe SE modellen, og det går jeg ud fra at du vil...
 
Så ud fra det ville jeg vælge SE udgaven, men jeg ville måske nok slå lidt koldt vand i blodet indtil Otto har sammenlignet dem...
Til top
Kratz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kratz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Ibberdk Ibberdk skrev:

Spørgsmålet er om der vil være en markant forbedring ved CD lytning ved at benytte SE versionens forbedrede stereo udgange i forhold til at bruge HDMI på standardversionen og så DAC'en på min Denon 4308?
 
Nu har jeg ikke hørt Oppo BDP-83SE, så det bliver et gæt fra min side, men jeg vil dog godt vove pelsen og sige 'sandsynligvis'.
Da jeg testede surroundreceivere for nyligt (heriblandt Denon AVR 4308A) overraskede det mig meget, at ingen af disse kunne præstere bedre lyd over digital forbindelse i forhold til min gamle Denon DVD-1600 over analog!
Jeg vil bestemt tro denne Oppo kan gøre det mindst lige så godt med de DACs den har implementeret, så jeg tror ikke du finder nogen surround receivere som kan gøre det lige så godt (med mindre du rykker op i de virkelig tunge drenge som Yamaha Z11 eller Pioneer LX90 - måske).
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
Til top
jensrodi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensrodi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:


Nogen der har modtaget    Oppo BDP-83 ?


Jeg går også og venter meget spændt. De skulle lande omkring 16. november men det siger jo ikke meget om hvornår de så dukker op på slutadressen. Og ud over at få bekræftet jeg er med i den første sending har jeg ikke hørt ydeligere hvad angår leveringstidpunkt. Jeg har nu godt nok lidt svært ved at holde utålmodigheden nede :-)
Til top
Det sorte får Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Det sorte får Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af jensrodi jensrodi skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:


Nogen der har modtaget    Oppo BDP-83 ?


Jeg går også og venter meget spændt. De skulle lande omkring 16. november men det siger jo ikke meget om hvornår de så dukker op på slutadressen. Og ud over at få bekræftet jeg er med i den første sending har jeg ikke hørt ydeligere hvad angår leveringstidpunkt. Jeg har nu godt nok lidt svært ved at holde utålmodigheden nede :-)
 
Ja, jeg har heller ikke modtaget min eller hørt noget nærmere om hvornår den kommer. Er efter sigende også med i første sending. Men det kan jo være at Otto har fået for travlt med hans nye projekt. Wink
 
Men glæder mig også som et lille barn før juleaften... Embarrassed
Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 10:32
Så har fragtmanden været her Cool 
Venlig hilsen
KB
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 10:40

Det har taget lidt længere tid end planlagt at få afspillerne gjort kodefri, ligesom der har været et par andre små "hickups" undervejs, men som I kan se ovenfor er afspillerne på vej ud, og alle der har bestilt skulle gerne have noget at lege med i weekenden Big smile Nogle modtager i dag, andre i morgen.

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Startrek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 10:49
Kan Otto begynde at lev. SE udgave før jul Question
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5556575859 108>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu