recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af FLAC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af FLAC

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af FLAC
    Sendt: 17-Maj-2009 kl. 12:07
Hey,

Findes der butikker online i stil med TDC Musik, iTunes osv. som tilbyder lossless formater istedet for det gængse komprimmerede halløj?

Havde umiddelbart FLAC i tankerne, men ved ikke hvor udbredt det er.. og så skal det selvfølgelig kunne betale sig fremfor et fysisk medie hos CDWOW til 90,-
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 16:02
Off-topic: CD-Wow bliver lidt billigere, hvis man vælger at betale i £ - og ellers er der også BangCD som ofte er endnu billigere priser.
For ½-1 år siden surfede jeg selv rundt og ledte efter steder, hvor man kunne købe musik i FLAC format, men det var næsten forgæves - der er en smule musik at få i FLAC format, men ofte er det små labels eller på foranledning af bandene selv - jeg tror ikke der findes et større og mere organiseret udbud.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 17:22
Magnatune sælger musik i FLAC format, men det er selvfølgelig ikke Britney Spears o.lign. man kan finde der.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Off-topic: CD-Wow bliver lidt billigere, hvis man vælger at betale i £ - og ellers er der også BangCD som ofte er endnu billigere priser.


BangCD kendte jeg ikke - top dollar!

Jeg har altid betalt i pund på CDWOW så jeg har slet ikke bemærket det var dyrere i de andre valuta
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 16:34
FLAC har jeg opgivet at lede efter... Jeg tror efterspørgslen er for lille (hvorfor begriber jeg virkelig ikke - lagerplads koster jo intet nu til dags!), og hvorfor skulle udbyderne så bruge adskillige gange mere plads på det, når det alligevel ikke sælger?

BangCD ser billige ud, men hvor sender de fra? Risikerer man noget told pjat som ved CDWow?

Et andet rigtig billigt sted at købe CD'er (som man jo så selv kan rippe til FLAC) er amazon.co.uk. Tag f.eks Eminem - Relapse som netop er udkommet. 5,98£ = 50kr!
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 17:08
Hej Alle.

Jeg har rydtet lidt op i tråden. Jeg vil bede jer om ikke at henvise til den hjemmeside, som jeg har slettet fra indlægene (russisk hjemmeside)

Så vidt jeg kan se, er der udstedt fogedforbud mod siden i Danmark.

- henvisningen er juridisk i gråzonen - og her på recordere.dk har vi i redaktionen besluttet, at vi holder os til den fromme side af gråzonen.
Der er massere af andre fora, hvor der er mulighed for at diskutere "den slags"

Mvh

Ole
Moderator, recordere.dk
Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 20:53

Kender i stedet her: http://www.linnrecords.com/

Heller ikke Britney eller top 10, men det er et skridt på vejen til musiksamlinger i høj kvalitet, selv som download. Og her kan du købe musik i FLAC.

Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 23:59
Linn er OK, men for dyrt efter min mening.

Der er mange steder som tilbyder hovsa-hoppla labels (ikke desto mindre kan have godt musik hvis man leder...). Et godt sted er:

www.hdtracks.com

Jeg må dog skuffe og oplyse om at der er ingen Britney. Men hvis man kan nøjes med småmusikalske indslag som Robert Plant & Alison Krauss's, Raising Sand (i 24/96) eller en masse Keith Jarret, så er det helt OK ;)

Er det ikke os noget med at DG i forbindelse med at de udbyder en stor del af deres bagkatalog som 320kbps mp3, også har endel flac? 

Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 00:14
Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:


Et andet rigtig billigt sted at købe CD'er (som man jo så selv kan rippe til FLAC) er amazon.co.uk. Tag f.eks Eminem - Relapse som netop er udkommet. 5,98£ = 50kr!


Der løber dog stadig mindst et par £ forsendelse etc. oveni, så min erfaring er at cdwow (ol) stadig er billigst til helt nye udgivelser.

Hvis man er ude efter cd'er med et eller flere år på bagen kan jeg varmt anbefale amazon's marketplace. Der kan man få "næsten alt" til 1-2 £ + det samme i forsendelse. Faktisk fik jeg for nyligt Shakira's, Oral Fixation* til 0.01£! Der er både nyt og brugt. Jeg går som regel efter enten "ny", "som ny", eller "meget god stand". Rent praktisk når man marketplace ved at klikke "used and new".

* Hvis man tror Shakira=Britney, så er det forkeret. Shakira (særligt det tidlige) laver efter min mening noget udmærket musik i sin genre. Det er først for nyligt at jeg selv indså at det ikke blot var (dårlig) luft.


Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 05:20
Oprindeligt skrevet af bhaagensen bhaagensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:


Et andet rigtig billigt sted at købe CD'er (som man jo så selv kan rippe til FLAC) er amazon.co.uk. Tag f.eks Eminem - Relapse som netop er udkommet. 5,98£ = 50kr!


Der løber dog stadig mindst et par £ forsendelse etc. oveni, så min erfaring er at cdwow (ol) stadig er billigst til helt nye udgivelser.

Hvis man er ude efter cd'er med et eller flere år på bagen kan jeg varmt anbefale amazon's marketplace. Der kan man få "næsten alt" til 1-2 £ + det samme i forsendelse. Faktisk fik jeg for nyligt Shakira's, Oral Fixation* til 0.01£! Der er både nyt og brugt. Jeg går som regel efter enten "ny", "som ny", eller "meget god stand". Rent praktisk når man marketplace ved at klikke "used and new".

* Hvis man tror Shakira=Britney, så er det forkeret. Shakira (særligt det tidlige) laver efter min mening noget udmærket musik i sin genre. Det er først for nyligt at jeg selv indså at det ikke blot var (dårlig) luft.




Er man lidt snedig og køber mere end én CD ad gangen (eller noget andet af det kæmpe udbud Amazon har - BD's og spil er det også ret billige med!) er det jo hurtigt billigere igen. Uanset om der skulle komme et par £ oveni til forsendelsen af bare den enkelte CD er prisen stadig også bedre ved amazon i dette tilfælde!
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 00:39
bhaagensen: Jeg kiggede lige nærmere på Amazon og kunne finde rigtigt mange spændende brugte cd'er til gode priser - men når jeg så ville checke ud var der nærmest ingen som kunne sendes til Danmark! Kan man evt. nøjes med at få vist dem der KAN sendes til DK - det andet er jo rent spild af tid!
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 02:22
Der er forresten også beatport.com, hvis man er til elektronisk musik. De har rigtig meget forskelligt, både kendte og mindre kendte, spredt ud over de fleste elektro-genre lige fra minimal til psy-trance.
De har også rigtig meget Tysk undergrunds minimal/electronica, som ellers kan være ret svært at få fat i, hvis man hører til den mærkværdige befolkningsgruppe der ikke vil have vinyl  De har f.eks. alt der er udgivet på KOMPAKT labelet, hvor bla. Michael Mayer, Jörg Burger og Mikkel Metal er signet.

Og størstedelen er tilgngeligt i WAV!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu