recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste trådløs anlæg (Sonos, SB eller)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste trådløs anlæg (Sonos, SB eller)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Søgge # Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste trådløs anlæg (Sonos, SB eller)
    Sendt: 21-Maj-2009 kl. 20:18

Hej

Jeg er ny her, og jeg har kigget en del på Sonos. Men hvad er det bedste køb af trådløs musik, og er der noget jeg skal tage højde for?

Søgge #

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 22:19
Efter hvad jeg har fundet ud af, så er Sonos nok mere stabilt og driftsikre end Squeezebox, men det er jo også 2 forskellige priser. Jeg gav 1700 for min SB. For Sonos skulle jeg give 3.500 til 4500 for at komme igang.
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 22:45
Sonos har den fordel at den har sit eget netværk med. Derfor konflikter den ikke med alt muligt andet der bruger dit trådløse netværk.
Men når det er sagt så tror jeg det er naivt ikke at tro at Sonos ikke også har sine problemer. Det er bare ikke så diskuteret som Duettens fordi den er ny.

SB's problemer er helt klart opstået fordi Duettens software var ikke helt fri for problemer da den blev sendt ud. Men jeg vil gerne sige at jeg har aldrig haft problemer med den, bortset fra en enkelt version af softwaren som hurtigt blev opgraderet. Men mit trådløse netværk er også sat helt rigtigt op for det har en netværksekspert gjort for mig.

Men sådan som verden ser ud nu, så mener jeg at Duettens problemer med DHCP og forbindelse til det trådløse netværk er løst. Og efter min mening finder du ikke et bedre stykke hardware til afspilning af musik til prisen.

Og skulle du ikke være interesseret i Duetten så har hverken Classic eller Boom haft nogle af de problemer der har været diskuteret.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 09:58

Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Men mit trådløse netværk er også sat helt rigtigt op for det har en netværksekspert gjort for mig.

Men sådan som verden ser ud nu, så mener jeg at Duettens problemer med DHCP og forbindelse til det trådløse netværk er løst.

Mit netværk er sat rigitg op og jeg har stadig problemer. Så sent som i tirsdags morgen virkede min SB ikke. Jeg gad ikke at gøre noget ved det om morgenen. Det kunne vente til jeg kom hjem og så ville jeg snakke med deres support, da jeg har et incident nr. Men om aftenen virkede det igen, uden at nogen har gjort noget. Så der er noget der kører ustabilt stadig. Og med version 7.3.3

Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 10:28

Prøv at kigge på UpnP kompatible afspillere, der dukker flere og flere op på markedet. De har den kæmpe fordel at man ikke er bundet til et fabrikat. Og det virker.

// Jens

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af j_mil j_mil skrev:

Prøv at kigge på UpnP kompatible afspillere, der dukker flere og flere op på markedet. De har den kæmpe fordel at man ikke er bundet til et fabrikat. Og det virker.

// Jens

Men de har vist meget begrænset funktionalitet ift. en squeezecenter / squeezebox kombination.

Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 16:48

Med Twonky serveren sat til acanceret navigation syntes jeg nu ikke der mangler noget på det felt. Og f.eks Teac WAP 4500 der kan fåes for ca. 200€ i Tyskland er der også album art og mulighed for FLAC. En anden fordel at mere af intelligensen ligger i afspilleren så serveren er ikke så resource krævende. Men det med at kunne blande flere fabrikater, det kan hverken Sonos eller Squeeze boksene. Selv kører jeg med 6 afspillere af 4 forskellige fabrikater.

// Jens 



Redigeret af j_mil - 22-Maj-2009 kl. 16:51
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 16:56
Der er slet ingen tvivl.

SONOS hvis du bare vil have ROCK SOLID afvikling af din musiksamling.

Der hvor den halter er på Podcasts, som åbentbart ikke har samme stjerne hos SONOS som hos f.eks. Squeeze.

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 19:22

Jeg syntes nu der er meget at være i tvivl om, alle de nævnte løsninger vil kunne løse opgaven, hver på deres måde og til forskellige priser. I sidste ende er man nød at gøre med sig selv hvad man tror mest på. Jeg syntes bare at historien har vist at de løsninger der står flest firmaer bag overlever (tag bare Blue ray's sejr over HD). Der er ikke meget ved at Sonos laver det bedste system hvis de (måske) bliver ofret på finans krisens alter og man lige står og vil have en Zoneplayer mere. Jeg syntes bare at man også burde kigge på f.eks Teac WAP 4500 som. eks. også kan styre flere baser (rum) ( som kan købes til 136 €). Jeg har ikke oplevet ustabiltet med UpnP, men det er nok også bedre integreret i diverse netværksløsninger. Det kunne måske være rart at høre andre erfaringer i dette.

// Jens   

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:



SONOS hvis du bare vil have ROCK SOLID afvikling af din musiksamling.



Nåå du mener ligesom jeg har det på SqueezeBox?
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu