recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs telefon med adskilt base / lader?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløs telefon med adskilt base / lader?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs telefon med adskilt base / lader?
    Sendt: 23-Maj-2009 kl. 21:35

Hej.

Jeg ville gerne have en trådløs fastnet telefon, hvor den trådløse base og opladeren / standeren er i to dele. Men jeg ved ikke om det findes - er der nogen der kender nogen modeller?

Telefon stikket sidder i stuen, så her ville jeg så sætte basestationen til. I mit kontor sætter jeg så telefonen med opladeren og basestationen sender så trådløst fra stuen til kontoret.

Alternativet kunne være et andet setup, hvis det findes: Jeg har en telefon som er til telefonledning. Så skulle jeg så have en trådløs enhed i stuen, der sættes til telefonstikket. Så skulle jeg så have en trådløs modtager med telefonstik i kontoret, hvor min telefon så kunne sluttes til. Findes det? Fordelen ved denne løsning er også at jeg så også kunne slutte min fax til, når jeg skal bruge den, der kører på samme telefonnummer som mit fastnet.

Den sidste løsning ville måske være at foretrække, især hvis der findes modtagere der kan bruges til både trådløse telefoner og til "trådede" telefoner. 

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 21:40

 

 Der findes da masser af DECT telefoner med seperat lader og base, besøg f.eks nærmeste Sonofon butik.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kdobm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 22:25

Hej Thorvald.

 

Beocom 6000 http://www.bang-olufsen.com/beocom6000 fungerer som du beskriver til at starte med.

 

Min "base" ligger og flyder nede bag sofaen hvor telefonstikket er. Laderen/holderen kan du sætte til hvor du vil. Du kan sågar koble op til 8 håndsæt til samme base, hvis der skulle være behov for det.

 

Den er måske lidt pebret i pris, men lyden er sgu top. Desuden er den lækker.

 

Hilsen

Morten

Til top
suldrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 22:56
Ellers kig på denne telefon, den har det du leder efter og kan også bruges til Skype

http://shop.skype.com/intl/da/phones/rtx-dualphone-3088.html
Til top
david79 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2008
Sted: mn, USA
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 23:21
Siemes Gigaset
http://gigaset.com/

Der kan du altid købe ekstra håndsæt, lader, baser og ligende senere.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 06:47

B & O løsningen ser ganske rigtigt meget lækkert ud - og ganske rigtigt lidt dyrt. Der er dog én ting - man vil jo gerne kunne se hvem der ringer når telefonen ringer - men der er jo desværre ikke noget display på ladestationen... 

Andre telefoner, f.eks. Siemens vender den anden vej, så man kan se displayet på telefonen. Det ser så ikke så elegant ud. Er der ikke nogen, der har display i ladestationen?

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
david79 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2008
Sted: mn, USA
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 07:50
Jeg har aldrig set nogle med display i ladestationen. Det ville jo kræve at den ikke "bare" var en dum lader, men at den kunne kommunikere enten med håndsættet eller direkte med basen.

Jeg prøvede også at se om jeg kunne finde en dect nummerviser på nettet, men stand alone nummerviser er vist helt væk.
Jeg tror du enten må finde en telefon, hvor du gider kigge på displayet eller trække en ledning ind og så have en fastnet telefon.
Til top
kdobm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

B & O løsningen ser ganske rigtigt meget lækkert ud - og ganske rigtigt lidt dyrt. Der er dog én ting - man vil jo gerne kunne se hvem der ringer når telefonen ringer - men der er jo desværre ikke noget display på ladestationen... 

Andre telefoner, f.eks. Siemens vender den anden vej, så man kan se displayet på telefonen. Det ser så ikke så elegant ud. Er der ikke nogen, der har display i ladestationen?

Der er jo display på telefonen, så det er vel bare at tage den og se hvem der ringer. Røret bliver jo ikke "løftet" ved at tage den op fra laderen.

Desuden holder den strøm ekstremt længe, så den kan evt ligge ved siden af så man kan se displayet??

 

Morten

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 12:46

Hej kdobm.

Aah ok, fair nok - det kan man ikke se på B&O's hjemmeside. (Men det ville nu stadig være smart med et display i ladestationen).

Men jeg er trods prisen godt nok fristet til B&O løsningen. Den virker ganske lækker! Men jeg gad vide hvad det koster med en base og 2 håndsæt med ladestationer. Er "basen" det ene håndsæt?



Redigeret af Thorvald - 25-Maj-2009 kl. 12:47
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 08:43
Findes der ikke nogen, der ligner en alm. fastnet telefon til forveksling, men hvor selve telefonen kommunikerer trådløst med en basestation, der er koblet til telefonstikket og evt. med trådløst rør??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu