recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kampus’ Hjemmebiograf. Nu med Pana 65CX800 ;-)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kampus’ Hjemmebiograf. Nu med Pana 65CX800 ;-)

 Besvar Besvar Side  <1 206207208209210 212>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 21:57
Prøv nu bare. Det virker. Den eneste forkel er at der ikke står PLII i displayet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Prøv nu bare. Det virker. Den eneste forkel er at der ikke står PLII i displayet.

Hvad skal jeg prøve?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Og når Dolby Surround modtages, og receiver skriver stereo, trykkes der på movie knap til der står Dolby Surround i display.


Og hvordan sker det automatisk? For det kan da ikke passe, at man på en moderne surr-receiver - ovenikøbet mærkets topmodel - skal sidde manuelt og skifte, hver gang man skifter TV-kanal???

M.v.h.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Prøv nu bare. Det virker. Den eneste forkel er at der ikke står PLII i displayet.

Hvad skal jeg prøve?

Ville du ikke afspille et Dolby encodet stereo signal? Det gør du ved at indstille den til Dolby Surround, som både jeg og Jetex har skrevet.

Hvis du vil have den over på auto, så står det på side 148 i pdf manualen.


Redigeret af Mefisto - 16-Juli-2017 kl. 22:18
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 22:16
Yes det samme er sket på Yamaha's fra 60'er serien (2016) har de fjernet alle de gamle format'er
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af rotelman rotelman skrev:

Yes det samme er sket på Yamaha's fra 60'er serien (2016) har de fjernet alle de gamle format'er


Øh? Dwt forstår jeg ikke, når jeg f.eks. kigger på specs for RX-A1060:

Surround Sound Processing:
 CINEMA DSP: Yes (3D)
 DSP Programs: 23
 Dialog Level Adjustment: Yes
 Virtual Presence Speaker: Yes
 Virtual Surround Back Speaker: Yes
 Dialogue Lift: Yes (no presence speakers required)
 SILENT CINEMA / Virtual CINEMA DSP: Yes (Virtual CINEMA FRONT)
 Dolby Atmos: Yes
 Dolby TrueHD: Yes
 Dolby Digital Plus: Yes
 Dolby Pro Logic IIx: Yes
 DTS:X: Yes
 DTS-HD Master Audio: Yes

M.v.h
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 23:03
Tja man kan ikke vælge det altså Dolby Pro Logic IIx...
http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/2457106-official-yamaha-rx-a1060-rx-a2060-rx-a3060-aventage-avr-thread.html#post44216234
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 23:19
Det giver vel næsten sig selv, at man sætter den på "Surround sound", og så vælger den selv det korrekte format, alt efter input'et. Og der må jo nødvendigvis også være en analog dekodning, eftersom ikke alt er digitalt. Så derfor - modtager den DR's stereosignal, vil den dekode de som Prologic IIx.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Og når Dolby Surround modtages, og receiver skriver stereo, trykkes der på movie knap til der står Dolby Surround i display.

Jeg forstod det ikke første gang, fordi det er PL II der skal bruges. Efter Mandela filmen har jeg nu testet med den optagede film fra DR1, og der er fuld surround på nu. Takker for hjælpen
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Og når Dolby Surround modtages, og receiver skriver stereo, trykkes der på movie knap til der står Dolby Surround i display.


Og hvordan sker det automatisk? For det kan da ikke passe, at man på en moderne surr-receiver - ovenikøbet mærkets topmodel - skal sidde manuelt og skifte, hver gang man skifter TV-kanal???

M.v.h.
Ved at holde fingrene fra remoten, til manualen er læst grundigt. Hvis der vælges stereo ved Dolby Surround afspilning, huskes dette valg som foretrukkent. Under normale omstændigheder skiftes der fint imellem DD, Dolby Surround, DTS-HD osv, helt pr. automatik. Det forudsættes dog, at der ikke manuelt har været valgt anden afspilningsform.
Dette gælder for Denon, og derfor også ( efter bedste overbevisning ) for Marantz, da GUI er identisk.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 07:43

Auto surround playback

This mode detects the type of input digital signal, and automatically selects the corresponding mode for playback.
Perform stereo playback when the input signal is PCM. When the input signal is Dolby Digital or DTS, the music is played back according to the respective channel number.

Press PURE to select “Auto”.

Auto surround playback begins.

Her er online manualen, hvis alt andet svigter, så læs manualenSmile

http://manuals.marantz.com/SR7011/NA/EN/OBAOSYyriqsmlp.php




Redigeret af JeTex - 17-Juli-2017 kl. 07:49
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 10:07
Alt det med at den selv genkender formaterne er jo det jeg er vant til. Det var bare lige det format som den ikke selv skifter til, PL II. Og det vil så sige at NEO:6 ikke kan vælges istedet for.

En ting jeg sætter pris på, er at der er separat HT indstilling for hvert input, og at stereo signal fast kører full range på fronter med slukket Sub.

Tak for linket JeTex. Har hidtil kun haft QR reader udgaven fra Quick Start Guiden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 206207208209210 212>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu