recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kampus’ Hjemmebiograf. Nu med Pana 65CX800 ;-)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kampus’ Hjemmebiograf. Nu med Pana 65CX800 ;-)

 Besvar Besvar Side  <1 203204205206207 212>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2017 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Kimbo Kimbo skrev:

Jeg benyttede i første omgang også den medfølgende Audyssey mikrofon, men synes aldrig at lydbilledet blev helt i top. Efter at have kørt en fuld Audyssey Pro kalibrering, er lydbilledet blevet meget bedre.
 
En pro-kalibrering via den nye app eller en "rigtig" pro kalibrering? :)
Er bare nysgerrig da jeg msåke skal have ny processor eller bare tilkøbe en pro kalibrering
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2017 kl. 13:50
Den app, er det den fra D&M Holdings til 169kr?

Og hvordan skulle en app på en iOS device kunne forbedre lyden via sin egen mic?

Redigeret af Kampus - 12-Juli-2017 kl. 13:51
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2017 kl. 14:01
Det lyder umiddelbart som den app, ja. Hvordan den fungerer osv ved jeg desværre ikke da jeg ikke selv har prøvet den:)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2017 kl. 14:08
Man kan se og ændre audyssey setup


This app will allow you to:

  • View the speaker detection results, to check correct installation.
  • View before and after results of the Audyssey calibration, making it easy to identify room problems.
  • Edit the Audyssey target curve for each channel pair to suit your tastes.
  • Adjust the EQ frequency adjustment range for each channel pair.
  • Switch between 2 high frequency rolloff target curves.
  • Enable/Disable midrange compensation to make the vocal region brighter or smoother.
  • Save and load calibration results.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2017 kl. 14:29
Er der ikke i opsætningen en fin guide til opstilling ved målingerne?
På 7010 er der 8 punkter, hvor jeg mener punkt 7 og 8 er bag lytteposition. Herhjemme har jeg sofaen op ad bagvæg og kan derfor slet ikke foretage 7 og 8, som jeg mener at have læst er de eneste punkter man kan udelade, såfremt man ikke har layout til det. Jeg har selv gjort sådan. Men ja jeg syntes også sr7010 liiiige mangler det sidste for at være tilfredsstillende.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2017 kl. 14:30
Nu har jeg kørt 8 punkts måling efter anvisningen på OSD. Lyden er mere dynamisk nu på Spectre. Men mine ører blir flået itu af mellemtone/diskant. Tror måske det skyldes at surround spiller for højt
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2017 kl. 14:38
Kampus. Hvis den app kan som Rotelman skriver. Så er det virkelig et must have.
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2017 kl. 14:56
Mit problem med Audyssey var faktisk også at mine ører syntes at lyden var al for skrap og spids... jeg fik hovedpine efter 1-2 timer :-(
Og dengang kunne man ikke ændre setup'et :-(


Redigeret af rotelman - 12-Juli-2017 kl. 14:58
Til top
Kimbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2005
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2017 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Kimbo Kimbo skrev:

Jeg benyttede i første omgang også den medfølgende Audyssey mikrofon, men synes aldrig at lydbilledet blev helt i top. Efter at have kørt en fuld Audyssey Pro kalibrering, er lydbilledet blevet meget bedre.
 
En pro-kalibrering via den nye app eller en "rigtig" pro kalibrering? :)
Er bare nysgerrig da jeg msåke skal have ny processor eller bare tilkøbe en pro kalibrering
En "rigtig" pro kalibrering. 
Det er fint nok at man kan ændre indstillinger i den nye app, men er udgangspunktet ikke i orden (f.eks. er den mikrofon som følger med forstærkeren ikke af den bedste kvalitet :-)), så kan det være svært at ramme noget rigtigt.

Mikrofonen som følger med pro-kittet er målt igennem, så dens karakteristik kendes. Dette kompenserer pro-softwaren for, så det ikke giver indflydelse på målingerne. 

Jeg oplever efter pro-kalibreringen et mere klart lydbillede, med dybere bund og en diskant som ikke er skarp.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2017 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Kimbo Kimbo skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Kimbo Kimbo skrev:

Jeg benyttede i første omgang også den medfølgende Audyssey mikrofon, men synes aldrig at lydbilledet blev helt i top. Efter at have kørt en fuld Audyssey Pro kalibrering, er lydbilledet blevet meget bedre.
 
En pro-kalibrering via den nye app eller en "rigtig" pro kalibrering? :)
Er bare nysgerrig da jeg msåke skal have ny processor eller bare tilkøbe en pro kalibrering
En "rigtig" pro kalibrering. 
Det er fint nok at man kan ændre indstillinger i den nye app, men er udgangspunktet ikke i orden (f.eks. er den mikrofon som følger med forstærkeren ikke af den bedste kvalitet :-)), så kan det være svært at ramme noget rigtigt.

Mikrofonen som følger med pro-kittet er målt igennem, så dens karakteristik kendes. Dette kompenserer pro-softwaren for, så det ikke giver indflydelse på målingerne. 

Jeg oplever efter pro-kalibreringen et mere klart lydbillede, med dybere bund og en diskant som ikke er skarp.
Tusind tak for svar. Så lyder det til jeg skal have købt pro-kittet engang:)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 19:30
Efter et par dage med Marantz'en, melder der sig et par spørgsmål:

Hvor skifter man til stereo gengivelse?

Hvor finder jeg Prologic II?

Online manualen er blevet gennemtrevlet uden at finde svar
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 19:39
Den har nok ikke PLII. Der er i hvert fald nogle modeller der ikke har PLII mere efter den nye dekoder, bare kaldet "Dolby Surround" kom ud. Mener at den erstattede alle de der 24 forskellige modes man kunne vælge før.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 203204205206207 212>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu