recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kampus’ Hjemmebiograf. Nu med Pana 65CX800 ;-)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kampus’ Hjemmebiograf. Nu med Pana 65CX800 ;-)

 Besvar Besvar Side  <1 23456 212>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Efter opsætningen af MCACC var jeg ikke ret tilfreds med lyden. Tror ikke Pio'en kan "se" at det er store gulvhøjttalere der ver tilsluttet.

Diskanten var meget dominerende og bassen var nærmest ikke eksisterende. Var inde at dæmpe diskanten med S-kurven, og det hjalp. Bassen blev hævet 5,5db i 63hz området, som desværre er det laveste i EQ (savner min gl forstærker hvor bassen kunne hæves nede i 20Hz).

Og nu lyder det ihvertfald bedre end det gjorde med Onkyoen, og det var jo også det der var meningen med udskiftningen.

Under de her indstillinger har jeg også prøvet at skifte mellem HDMI og analog fra min BD afspiller, og det er indiskutabelt at lyden er bedst ved analog

Jamen det lyder jo nogenlunde Kampus. Men når du skriver analog, mener du så blot 2 RCA kabler (stereo), eller til f.eks. 5.1?

Jamen det er fra Stereo udgangen på BD afspilleren, så 2 rca kabler i en god kvalitet, som tidligere sad i min CD afspiller. Og efterhånden kan jeg heller ikke høre forskel på lyden fra CD afspilleren og BD afspilleren.

Ja men så er det vel ikke så ringe det du har fået købt i den seneste tid Kampus

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 21:30

Er du nu begyndt at snakke jysk John? Det et så ringe endda

Det er også på høje tid at jeg får ordentlig CD lyd, for min Sony CD er begyndt at drille helt vildt med at enten vil skuffen ikke ud eller også vil den ikke blive inde. Og så sidder man i rigtig lang tid og trykker før der kommer lyd

He he, måske kan jeg i fremtiden nøjes med to apparater lissom dig

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Er du nu begyndt at snakke jysk John? Det et så ringe endda

Det er også på høje tid at jeg får ordentlig CD lyd, for min Sony CD er begyndt at drille helt vildt med at enten vil skuffen ikke ud eller også vil den ikke blive inde. Og så sidder man i rigtig lang tid og trykker før der kommer lyd

He he, måske kan jeg i fremtiden nøjes med to apparater lissom dig

You will never know, what is coming up

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 22:11

Det ser jo meget godt ud, når man tænker på at det er pioneer.

hvad er så det næste? Et nyt kamera?

Du har også været længe om at få din hjemmebio ind.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 22:36

Så kom den endelig, tillykke med den lille ny

Fedt at høre du er tilfreds med lyden sammen med dine B&W'er.

Receiveren laver samme nummer ved mine højtalere mht størrelsen. Men jeg fatter minus af hvad jeg skal justere for at afhjælpe problemet så jeg har pt slået mcacc fra indtil jeg får lært at indstille receiveren ordentligt.

 

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det ser jo meget godt ud, når man tænker på at det er pioneer.

hvad er så det næste? Et nyt kamera?

Du har også været længe om at få din hjemmebio ind.

Bedre sent end aldrig Nej jeg skal ikke have nyt kamera, men måske et kursus i at bruge PC

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Så kom den endelig, tillykke med den lille ny

Fedt at høre du er tilfreds med lyden sammen med dine B&W'er.

Receiveren laver samme nummer ved mine højtalere mht størrelsen. Men jeg fatter minus af hvad jeg skal justere for at afhjælpe problemet så jeg har pt slået mcacc fra indtil jeg får lært at indstille receiveren ordentligt.

 

Tak skal du ha' Recieveren har så meget større muskelkraft kva den store strømforsyning at mine højttalere har fået den styring de trængte til. Det er næsten som at have fået helt nye højttalere

Du skal bare ind Advanced MCACC menu og så Manual MCACC og så EQ adjust. Derinde kan du fin tune lyden uden at koble MCACC'en fra.

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 22:48

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

men måske et kursus i at bruge PC

Det kender jeg alt til. Det kan jeg også bruge.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Så kom den endelig, tillykke med den lille ny

Fedt at høre du er tilfreds med lyden sammen med dine B&W'er.

Receiveren laver samme nummer ved mine højtalere mht størrelsen. Men jeg fatter minus af hvad jeg skal justere for at afhjælpe problemet så jeg har pt slået mcacc fra indtil jeg får lært at indstille receiveren ordentligt.

 

Tak skal du ha' Recieveren har så meget større muskelkraft kva den store strømforsyning at mine højttalere har fået den styring de trængte til. Det er næsten som at have fået helt nye højttalere

Du skal bare ind Advanced MCACC menu og så Manual MCACC og så EQ adjust. Derinde kan du fin tune lyden uden at koble MCACC'en fra.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 23:00
Ja jeg er lærenem, ikke John? Og du er min dygtige læremester
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 23:13

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja jeg er lærenem, ikke John? Og du er min dygtige læremester

Jeg er bare stolt af dig

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Så kom den endelig, tillykke med den lille ny

Fedt at høre du er tilfreds med lyden sammen med dine B&W'er.

Receiveren laver samme nummer ved mine højtalere mht størrelsen. Men jeg fatter minus af hvad jeg skal justere for at afhjælpe problemet så jeg har pt slået mcacc fra indtil jeg får lært at indstille receiveren ordentligt.

 

Tak skal du ha' Recieveren har så meget større muskelkraft kva den store strømforsyning at mine højttalere har fået den styring de trængte til. Det er næsten som at have fået helt nye højttalere

Du skal bare ind Advanced MCACC menu og så Manual MCACC og så EQ adjust. Derinde kan du fin tune lyden uden at koble MCACC'en fra.

jep jeg kender menu'erne ud og ind, så jeg ved godt hvor jeg skal indstille, men lige med hvordan og hvilke parameter osv jeg skal ændre på har jeg ikke sat mig ind i endnu da det ikke interesserer mig.

 

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 212>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu