recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Fjernstyrng" af musik på HTPC fra bærbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Fjernstyrng" af musik på HTPC fra bærbar

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Emne: "Fjernstyrng" af musik på HTPC fra bærbar
    Sendt: 11-Juni-2009 kl. 12:21
Jeg søger noget software hvor jeg kan "fjernstyre" mit musik på min HTPC fra min bærbare computer. (De er begge forbundet i trådløst netæværk)

Min HTPC er koblet sammen med mine højtalere, og den indeholder desuden alt mit musik.

Jeg er klar over at jeg kan bruge VNC, men det vil jeg IKKE!

Jeg leder efter en løsning, hvor jeg kan åbne et program, eller lignende på min bærbare, og deri give min HTPC besked på hvad musik den skal afspille. Dette kræver selvfølgelig at programmet på bærbaren på en måde kan hente informationer om hvilke filer der ligger på HTPC'en.

PT. Bruger jeg Winamp på min HTPC, samt Ajaxamp på min bærbare - til at fjernstyre winamp på min HTPC. Men kan ikke lide interfacet i AjaxAmp, eftersom jeg ikke kan sætte numre ordentligt i kø, uden det bliver noget rod!

Så hvad kender i af alternativer!?


Redigeret af rasmuskarlsen - 11-Juni-2009 kl. 12:22
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 12:47
Jeg vil kun se et lille program på min bærbare, indeholdende musik fra min HTPC. Ikke noget med jeg ser skrivebordet, og alt muligt andet rod :)

Det kan eks. være en remote til MediaPlayer, Itunes... Ja hvad der nu er på markedet..

Bare jeg kan gøre følgende fra min bærbare:

- Se liste over musik
- Kan Sætte numre i kø på en logisk måde.
- Selvfølgelig afspille musikken direkte på HTPC'en, hvor bærbaren bare har interfacet fra HTPC'en.
- Jeg vil kun se et enkelt interface med musikken på min bærbare... Ikke noget med hele skrivebordet osv fra min HTPC.


PS: I kan evt. se screen fra Ajaxamp så i ved 100% hvad jeg snakker om:
http://ajaxamp.com/images/screenshot-dragdrop.png

Problemet med AjaxAmp, er at man sagtens kan sætte numrene i kø i "Playlist Editor" Men når så numrene er "Sluppet op" Så stopper Winamp jo bare. Normalt i Winamp, så kan man trykke på enten "J" og søge efter fil der og så queue den der. Eller bare trykke direkte på "Q" i hele sin playliste. Når så den er færdig med at spille de numre i kø, så fortsætter den bare med de resterende numre... Denne mulighed har jeg ikke i AjaxAmp :/
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 12:52
Spørgsmålet er om windows fjernskrivebord egentlig ikke var anvendelig..

Her logger man sig på som bruger på HTPC-en fra den bærbare og lydenheden er vel stadig HTPC-ens..

Er der så også krav om at skulle "vække" HTPC-en og tænde slukke for forstærker?

Ligeledes kunne et webinterface måske være sagen...

Redigeret af avh - 11-Juni-2009 kl. 12:56
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 12:55
Prøv evt. Cidero: http://www.cidero.com/

Venligst
Søren
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 13:05
Kigger lige hvad det cidero er for noget...

# AVH: Skrev netop at jeg ikke ønskede et skrivebord kastet op på den bærbare :)

Men ja webinterface er helt klart det jeg tror man skal gå efter... Hvad er der her til de forskellige programmer?

Dog er det vigtigt at musiknumrene bliver hentet ind i webinterfacet, samt det er muligt at queue på en ordentlig måde...

Redigeret af rasmuskarlsen - 11-Juni-2009 kl. 13:06
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 13:18
Det ser desværre ikke ud til man kan queue i Cidero, samt søge :/
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 13:29

Spørgsmålet er om man reelt behøver at få hele skrivebordet i hovedet med en fjenskrivebordløsning?

Man kan jo se det program, der kører på HTPC-en og den vinduestørelse man ønsker...

Der er jo reelt ikke forskel på om man kører på den bærbare eller HTPC-en.
Det er mere et spørgsmål om et egnet bruger-interface...

Du efterlyser en klient/server setup og jeg synes ikke det gør nogen rigtig forskel...

Det er mere en billede del, der kan blive problemet med et fjernskivebord, hvor det er en særskilt bruger i modsætning til VNC, hvor det er ren fjenstyring...
  

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 14:20
Jeg kører mediaportal i forgrunden af skærmbilledet.

Så det skal være en application som kan arbejde i baggrunden, da den ikke må forstyre Mediaportal billedet.

Så alt fjernstyring af skrivebord er udelukket :)
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 14:32

Når man anvender fjernskrivebord er man logget på som en separat bruger...

Dvs. at selvom mediaportal kører på HTPC-en og betjenes direkte via remote, så er det ikke det billede man får, når man logger på via fjernskrivebordet...

Dvs.  skrivebordet er fuldstændig "tomt" og uafhængigt at mediaportal kører.
Det vil ikke forstyre mediaportal!!

 



Redigeret af avh - 11-Juni-2009 kl. 14:33
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 15:09
Du skal køre squeezebox server (squeezecenter), softsqueeze community og web interface.
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 17:47
> AVH.. Ja okay, min fejl :/ Men ønsker stadig et program, elelr web interface hvor jeg kun kan se musikken, ikke komme til at rode i alt muligt andet (Tænker også til fester osv, så skal der kun være adgang til musik, ikke alt det andet...)

> Nikalaj.. Hvor finder du det Squeezebox web interface henne? Og skal man ikek have en squeeze box!?
Til top
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 18:17
Har lige installeret det Squeeze server... Men kan ikek rigtig få den til at afspille noget!? Sikker på den skulle kunne afspille uden en Squeezebox!? Squeeze server, skulle jo så afspille direkte til lydkortet på min HTPC

Redigeret af rasmuskarlsen - 11-Juni-2009 kl. 18:31
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu