recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "PS3 Store" spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"PS3 Store" spørgsmål

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Emne: "PS3 Store" spørgsmål
    Sendt: 27-Juni-2009 kl. 20:44
Jeg har sidste dag købt Burnout Paradise. Det skulle være en UK version, men jeg har nu fundet ud af det er en US version.

Når det er en US version kan man ikke købe udvidelses pakkerne med en EU account, så nu sidder jeg og kan ikke udvide spillet.
Mit spørgsmål er så, hvis jeg laver en US account og køber udvidelserne, kan jeg så spille det med min EU bruger bagefter eller skal jeg starte forfra med en US bruger for at kunne bruge udvidelserne? Nu er jeg jo kommet langt i spillet, så gider ikke til at begynde forfra bare fordi jeg skifter til US account.

Et andet spørgsmål. Hvis man køber noget på Store, køber man så til ens bruger eller køber man til sin PS3? Sådan så en bruger køber et spil, men alle brugere på maskinen kan spille det, eller er det kun køberen der kan spille bagefter.


Redigeret af bibihest - 27-Juni-2009 kl. 21:00
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 00:51
Alle de spil jeg har købt på US store kan jeg køre med min DK (EU) account.

Men hvis det er online-spil, så kan du risikere, at online-delen kun virker på de servere, der "hører til" den version du kører - dvs. online-delen på dit BP kun kan logge på de amerikanske servere, og dine venners kan så formentlig kun logge på de europæiske, så I kan ikke spille mod hinanden.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 07:09

Den bruger du er logget ind med har intet at gøre med hvilken region af et spil du har så...

1. Du kan godt lave en US acount og købe DLC til dit spil fra US storen, hvis du da kan købe med dit credit card. Det er ikke alle kort US storen vil godtage. Ellers kan du evt købe et US PSN card på Ebay.

2. Alle de account's der er på din PS3 vil kunne spille de spil der er instaleret på maskinen. Efter du har købt det på US storen spiller du det bare fra din normale EU account.

Hvis du vil spille det logget ind med den nye US acount du opretter ville du blive nødt til at starte forfra da du ikke kan kopiere burnout savegame over til din US account. De fleste andre spil kan man dog kopiere savegame data, så der kunne du bare kopiere disse data. Men jeg mener at lige bestemt burnout kan ikke kopieres.

Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Alle de spil jeg har købt på US store kan jeg køre med min DK (EU) account.

Men hvis det er online-spil, så kan du risikere, at online-delen kun virker på de servere, der "hører til" den version du kører - dvs. online-delen på dit BP kun kan logge på de amerikanske servere, og dine venners kan så formentlig kun logge på de europæiske, så I kan ikke spille mod hinanden.


Øv, så er det sikkert kun amerikanere jeg spiller med nu..

Hvis jeg nu får fat i en BP EU udgave, vil jeg så stadig være lige så langt i spillet som jeg er nu? Eller kommer jeg til at skulle starte forfra?


Redigeret af bibihest - 28-Juni-2009 kl. 08:03
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 14:21

Hvis du køber et nyt spil fra en anden region, så kommer du til, at starte forfra.

Men nu er det ikke alle spil der har regions låste online spil.

Jeg ved ikke med burnout paradise. Men hvis du kender en der har EU udgaven og i kan spille sammen online. Så er deres online ikke regions opdelt.



Redigeret af Klondike - 28-Juni-2009 kl. 14:24
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Hvis du køber et nyt spil fra en anden region, så kommer du til, at starte forfra.



Øv det var sgu træls, så må jeg jo lige finde ud af om jeg skal have en anden udgave inden jeg kommer for langt.

Håbede den brugte de samme saves, når det var med samme bruger :(
Til top
Morten_P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 08:07

Burnout bruger ikke regionsbestemte servere. Jeg har spillet meget online med min fætter - jeg har en EU (region 2) disk, han har en US (region 1). Ingen problemer!

Hvis du har et VISA kort opretter du bare en US account, lægger penge ind i din 'wallet' og køber de updates du ønsker i PlayStationStore (du behøver ikke lave EA account og købe gennem BurnoutStore). Alle updates er jo også tilgængelige i PSS. Når du har købt og installeret updates, logger du af din US account og på din EU account, og så skulle du være kørende...

 Morten

Til top
Mestah Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Morten_P Morten_P skrev:

Burnout bruger ikke regionsbestemte servere. Jeg har spillet meget online med min fætter - jeg har en EU (region 2) disk, han har en US (region 1). Ingen problemer!



Jeg vil bare lige give Morten ret, jeg har en US version af spillet og jeg kan fint spille med mine venner som har en EU version, så der er ingen grund til at købe en anden version af Burnout.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 14:48
Tak for det, men desværre en dag for sent :D

Fik så mange forskellige svar rundt omkring, så jeg til sidst kontaktede forhandleren. De var ikke selv klar over de havde fået US versioner af deres leverandør, det havde de ekstra frabedt sig, så jeg fik lov til at levere spillet tilbage. Jeg har i mellemtiden så fundet en EU version, som jeg venter på kommer til mig.


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu