recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony KLV V32A10 - erfaringer efterlyses
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony KLV V32A10 - erfaringer efterlyses

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Besked
xprezz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2005 kl. 11:54
Hmm tror hellere jeg sparer de penge og køber en receiver der kan upscale og outputte i 720p. Desværre lidt småt med dem endnu.
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2005 kl. 13:31

så du spurgte om freezemode på avforum.... det bruges til at fryse billedet, således at man f.eks. hvis der kommer en adresse/tlf. nr. på skærmen i en tvudsendelse kan "fryse" øjeblikket.... eller andet der måtte være interessant...

en lidt useless feature... så måtte de hellere have lagt en dobbelt tuner ind istedet ;-)

Til top
xprezz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2005 kl. 22:08
Ja mega useless feature.. PiP ville jo aldrig være rart i stedet. Stupid stupid sony.
Sonys bravia serie er lidt some en mega lækker tøs der er god i sengen. Køn at kigge på og godt billede men ikke andet end det. Godt det kun er til underholdning
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2005 kl. 23:55

Det vil jeg heldigvis godt kunne leve med ;-)

går udfra du mener PIP (Picture in Picture) ville være rart i stedet for?!



Redigeret af fumse
Til top
xprezz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2005 kl. 08:35
ja da jeg lever også fint med mit Sony.. Come on.. "It's a Sony".

Det er ligesom om at det mørke i billedet er blevet mørkere, ved ikke om LCD også lige skal køres lidt ind ligesom plasma. Virker mærkeligt men billedet er klart blevet bedre.

Og ja jeg mener picture in picture.

Manner jeg glæder mig til at se min kommende Xbox 360 på den.
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2005 kl. 11:45

der er jo flere der har nævnt at LCD skærmen ligesom skal "brændes til" / anvendt i nogle timer, før de fungere optimalt.

Jeg tror nu mest det handler om kalibrering...

Til top
xprezz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2005 kl. 14:28
ved det ikke rigtig. Det er kommet efter at jeg har indstillet den, helt af sig selv. Der må være noget om det.
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2005 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

der er jo flere der har nævnt at LCD skærmen ligesom skal "brændes til" / anvendt i nogle timer, før de fungere optimalt.

Jeg tror nu mest det handler om kalibrering...



Jeg tror ikke det er helt forkert, da mit billede er blevet pænere efter en uges brug, både på TV2 og SAT TV.... og når man tænder sonyen så går der også lige 5 min før billedet er optimalt.
Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2005 kl. 17:23
Var i Merlin og 2tal i dag, hvor følgende tv var på tale (havde lidt håbet at kunne finde noget ordenligt til 12-14K, men det tror jeg ikke helt på længere):
Samsung LE-32M61B (18K)
JVC LT-32S60 (17K)
Sony KLV V32A10 (18K)

Samsung havde flotteste design, hvis ikke det lige var for en underlig blålysende knap, når tv'et var slukket og så var lyden ret dåseagtig

JVC, billedet syntes ikke at stå lige så godt som de to andre mærker og så havde det også noget blåt lys i midten (hvad er det lige med det blå lys der )

Sony havde det næstflotteste design, næsten på niveau med Samsung, og billedet var helt i top, lyden virkede også til at være i orden,

Det korte af det lange er at vi nok ender med at vælge Sonyen, så nu må jeg bare til Rødovre i næste uge - går ud fra at det stadig kan lade sig gøre

Det undrer mig dog, at det IKKE har PIP - det står ellers her
Kræver det to tunere at få tekst-tv på halvdelen af skærmen, mens der er tv på den anden halvdel?
Og hvordan med modtagelse af et NTSC-signal, det står der her at det kan modtage.
Er der nogen, der kan be- eller afkræfte ovenstående?
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
Bravia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2005 kl. 17:39

Hej tengstedt.

Den model du henviser til på cnet.com er den amerikanske udgave som har 2 tunere og PIP. Amerikanerne har længe været forfordelt i forhold til Europa- desværre.

De har også flere component indgange i stedet for 3 scart indgange og USB, som vi i Europa må udvære

Lars

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 01:14

Oprindeligt skrevet af tengstedt tengstedt skrev:


Det korte af det lange er at vi nok ender med at vælge Sonyen, så nu må jeg bare til Rødovre i næste uge - går ud fra at det stadig kan lade sig gøre

...Og hvordan med modtagelse af et NTSC-signal, det står der her at det kan modtage.Er der nogen, der kan be- eller afkræfte ovenstående?

For at tage det omvendt rækkefølge, så ja Sonyen kan sagtens vise/behandle NTSC signal i dens forskellige afskygninger (og Pal naturligvis)...

Jeg er sikker på at Kim (indehaveren af Rødovre SonyCenter), vil være glad for at få afsat nogle V32'er.... Hvis du ringer til dem mandag, og referer til fælleskøbet (og/eller undertegnet), så vil han sælge dig den til 15.800.- (normalpris: 17.999). Men sørg for at gøre det hurtigst muligt, idet vores leverance ankommer ca. i midten af ugen. V32'eren skulle de efter sigende have på lager PT, så du får ingen leverance problemer!

De andre spørgsmål er fint besvaret af Bravia... det er nemlig noget møg, at vi får en "skrabet" model til europa.

Mvh. Thomas (aka Fumse)

 



Redigeret af fumse
Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 17:38
Merlin tilbyder 14 dages returret på TVet så man kan se det i sin egen stue før man bestemmer sig. Tror I SonyCenter matcher dette?

Min kone prøver at presse Merlin i morgen til at matche SonyCenters pris
Fona har samme TV til 18K, men der får man også en DVD-optager med, så mon ikke det kan lade sig gøre.....
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu