recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Autolakering af DIY tv-møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAutolakering af DIY tv-møbel

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Emne: Autolakering af DIY tv-møbel
    Sendt: 16-August-2009 kl. 13:24

Hej Recordere folkens.

Som en del andre herinde søgte jeg et møbel der var dybt nok til mine maskiner, men skal man ha noget der oss er til at holde ud at kigge på i en stue, så er feltet nede på Clic og Frislev.

Men min lærlingeløn rækker ikk helt til at punge så mange tusinde kroner ud til et møbel. 'Fint nok- du laver da bare dit eget' tænkte jeg. Da jeg arbejder som tømrer, tog det ikk lang tid at skrabe nok MDF sammen til et møbel. Den del der omhandler at bygge noget har jeg godt styr på men at male har aldrig sagt mig noget, så vil gerne ha det malet hos en professionel. Blir så anbefalet et lokalt firma af mine kolleger og tager ned og får en snak med manden. Ganske fornuftigt og han vil sende mig en overslagspris. All good in the hood.... so far.

Chokket kommer så da jeg modtager mailen med tilbuddet:

 

Tak for din henvendelse,

Hermed fremsendes oversalgspris på lakering af reol i mdf.

Opstart / miljø  pr. farve                 1  x         a.kr      375,00           kr.     375,00


Lakering af plade

Ny MDF – sat sammen som reol.

Mål 1800 x 550 x500

Med 2 låger 3 hylder 1 hel skuffe kr. 4.700,00


25 % moms kr. 1.268,75

*** Samlet pris inkl. Moms kr. 6.343,75


Priserne er baseret på lakering i ens farve i syrehærdende lak glans 35, hvilke er en meget stærk lak med en flot overflader der er meget let at renholde.


ØNSKES HØJGLANS LAKERING SKAL DER TILLÆGGES 50 % = ( KR. 3.100,- )


Hvis toppen ønskes piano poleret skal der tillægges kr. 1.500,-


Lakken kan afvaskes med alle gængse rengøringsmidler, dog ikke skurende produkter..


Lakeringen udføres, således at de færdigt lakerede emner fremstår med
glat overflade.


Priserne er forbeholdt at emnerne er fejlfri og uden større skader.

Større skader kan dog repareres mod tillæg.


Betaling.:  Kontant ved afhentning af færdiglakeret emner / dankort modtages.

Eller efter leverandør aftale.


Har de spørgsmål til fremsendte tilbud, er De velkommen til at kontakte os

Telefonisk, xx xx xx xx


Med venlig hilsen

XXX

16. august 2009

 

Har jeg fuldstændig misforstået noget, eller er der et eller andet helt gal med den pris???

Kan da ikk passe at det det er dyrere at få malet et hjemmelavet møbel, end at købe Clic/Frislev. Og hvordan får jeg sagt til ham på en pæn måde at han da vist har spist søm?


 

 

Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 13:37

Jeg har 4 mindre låger jeg gerne vil have lakeret i højglans hvid, så husk endelig at opdatere tråden hvis du finder et billigt sted at få den slags lavet.

 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 13:39
Det er jo en hel absurd pris. Jeg vil nødig have lakeret min bil der, der må værre billigere løsninger.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 13:44

Hedberg: Skal nok sige til når jeg får fundet et sted, hvor jeg prismæssigt kan være med.

Flemming: Ja jeg vidste sku heller ikk rigtig hvordan jeg skulle reagere lige da læste det. Jeg havde troet at prisen lå på de 2000/2500, hvilket jeg gerne ville ha betalt, men ikk tre gange så højt.

Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
Houmoller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 13:58

Ikke for at gå off-topic, men har selv lige bestilt et TV bord fra idémøbler. Der er i hvert fald plads til mit udstyr.

http://www.ide.dk/sw46107.asp

Bordet der hedder Alaska.

Mat sort, med hvid højglans låger. Koster nogle penge, men et rigtig fedt bord.

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 13:59
Jeg ved nada om maling og lakering af møbler. Men det lyder godnat dyrt. Kunne det tænkes, at det at reolen er samlet bidrager til noget af den sindssvagt høje pris? Hvis det bare var plader der skulle males/lakeres var prisen måske en helt anden...

Det forsvæver mig der var et indslag på DR, i et af de der DIY programmer, omkring samme emne for xx måneder siden. Har ikke lige søgt i DRs arkiver efter indslaget, men måske der er noget hjælp at hente der!

En ting er sikkert, til den pris du har fået tilbudt, så er det ligefør man kan overveje Oblecto i stedet for .

EDIT: noget tyder på at knap to år gamle Oblecto ikke eksisterer mere. Deres priser var også vandvittige, men til gengæld har jeg aldrig set noget lækrere. Jeg tror den brochure og prisliste som jeg har fået, skal gemmes - som et minde - nu . Undskyld sidespringet...

/Nils


Redigeret af nbu001 - 16-August-2009 kl. 14:01
           
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 14:25
Den udsendelse fra rabatten var omkring lakering af montanaskabe, og kan ses her men pianolak med polering er altså rævedyrt.. prøv evt at tage fat i nogle af de højtalerkabinetfabrikker der ligger rundt om i landet... de har jo ikke så meget at lave for tiden... men de kan jo alle triksene
Mvh

René
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 14:27

Houmoller: Egentlig ikk et ringe forslag, men da bossen har en del at sige, skal møblet være helt i hvidt. Og da jeg er tømrer så ville det næsten være dumt ikk selv at lave det. Så kan jeg få det til at passe helt som jeg vil ha det  Og få styr på varme problemet fra starten.

nbu001: Ang. det om møblet er samlet så er det kun selve 'rammen' der er samlet (da han gav bud på pris) . Sådan her ca:

 

____________________________

|           |                                 |           |

|           |                                 |           |

____________________________

Altså top, bund og fire lodrette stykker. Og løsdelene er en lille hylde i hver side, en bred hylde i midten og en bred skuffe i bunden. De tre hylder skal sidde i midten, så der kommer 2 mindre rum i hver side (til spil og BD) og så kan maskinerne stå på den brede hylde i midten.

 

 

 

Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 14:34

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Den udsendelse fra rabatten var omkring lakering af montanaskabe, og kan ses her men pianolak med polering er altså rævedyrt.. prøv evt at tage fat i nogle af de højtalerkabinetfabrikker der ligger rundt om i landet... de har jo ikke så meget at lave for tiden... men de kan jo alle triksene

 

Ja hvis malingen skulle vandslibes til pianofinish så kostede det 1500 kr. Og det kun for toppladen!...

Højttalerkabinetfabrikker?? Dem kan der da ikk ligge mange af i landet. Kender du til nogen i hovedstadsområdet?

Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 16:14
Der er et eller andet fuldstændig forskruet med dén pris, men hvis du er fra djævleøen er jeg ikke overasket; der prøver de sq at tage røven på alle

Anyways, min far er godtnok mekaniker, så han har nogle gode aftaler, men her var tilbudet 1000 kroner alt incl. Ellers er der mange små steder som ikke har vildt meget at lave, som nok tager de 2000-3000 for det.


Men det er i Jylland, nærmere betegnet nordjylland, så måske er det lidt langt at køre.


Men for dén pris du har fået kan du jo købe en sprøjtepistol og indrette en kabine med ordentlig udluftning og maling, og stadig have penge tilovers
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 22:31

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Der er et eller andet fuldstændig forskruet med dén pris, men hvis du er fra djævleøen er jeg ikke overasket; der prøver de sq at tage røven på alle

Anyways, min far er godtnok mekaniker, så han har nogle gode aftaler, men her var tilbudet 1000 kroner alt incl. Ellers er der mange små steder som ikke har vildt meget at lave, som nok tager de 2000-3000 for det.


Men det er i Jylland, nærmere betegnet nordjylland, så måske er det lidt langt at køre.


Men for dén pris du har fået kan du jo købe en sprøjtepistol og indrette en kabine med ordentlig udluftning og maling, og stadig have penge tilovers

 

 Ja burde jeg næsten gøre. Tænkte på at skrive til ham at jeg altså bare skulle ha malet noget, ikk at jeg ville købe hans shop.

Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 23:25

Hey! Der står jo i tilbuddet at det er maling af en _samlet_ reol. Måske du lige skulle tage kontakt til ham igen og spørge efter prisen for maling af en _USAMLET_ reol. Og så tror jeg også du vil spare meget på selv at slibe og spartle pladerne.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu