recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Video/kamera til koncerter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVideo/kamera til koncerter

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
PedeA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Video/kamera til koncerter
    Sendt: 17-August-2009 kl. 11:19

Hej Alle

Jeg har netop været til Madonne koncert som var en stor oplevelse. Jeg stod ca. 2 meter fra scenen.

Desværre også stor skuffelse da jeg konstaterede at min Nokia N73 praktisk talt ikke havde lavet en eneste brugbar video-optagelse. Det samme gælder næsten stilbillederne. Bevares det er en mobiltelefon men kameraet er egentlig ret lækkert.

Nu må jeg få købt mig enten et mini video-kamera(HD) som kan optage stilbilleder eller et almindeligt kamera som kan optage video. Jeg går mest op i video-optagelserne og glæder mig over at kunne gense de optalelser, måske lægge dem på youtube, men ellers ikke andet.

Hvad foreslår i? Jeg har spurgt på et kameraforum men de mener næsten samstemmende at jeg skal få mig et rigtigt videokamera i stedet for en kamera med videofunktion. Det er jo begrænset hvad man lader folk medtage til koncerter men mobiltelefoner og ikke professionelle kompaktkameraer bliver accepteret og der ligger rigtig mange flotte optagelser fra koncerter på Youtube. Jeg har spurgt et par af dem hvad de bruger men det vil de ikke ud med. Jeg har ikke noget fast budget men smertegrænsen ligger nok omkring kr.3-4000,-.

Kan I give mig lidt hjælp. På forhånd tak.

HIlsen PedeA

 

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 12:03
Hvis du ønsker at optage video, så ville jeg helt klart
sige at du skal vælge et videokamera. Især fordi du her får
muligheden for at optage i HD, samt får et apparat som rent
faktisk er beregnet til det som du vil bruge det til

Vær dog opmærksom på (som du nok allerede ved) at det er
strengt ulovligt at optage film og tage billeder til
koncerter.
Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 12:07
... og at du ofte slet ikke får lov at tage kamera/videooptager med ind. Så hvis du ikke vil miste det i indgangen, så hold dig til din mobiltelefon.
Til top
PedeA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 12:18

Hej T-Ras og Jonas.

Som udgangspunkt har i 100% ret. MEN. Det fremgår af den mail som bla. BIlletlugen udsender før koncerterne (både Metallica og Madonne).

 

Professionelt Kamera/optageudstyr, Videooptagere, Lydudstyr; er IKKE tilladt.

Hvad forstår man ved professionelt udstyr. Tillige er det helt tydeligt at kontrollørerne ikke stopper personer med kompaktkameraere. Tillige fremgår det også af mailen at mobiltelefoner med kamerafunktion er tilladt. Så jeg vælger at holde mig til små kompaktkameraere.

Hilsen Peter

Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 12:38
Jeg tror sådan noget som en Flip UltraHD er noget af det mest "professionelle" som kan listes med ind uden at give for mange løftede øjenbryn. Den er på størrelse med et kompaktkamera/halvstor mobil, og optager 2 timers 720p i mpeg4/h264 ned på en 8Gb flashhukommelse.

Bestemt ikke spitzenklasse, men til prisen (ca. 1500 kr) er det ikke helt tosset.

Der er en kort review (optaget på dimsen selv) her:

http://www.youtube.com/watch?v=Ddn3RKp3bBo
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
PedeA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 13:07

Hey RougeAgent.

Det var et godt forslag. Har lige kikket lidt rundt og fundet rigtig mange flotte optagelser. Det ser super ud og det dækker behovet til en fornuftig pris. Synd det ikke har stabilisering, det kan man nok får brug for under koncerter, men alt i alt et super godt råd. Tak.

Mvh. Peter

Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 13:18
Helt ok - jeg har selv en Flip Ultra i SD versionen (den der koster knap 1000), som jeg fik som gave fornylig. Den kan stort set ikke andet end start/stop optagelse og afspil (og lidt digital zoom som heldigvis kun er på 2 eller 3x, da det ellers ville være ubrugeligt), men af samme årsag er den ufattelig nem at have med at gøre, og optager i en ok kvalitet, hvis ikke lyset er alt for dårligt.

Edit: Den kan IKKE tage stillbilleder - jeg ved ikke om UltraHD kan...


Redigeret af RogueAgent - 17-August-2009 kl. 13:22
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 14:33

PedeA.

Jeg har nyligt investeret i et Canon PowerShot SX-200IS, til formeldest kr. 2.500,-

Det optager også video i HD, i en ret fin kvalitet (direkte som AVI-fil).

Dertil er det jo fedt at kunne tage billeder med 12x optisk zoom. Og en dejlig stor 3" skærm, uden at Cam'et bliver for stort. Fin evt. test på nettet - de er alle positive

Et rigtig fedt cam at arbejde med:

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_ Camera/PowerShot/PowerShot_SX200_IS/index.asp

M.v.h.

Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 22:05

Kan da godt forstå dem der er på youtube ikke vil fortælle hvad de bruger af grej, da det jo er det samme som at hjælpe koncertarrangørerne med at opdatere listen over forbudt  grej. :)

Kan tilføje at jeg har en ZOOM H4n lydoptager/diktafon? og den kommer heller ikke gennem nåleøjet. :)

MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
PedeA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 22:11
??

Redigeret af PedeA - 17-August-2009 kl. 22:12
Til top
PedeA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 22:11
Og hvad skal jeg bruge den kommentar til?
Til top
bims Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 23:46

Oprindeligt skrevet af PedeA PedeA skrev:

Og hvad skal jeg bruge den kommentar til?

Ved ikke om du kan bruge mine kommentarer til noget, men gå helt klart efter et videokamera, F.eks et canon HF200, optaget rigtig godt og fylder ikke ret meget.

Øsker man at optage til koncerter, så kan man evt søge om tilladese fra bandet m.m. Ikke mere end et par mdr. siden jeg hjalp en kammerat med optagelser med Dodo, havde fået skriftlig tilladese fra Bandet.

JVC GY-HM100U & Canon EOS 550D


Adobe Premiere pro CS6, Pinnacle studio HD ultimate collection 14, BluffTitler & Magic Bullet Looks pro, Adobe Premiere Element 10

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu