recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV HD Media player version 2.0
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WD TV HD Media player version 2.0

 Besvar Besvar Side  <1 3233343536>
Forfatter
Besked
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 22:22

Er på vej til at købe WDTV Live og har kikket rundt for at se, hvilke formater den understøtter.

Næsten alle siger, at den understøtter alt hvad man smider efter den, men har ikke kunnet se, om den også understøtter Blu Ray-formater, altså hvis jeg ripper en blu ray (kun selve filmen) direkte over på en harddisk, kan den så afspilles i samme kvalitet som fra et drev?
MVH
Niels
Til top
tvillumsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvillumsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 11:12
Er der en Mac bruger som kan hjælpe med et Network Shares problem?

Jeg har lavet 3 foldere som jeg har valgt at share, udover dem så ser WD TV live også min "Macintosh HD" samt min "User" dem har jeg ikke selv shared og synes heller ikke jeg kan fravælge dem, hverken i system pref. – sharing eller i show info vinduet..

Kan man slå det fra et anden sted?

/Troels
Pioneer 427XA
Pioneer DVR-545H-S
Pioneer HTZ-7
Sonos
PS3 Slim - Wii
WD TV Live
Til top
jan0112 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2005
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan0112 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 08:37
Har netop købt dette vidunder. Når jeg nu skal installere WD discorvery på min vista maskine, så finder den ingen network drives. Jeg har markeret share på de harddiske hvor min media ligger, men den finder stadig ikke noget. Nogen som har en ide ?
 
Mvh
Jan
Til top
jan0112 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2005
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan0112 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 09:51
Glem mit tidligere indlæg, det ser ud til at jeg alligevel kan konnecte til min computer fra WD. Problemet er nu at jeg kun kan se Public folders. Jeg har lavet de andre folders til SHARE med alle, men alligevel viser den kun de videoer som ligger i Public Folders. HJÆLP......
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér justrace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 09:59
"SHARE med alle" er vel også kun til de brugere der er oprettet, hvorimod "public" er det som vi forstår som "alle".
Til top
jan0112 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2005
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan0112 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 15:27
Jeg fik hul igennem inden jeg tog på arbejde. Så kom dog det næste problem, at når jeg afspillede en video så hakkede lyden hele tiden. Om det er min tuner der er noget galt med ved jeg ikke. Når jeg kommer hjem i aften sætter jeg lige HDMI direkte i fjernsynet og ser om det er det samme. Er der nogle af jer der har haft problemer med lyden ?

Redigeret af jan0112 - 28-Januar-2010 kl. 15:27
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 18:06
Hva nyt
Jeg er lige kommet tilbage fra en  2 måneder tur til Filippinerne.
Og det jeg forlod var advarsler om ikke at opdatere da WDTV2 kunne risikere at gå i sort.
Nu er jeg så tilbage, og boksen skriver at det stadigvæk gerne vil opdateres, kan jeg gøre det nu eller ?
Er der ellers sket noget spændende udvikling mens jeg har været væk?
Et lille tillægsspørgsmål:
Min opsætning er som flg. panasonic fladskærms tv med WDTV2 på Composit indgangen.
WDTV2 har et netværkskabel og adgang til en netværksHD (Synology207) jeg overvejer dog at sætte en 2.5" ekstern 500 Gb HD direkte til WDTV2 da den ind i mellem har problemer med at Connecte (sjældent)
På HD ligger mine film i XVid format, converteret med AutoGK, der er lyden dog nogle gange ude af sync med billedet, det har ikke før været et problem, da jeg brugte VLC mediaplayer som afspiller, og der kunne man justere differencen så det kom til at passe. kan man også det på WDTV2, det er mest fordi, hvis jeg skal have alle mine film liggende i org. så kommer det til at knibe med pladsen på den eksterne HD.
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér daskino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 11:14
du kan godt opdatere nu, ingen probs der.
af nye ting er der nu mulighed for at se apple trailere på wdtv live, der er bygget en webklinet op hvro du kan styre wdtv live og dens software såsom torrents.

nej det kan man ikke på wdtv2, så der er du solgt hvis dine rips er out of sync fra starten af., wdtv live kan duog ændre hastighed mellme film og undertekster, men det hjælper dig ikke noget
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
noob30 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noob30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 01:23
Har den nye model problemer med 720p & 1080p MKV filer ?
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 07:18
Oprindeligt skrevet af daskino daskino skrev:


nej det kan man ikke på wdtv2, så der er du solgt hvis dine rips er out of sync fra starten af., wdtv live kan duog ændre hastighed mellme film og undertekster, men det hjælper dig ikke noget


Tror du det er noget der kommer på sigt, jeg ved godt det er svært at spå om
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér daskino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 07:33
næ d tror jeg ikke
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
Willum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 08:18
Så fik jeg langt om længe taget mig sammen til at få købt en WD TV HD Media Player og her er lige min mening efter en 5-6 timers brug.

Opsætning:
Det er jo en drøm at sætte op. Sæt 3 kabler i, og start maskinen hvorefter det virker. Den fylder ingenting og siger ikke en lyd. Det er jo vildt imponerende. På min pc delte jeg så bare en mappe hvorefter min WD TV kunne finde den uden problemer. 

Et plus er at min Logitech Harmony fjernbetjening også virker til boksen. Så slipper jeg for flere fjernbetjeninger.

Afspilning:
Jeg har prøvet at starte alle de forskellige slags filmformater, som jeg kunne komme i nærheden af. Xvid, MP4, ISO og MKV kører alle perfekt selv 720p og 1080p kører uden hakkeri eller noget andet. Man kan spole uden problemer selvom det kører over netværket. Billedekvaliteten er i top og fejler bestemt intet. Jeg har også prøvet at sætte en ekstern harddisk i, og der er ingen problemer. Den dukker op med det samme og der er slet ikke nogen problemer.

Konklusion:
Nu har jeg ikke testet musik og foto-delen da jeg udelukkende skal bruge den til film. Men filmdelen er indtil videre fremragende og faktisk bedre end jeg havde ventet. Den kunne afspille alle filer som jeg testede med. Det største minus er at den bliver lidt varm ved brug, men det skyldes jo nok at der ikke er nogen blæser i maskinen. Jeg sidder så tilbage og tænker hvorfor pokker købte jeg ikke denne for flere måneder siden? Det er jo lige sådan en fætter, som jeg har manglet for at få videoerne over på fladskærmen.

Nu har jeg så bare et spørgsmål, jeg har hørt så meget om custom firmware, men hvad i al verden skulle det hjælpe? Den kører jo helt kanon. Så hvad er fordelen ved at bruge custom firmware?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3233343536>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu