recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af Yousee samsung boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilslutning af Yousee samsung boks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
C Aagaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning af Yousee samsung boks
    Sendt: 20-August-2009 kl. 11:06

Hej

Jeg har et problem med min Samsung boks fra Yousee.  Jeg kan ikke benytte "start forfra" og andre interaktive tjenester, da jeg ikke har forbindelse til nettet.

Jeg har også bredbånd fra Yousee og har fået at vide at jeg skal tilslutte min Samsung boks til mit kabelmodem. Problemet er bare at der er 20-25 meter og flere rum mellem min Samsung boks og kabelmodem, jeg vil nødigt trække et kabel TV tværs i gennem hele huset. Mit kabel modem er tilsluttet første TV-stik i huset.

Jeg kan så se på Yousee´s hjemmeside at man kan få en såkaldt "rygsæk" til at sætte på TV stikdåsen. Herefter skal der bruges et F-connector stik i stedet for det alm. TV stik i stuen.

Min "rygsæk" skal tilsluttes 3. TV stik i huset. Yousee mener at det så skulle virke....  men jeg har mine tvivl.

Er der nogle der har erfaringer med denne "rygsæk" og hvordan ser den ud ?

mvh

Claus

Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 11:22

Det vil næppe fungere. Rygsækken er blot et skillefilter, der splitter signalet fra tv-stikket op i tv og data. Samsung-boksen har allerede indbygget filter og kabelmodem, da den skal kunne få sin netforbindelse fra antennestikket.
Dit problem er, at når du har bredbånd fra YouSee, så sidder der allerede et kabelmodem på din installation. Derfor skal boksens kabelmodem ikke benyttes. Den skal i stedet have sin netforbindelse via dens ethernet-stik.

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
C Aagaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 12:18

Hej dkscan

tak for info

er det muligt på en eller anden måde at forbinde samsung boksen med min trådløse router ?

findes der en eller anden dims man kan sætte i samsung boksen, så den kan kommunikere trådløst ?

mvh

Claus

 

Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 12:24
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 13:12

Du kan udnytte dit eksisterende el-net til at skabe forbindelse ved at bruge et Power Line (PL) sæt, f.ex http://www.getmore.dk/find-plk300-eu/x.html

Den ene lille PL sættes i stikkontakt tæt på routeren og forbindes til dennes switch via medfølgende alm. netkabel.

Den anden PL med 4 ports switch sættes i stikkontakt tæt ved det udstyr som skal have netforbindelse (f.ex Samsung boksen) og forbindes til denne via medfølgende alm. netkabel.

Herefter overføres alle data via elnettet.

 

 

 

 



Redigeret af JørgenR - 20-August-2009 kl. 13:23
/ Jørgen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu