recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Filmindustrien tvinger DR til at kopisikr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFilmindustrien tvinger DR til at kopisikr

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Emne: Filmindustrien tvinger DR til at kopisikr
    Sendt: 04-September-2009 kl. 09:17

http://politiken.dk/tjek/digitalt/billede/article781387.ece

Faldt lige over ovenstående. Er der nogen, der kan gennemskue, hvilken betydning det vil få for alle os med HTPC'ere?

Hvis man optager en DVB-T stream, så er det vel bare at afspille den stream igen, eller har jeg fuldstændig misforstået noget?

Eller skal vi til at sætte kodekort eller lignende i vores HTPC'ere som hvis vi købte pakker fra de andre leverandører....?

Håber, at der er nogen, der har noget insiderviden eller anden kendskab til dette, da jeg lige gik og glædede mig til at fylde harddisken med HD indhold.....

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 11:02
Jeg kan ikke se hvordan DR skal sikre dette rent teknik.

Mux2 sendes uden kryptering, men kryptering i CA forstand bruges alene til at kontrollere adgangen til signalet, det kan ikke bruges til at forhindre kopier, hvis din DVB-STB løsning i øvrigt tillader dette.

Et gæt: der tænkes på HDCP i HDMI som forhindrer brug af HDMI capture kort, men du har stadig mulighed for at optage SCART output.

Jeg vil heller ikke afvise at officielle Boxer godkendte STBer med harddisk har en anti-feature hvor boxen respekterer et no-copy flag som udsendes i DVB strømmen. Men din HTPC software er ligeglad.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 11:30
Jeg har sendt en mail til journalisten, så må vi se om der kommer noget ud af det.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 16:15

 

 Det er nu enkelt at fornindre kopiering, indholdsleverandøren kan på udsendelsen udsende enten et No Copy signal eller et Copy Once, og derved bestemme om man må optage den på et lagermedie, eller om man kun må se udsendelsen. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det er nu enkelt at fornindre kopiering, indholdsleverandøren kan på udsendelsen udsende enten et No Copy signal eller et Copy Once, og derved bestemme om man må optage den på et lagermedie, eller om man kun må se udsendelsen. 



De kan udsende disse flag, men det er din STB som bestemmer om de skal respekteres eller ignoreres. En officiel udbyder box vil gøre det, men der vil også være mange boxe som ikke gør det (typisk alle de ikke-officielle og diverse PC software til DVB). Derfor har den slags ingen reel værdi som kopisikring.

Det er same shit som Macrovision og CGMS-A. Min Pioneer recorder checker det og respekterer det, mit capture kort på computeren gør ikke.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu