recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kenzo's Bio Med DIY Møbel.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKenzo's Bio Med DIY Møbel.

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 17:36
ja det blev jeg også enig med mig selv om. Jeg kan lige finde noget frem, det er lavet med google sketsup!
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 13:23
Så er der lidt billeder af mit projekt fra Sketchup.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Redigeret af Kenzo85 - 27-Marts-2010 kl. 13:23
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 18:58
Der er sket en del opdateringer i mit setup i det forgående år:

  • Mine fronter er skiftet ud med nogle Elac FS247'ere i stedet for BS243'ere. 
  • Panasonic tv "50V20". ISF-Kalibreret af CSN-Teknik.
  • Fronter og center højtalerkabler er udskiftet til CSN-Custom Cables.
  • Receiver er i dag blevet udskiftet fra Onkyo Sr-TX805 til en Integra DTR-80.2.
  • Velodyne SMS-1 + en ekstra SPL-800i.

Det har virkelig givet et løft fra Onkyo'en til Integra'en.! Der er virkelig kommet knald på og lyden er blevet så klar og ren, afventer dog at den bliver kalibreret om en måneds tid.
Dette ser således ud:





og med lågerne på:



Billederne er stadig med tlf, så ja de er ikke blevet så gode.
Konstruktiv kritik modtages med gerne.Smile


Redigeret af Kenzo85 - 07-December-2010 kl. 22:45
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Der er sket en del opdateringer i mit setup i det forgående år:

  • Mine fronter er skiftet ud med nogle Elac FS247'ere i stedet for BS243'ere. 
  • Panasonic tv "50V20". ISF-Kalibreret af CSN-Teknik.
  • Fronter og center højtalerkabler er udskiftet til CSN-Custom Cables.
  • Receiver er i dag blevet udskiftet fra Onkyo Sr-TX805 til en Integra DTR-80.2.
  • Velodyne SMS-1 + en ekstra SPL-800i.

Det har virkelig givet et løft fra Onkyo'en til Integra'en.! Der er virkelig kommet knald på og lyden er blevet så klar og ren, afventer dog at den bliver kalibreret om en måneds tid.
Dette ser således ud:




 

og med lågerne på:


 

Billederne er stadig med tlf, så ja de er blevet så gode.
Konstruktiv kritik modtages med gerne.Smile
Jamen jamen stort tillykke Kenneth - så gættede jeg vist ikke helt forkert med hensyn til din nye receiver. Kan du fortælle hvorledes dit løft er med din nye IntegraTongue

Redigeret af Hother - 07-December-2010 kl. 19:06
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen jamen stort tillykke Kenneth - så gættede jeg vist ikke helt forkert med hensyn til din nye receiver. Kan du fortælle hvorledes dit løft er med din nye IntegraTongue

Hmm jeg vil prøve Embarrassed

For det første så manglede fronterne noget ekstra når man skruede over de -25db på Onkyoen, det problem er der slet slet ikke længere. Samtidig med det er kvaliteten af lyden blevet meget renere, mere åben og jeg hører flere detaljer end jeg nogen sinde har kunne høre plus så er klangen genial fed.

Men jeg vil faktisk våge påstå at det lyder bedre hos mig end hos dig, især fordi mine subwoofere er rigtig godt integreret via den SMS-1 boks.

Jeg venter dog på at Christian fra CSN-Teknik kommer og laver rumkorrektion -og lydkalibrering. Men det lyder helt klart meget bedre. Det var et løft der var i stil med udskiftningen af FS247erne, hvis ikke større. 

Men jeg ser frem til når vi sætter en af dine "high end" afspiller på!Clap


Redigeret af Kenzo85 - 07-December-2010 kl. 19:16
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen jamen stort tillykke Kenneth - så gættede jeg vist ikke helt forkert med hensyn til din nye receiver. Kan du fortælle hvorledes dit løft er med din nye IntegraTongue

Hmm jeg vil prøve Embarrassed

For det første så manglede fronterne noget ekstra når man skruede over de -25db på Onkyoen, det problem er der slet slet ikke længere. Samtidig med det er kvaliteten af lyden blevet meget renere, mere åben og jeg hører flere detaljer end jeg nogen sinde har kunne høre plus så er klangen genial fed.

Men jeg vil faktisk våge påstå at det lyder bedre hos mig end hos dig, især fordi mine subwoofere er rigtig godt integreret via den SMS-1 boks.

Jeg venter dog på at Christian fra CSN-Teknik kommer og laver rumkorrektion -og lydkalibrering. Men det lyder helt klart meget bedre. Det var et løft der var i stil med udskiftningen af FS247erne, hvis ikke større. 

Men jeg ser frem til når vi sætter en af dine "high end" afspiller på!Clap
Ihh...det lyder lækkert, så er der noget ved det, når man opnår så stort et løftClap
Det glæder mig meget på dine vegneTongue
 
Nu har du jo 2 Velo´er, og det må give sitLOL Jamen Christian vil også have, at jeg skal have en SMS-1. Jeg ved bare ikke helt hvad den boks kan gøre for mig i og med, at jeg jo aldrig spiller særligt højt, og min receiver kan "Virtuelt" flytte lyden lige hvor hen jeg ønsker den - ret effektivt faktiskBig smile
 
Hva er det for noget afspillerværk som du gerne vil have at jeg skal komme forbi med?Big smileLOL  
 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ihh...det lyder lækkert, så er der noget ved det, når man opnår så stort et løftClap
Det glæder mig meget på dine vegneTongue
 
Nu har du jo 2 Velo´er, og det må give sitLOL Jamen Christian vil også have, at jeg skal have en SMS-1. Jeg ved bare ikke helt hvad den boks kan gøre for mig i og med, at jeg jo aldrig spiller særligt højt, og min receiver kan "Virtuelt" flytte lyden lige hvor hen jeg ønsker den - ret effektivt faktiskBig smile
 
Hva er det for noget afspillerværk som du gerne vil have at jeg skal komme forbi med?Big smileLOL  
 

Den gør underværker med bassen den SMS-1'r. 

Enten må du tage din Sony Afspiller med eller også din kommende OPPO BDP-93'r. 

vil gerne høre SAudio cd'r og høre nogle BD koncerter.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ihh...det lyder lækkert, så er der noget ved det, når man opnår så stort et løftClap
Det glæder mig meget på dine vegneTongue
 
Nu har du jo 2 Velo´er, og det må give sitLOL Jamen Christian vil også have, at jeg skal have en SMS-1. Jeg ved bare ikke helt hvad den boks kan gøre for mig i og med, at jeg jo aldrig spiller særligt højt, og min receiver kan "Virtuelt" flytte lyden lige hvor hen jeg ønsker den - ret effektivt faktiskBig smile
 
Hva er det for noget afspillerværk som du gerne vil have at jeg skal komme forbi med?Big smileLOL  
 

Den gør underværker med bassen den SMS-1'r. 

Enten må du tage din Sony Afspiller med eller også din kommende OPPO BDP-93'r. 

vil gerne høre SAudio cd'r og høre nogle BD koncerter.
Jeg skal lige se hvilken afspiller der er bedst til SACD - når jeg har fået Oppo´en hjem til anmeldese. Har du selv koncerter - det kan jeg nemlig ikke huske?Tongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg skal lige se hvilken afspiller der er bedst til SACD - når jeg har fået Oppo´en hjem til anmeldese. Har du selv koncerter - det kan jeg nemlig ikke huske?Tongue

Uhaa jeg har ikke andre en Tiësto og den vil du nok ikke kunne lide.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg skal lige se hvilken afspiller der er bedst til SACD - når jeg har fået Oppo´en hjem til anmeldese. Har du selv koncerter - det kan jeg nemlig ikke huske?Tongue

Uhaa jeg har ikke andre en Tiësto og den vil du nok ikke kunne lide.
Hmmmm....kender den ikke, men ellers har jeg jo nogle SACD´er som du ikke kan lideLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg skal lige se hvilken afspiller der er bedst til SACD - når jeg har fået Oppo´en hjem til anmeldese. Har du selv koncerter - det kan jeg nemlig ikke huske?Tongue

Uhaa jeg har ikke andre en Tiësto og den vil du nok ikke kunne lide.
Hmmmm....kender den ikke, men ellers har jeg jo nogle SACD´er som du ikke kan lideLOL

Hehe
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2010 kl. 07:38
Hej!
 
Det ser sgu godt ud! Smile
Virker kølingen i dit møbel som planlagt?
Dejligt at høre at du har fået et løft i lyden ved udskiftning af din receiver.
Synes du at dine Velodyne 800i giver nok løft i bunden? Overvejer selv en supplerende sub men kigger nok mest på noget 12"
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu