recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber. Hvad er forskellen i routeren.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber. Hvad er forskellen i routeren.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked Baglæns sortering
hgrsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-September-2009
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 23:49
Efter en kort snak med Profiber fik jeg ridset følgende op

Deres linksys router understøtter dhcp option 128
Den bruger multicast
Og så kommunikerer tv boksen på port 6666

Der er flere tråde her inde der nævner bla dhcp option 128, jeg har ledt som en gal efter en router hvor man kan sætte dette op, men har ikke fundet noget.
Dog har jeg fundet ud af at en router med alternativ firmware vil kunne konfigureres.

Feks hvis de anvender dnsmasq, hvilket bla. tomato firmwaren gør.
Er der nogen der ved hvilke parameter man skal angive til dnsmasq. Ifølge de kilder jeg har fundet på nettet ser den således ud:

dhcp-boot=(image path), IP addresse på TFTP server

Image path er den fil som tvboksen henter ned når den booter.
Nogen der ved hvilket image navn samt ipadresse profiber bruger?
Til top
hgrsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-September-2009
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 14:32
Hejsa.

Jeg har nu læst alle indlæg, om profiber, og jeg har haft fat i profiber uden noget held.

Det eneste profiber vil fortælle mig er at jeg skal bruge deres linksys router for at få tv til at virke.

Men den router kan jeg ikke bruge fordi den kun tillader subnet 255.255.255.0 + yderligere begrænsninger inden for det subnet

Jeg har konfigureret alt mit netværk på subnet 255.255.224.0 så jeg kan bruge andet sidste ciffer til at dele netværket ind efter om det er printere, eller andet.

Så alene pga subnet begrænsningen kan jeg ikke bruge profibers møg router, med mindre jeg laver alt mit netværk setup om, og det har jeg efterhånden brugt lang tid på at tilrettelægge.

Men min egen router fungerer ikke med profiber tv, ifølge profiber fordi det ikke kun er et spørgsmål om anvendelse af porte.

Derfor, er der nogen der kan liste hvad en router skal understøtte før den kan fungerer med profibers tv boks (tilgin boksen). Gerne med screenshots da ikke alle router producenter altid overholder "standard" navngivning for features.

Jeg har forstået at der er en speciel boot, og den skal understøtte multicasting. I linksys routeren er der lavet en Port trigger range kaldt VOD, så en router skal vel også understøtte port triggering.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu