recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Findes der DVD maskiner med magasin
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFindes der DVD maskiner med magasin

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Emne: Findes der DVD maskiner med magasin
    Sendt: 26-September-2005 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af sussie sussie skrev:

... ville være lettede over at skulle slippe for ustandseligt at skulle op af stolen for at bakse med udtagning af hylster,udtagning af DVD-skuffe, ilægning i hylster og ilægning i skuffe af ny disk -HVER ENESTE GANG!!!

jEG MENER AT HAVE FINGEREN PÅ PULSEN, og er overbevist om at der er et marked for et sådant stykke ekstraudstyr, som monteres i umiddelbar forlængelse af skuffen.


Ja der er jo en grund til fedme er en epedemi i USA. Det er bl.a. grundet den manglende motion. Håber personligt ikke disse viiiildt klodsede maskiner kommer til lille DK, hvis det skal medføre jeg skal se på endnu flere overvægtige mennesker.
Sorry, måtte lige ud med den.
Sony har tidligere undersøgt markedet i Scandinavien for sådanne "kapacitets-maskiner" og interessen var dengang stort set ikke-eksisterende. Jeg har da personligt heller aldrig fået en forspørgelse på emnet, så jeg mener du ikke har fingeren særlig meget på pulsen?

VH Claus
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 17:48
Jeg ville heller købe en HTPC med stor harddiks kapacitet og smide alle CD'er og DVD'er ind på den.
Det er meget brugervenligt med covers af alle CD'er og DVD'er i menuerne og mange sorteringsmuligheder.
Det er efter min mening noget smartre end en DVD changer eller HIFI-anlæg og HDD recorder for den sags skyld. Den klarer alle opgaverne i en enhed og er let at opgradere løbende fra f.eks. analog til digital tuner uden at skulle udskifte det hele.

Det danksudviklede "My Movies" MCE plug-in: http://www.binnerup.dk er rigtig smart til at håndtere DVD'er på harddiksen på WinXP MCE.
Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 17:37
Jeg har lige læst reviews fra USA, hvor folks home-videor fra de sidste 20 år - dem man ellers aldrig fik taget sig sammen til at rode bag i skabet efter, nu er tilgængelige i løbet af 30 sekunder (load-tiden). Ligeledes var der en kone som nu hører CD'er igen, noget hun ellers aldrig gjorde før, fordi det var for besværligt at tænde anlægget åbne skuffen, finde den relevante CD (måske bare for at opdage at det var en anden man havde lyst til at høre på),åbne hylsteret, tage CD'en ud, lægge den ind i playeren.

Andre nævner at børns fedtede fingre over hele pladen nu er en Saga blot. Ligesom selve 'døren' ind til karusellen er børnesikret, sådan at børn ikke kan fylde den op med slik eller legetøj - noget som kun er sjovt, hvis det sker for nogle andre end een selv.

Redigeret af sussie
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 17:15

Hmm hmm, en af grundene til at de der DVD-chargere ikke rigtigt ser ud til at være slået an i Europa, kunne måske være at europæere, generelt set, har en smule mere æstetisk sans end amerikanere har. For det ser godt nok ud til at være nogle kollonorme og ultragrimme maskiner, de de chargere .

Man skal da være noget af en "couch potato", hvis man opfatter det som et problem at man hver 1½ - 2½ time, skal rejse sig fra sofaen for at skifte til en ny DVD. Man kan jo hente en frisk Coca-Cola og en ny pose osterejer ved samme lejlighed .

/Nils

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 16:54
Hmm husk lige moms, told og postdk gebyr når du handler i USA.
Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 16:52
Den dér Pioneer burde du fjerne igen. Den er fra 1999 og håbløs gammeldags og 200 $ dyrere end Sonys.Nej, så prøv at se her hvad jeg har fundet:

SONY DVP-CX777ES
400-disc DVD/CD/SACD mega changer
Code Free / Region Free



This dvd player will not play a PAL (European) movies on a NTSC (United States) TV. To do this you will also need to buy a Video Converter.
THIS PLAYER IS 110 VOLTS, BUT CAN BE USED FOR 220-240 WITH A VOLTAGE CONVERTER

Code free / Region free:
This dvd player is modified to play all region discs. With this dvd player you can play your favorite movies from any country.

Progressive Scan for PAL and NTSC
PAL/NTSC Playback
Important Note: This player does not have a built in converter! This means that you will be able to play Pal discs on a Pal TV, and NTSC Discs on a NTSC TV. If you have a multi system TV that supports Pal and NTSC then you will be able to play both Pal and NTSC discs on your TV. In order to play a Pal dvd on a NTSC tv, or NTSC dvd on a Pal TV, you will need a external Video Converter.
Play Pal movies on a Pal TV and NTSC movies on a NTSC TV. Does not play pal movies on a NTSC tv or NTSC movies on a Pal tv.
Plays DVD, Video CD, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, VCD, SVCD, MP3 Audio and MP3 on CD-R/RW
********
Ovenstående tekst er hentet på nedenstående link. De skal have 899 $ for den og 175 $ for at sende den til Europa på 3 dage.Men den sælges for 563 $ andre steder.

http://www.regioncodefreedvd.com/sony777.html

Bemærkninger: Det er en highend player, med en216MHz/12-bit video DAC, men den har 'kun' komponent og ikke HDMI som 995'eren.

Hvad mener Lars? Tror du ikke, Lars, at når 995'eren kan gøres regionfri, så vil den kunne anvendes på et PAL fjernsyn?
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 12:43
Pioneer laver også en DVD jukebox til det Amerikanske marked, der er sikkert flere DVD jukebox mærker end Sony og Pioneer på det Amerikanske marked.

Pioneer DV-F727: http://www.pioneerelectronics.com/pna/product/detail/0,,2076 _15020669_33506,00.html

Pioneer DV-F727 brugermanual: http://www.pioneerelectronics.com/pio/pe/vgn/images/portal/c it_11221/49500Vrb1237b_20011091445417730.pdf



Redigeret af HTPC
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 12:21
Jeg er ikke sikker på om du forstod mit tidligere indlæg. Som jeg skrev er det fuldstændigt ligegyldigt om den Amerikanske version gøres regionsfri den virker stadig ikke i Danmark fordi den kun understøtter NTSC, som du selv pointerede. NTSC og PAL har ikke noget med regionskoder at gøre, afspilleren kommer ikke til at virke med PAL bare fordi den gøres regionsfri.
Det eneste du kan håbe på er at der bliver lanceret en Europæisk udgave der understøtter PAL og virker ved 230 Volt, 50 Hz.
Modellen på det Amerikanske marked er stadig ret ny, så det er da muligt at en tilsvarende model dukker op i Europa på et tidspunkt.
Hvis de tidligere modeller også blev lavet i en Europæisk udgave, så er der stor sandsynlighed for at den nye model også kommer i en Europæisk udgave, men hvis de ældre modeller ikke blev lavet i en Europæisk udgave så er det mere tvilsomt om den kommer i en Europæisk udgave.

Her er testen af den gamle model: http://www.homecinemachoice.com/reviews/hccreviews/DVDPlayer s/Sony/SonyDVP-CX860.php
Ud fra anmeldelsen lader til den blev solgt i England, så mon ikke også den nye udgave kommer til Europa?
Den kan du så prøve at gøre regionsfri, men det nytter ikke meget at gøre den Amerikanske model regionsfri.


Redigeret af HTPC
Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 11:36
Her er Sony DVP-CX860'eren fra 2001, hvor Sony på foruderlig vis lykkedes med at kramme 101 disk ekstra ind i forhold til den revolutionerende 850'er som kunne rumme 200. Den kostede ca. 500 £ i August 2001 da den blev anmeldt af John Archer i "Home Cinema Choice". Den kan gøres/er (på de brugte man kan købe) regionsfri. Så det er vel bare et spørgsmål om tid før dens afløser, omtalte DVP-CX995V som altså rummer utolige 400 discs men også har de allernyeste specifikationer iforh. til denne forældede 860'er også kan gøres regionsfri.





http://www.homecinemachoice.com/reviews/hccreviews/DVDPlayer s/Sony/SonyDVP-CX860.php

Redigeret af sussie
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2005 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af sussie sussie skrev:

OKAY HTCP Jeg klapper, jeg klapper. Jeg har lige downloaded manualen og den siger:

>The player cannot play the following discs: a disc recorded in a color system other than NTSC, such as PAL or SECAM...<

Ja, det er helt normalt. De fleste DVD-afspillere kan afspille andre TV-formater.


Ja men denne model kan som nævnt kun afspille NTSC, så det er vel underordent om den kan gøres regionsfri eller ej, den kan stadig kun afspille NTSC film. PAL og SECAM film virker ikke med denne afspiller, regionsfri eller ej.



Redigeret af HTPC
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2005 kl. 15:28

Oprindeligt skrevet af sussie sussie skrev:

OKAY HTCP Jeg klapper, jeg klapper. Jeg har lige downloaded manualen og den siger:

>The player cannot play the following discs: a disc recorded in a color system other than NTSC, such as PAL or SECAM...<

Ja, det er helt normalt. De fleste DVD-afspillere kan afspille andre TV-formater.

Så tilbage er at finde ud af om den kan laves kodefri. For ellers vil den kun afspille DVD'er købt i USA (region 1)

Men lige nu er der vist desværre ingen metoder: Link til videohelp.com (det site plejer at vide det).

Derudover er der problemer med strømforsyningen. Apparatet kan kun køre på 120V/60Hz - og vi bruger 230V/50Hz. Dette kan dog muligvis løses med en transformator som omsætter selve spændingen.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2005 kl. 15:13
OKAY HTCP Jeg klapper, jeg klapper. Jeg har lige downloaded manualen og den siger:

>The player cannot play the following discs: a disc recorded in a color system other than NTSC, such as PAL or SECAM...<


Redigeret af sussie
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu