recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undertekster på TV2 uden for billedet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUndertekster på TV2 uden for billedet

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 21:56

Har lige bemærket samme problem på yousee analog modtagelse af tv2, desperate housewives, den nederste af de 2 tekstlinier ligger lidt for langt nede...

mvh Christian
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 10:05
Rart at vide at det ikke bare er mig der er idiot, og ikke kan finde ud af at indstille mit TV korrekt, eller få at vide, at sådan skal det være.
Mvh Jesper
Til top
Apu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2005
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 15:27
Jeg kiggede på TV2. Jeg får signalet analogt via YouSee. Jeg syntes at signalet var anamorphic, men kan tage fejl.

Underteksten er rykket heldt ned i bunden af billedet, det kunne ikke komme 1 scan linie længere ned. Hvis jeg så rykkede billedet lidt op kunne jeg se teksten helt. Der altid en smule i toppen og bunden som jeg ikke kan se i 16:9 men det plejer ikke at være et problem med underteksterne og jeg har aldrig set nogen putte teksterne helt i bunden uden noget fri plads overhovedet.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Apu Apu skrev:

Jeg kiggede på TV2. Jeg får signalet analogt via YouSee. Jeg syntes at signalet var anamorphic, men kan tage fejl.

Underteksten er rykket heldt ned i bunden af billedet, det kunne ikke komme 1 scan linie længere ned. Hvis jeg så rykkede billedet lidt op kunne jeg se teksten helt. Der altid en smule i toppen og bunden som jeg ikke kan se i 16:9 men det plejer ikke at være et problem med underteksterne og jeg har aldrig set nogen putte teksterne helt i bunden uden noget fri plads overhovedet.

Kunne du så se begge linier af underteksterene?
Det jeg har observeret, er at den nederste linie er helt nede i den sorte bjælke, og altså uden for 16:9 zoom området, mens den øverste linie næsten ligger inde for 16:9 zoomområdet, og derved kommer til at ligge en smule uden for 16:9 zoom området.
Mvh Jesper
Til top
Jeric40 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2009
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 22:18
Jeg har samme problem.  Jeg har ikke yousee.  Jeg ser TV2 gennem Dansk Bredbånd.  Vi har problemet kun med TV2  med at nederste linje i underteksten bliver skåret væk. 

VI har en Samsung TV.  Hjælper ikke med at justere TV indstillinger.

Er det nogle som har løst problemet nogensinde

Mvh
JEric40
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 23:00
Yousee har fikset problemmet, ved at gå over til at sende anamorphic istedet, hvilket også giver et bedre billede.
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu