recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung H3126 + IR extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung H3126 + IR extender

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Joeace Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2012
Sted: Gilleleje, DK
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Joeace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung H3126 + IR extender
    Sendt: 30-Januar-2012 kl. 10:26
Så har jeg modtaget en spritny fjernbetjening fra Yousee til Samsung boksen og den giver stadig ikke noget resultat.
 
Nu skaffer jeg en Logitech remote og hvis den heller ikke kan få boksen til at reagere gennem IR extenderen tuder jeg.
Til top
Joeace Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2012
Sted: Gilleleje, DK
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Joeace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 16:18
Hmm det er interessant. Jeg bruger den standard remote der følger med Yousee boksen. Kunne være jeg skulle prøve med en logitech f.eks. Måske har den noget den anden ikke har.
 
:)
Tak for svarene... Jeg håber der er flere der vil dele deres erfaringer så jeg kan få skidtet til at virke.
 
/Joe
Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Status: Offline
Point: 563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Callie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 13:43
@Joeace: Det kan muligvis være fjernbetjeningen. Hvis det er en logitech, så vil jeg opfordre dig til at lære fjernbetjeningen raw ir-koder fra den originale samsung fjernbetjening. 

Det virkede for mig med min Marantz receiver. Jeg har dog ikke selv haft problemer med min Samsung PVR fra Yousee. Jeg benytter mig af Logitech 900 og Logitech ir øjne.
Til top
Joeace Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2012
Sted: Gilleleje, DK
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Joeace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 10:38
Hvor lang er ledningen til den lille receiver som kan placeres diskret? Jeg vil helst ikke have den store reciever stående fremme.
 
 
Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ashanti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 03:39
Jeg bruger denne til min SMT-H3126 sammen med Logitech Harmony 1
 
Jeg har ingen problemer.
Samsung UE55D8005
Onkyo TX-NR636
Mirage OS³-FS Front LR
Mirage OS³-CC Center
Mirage OS³-Sats Surrounds
Mirage MM-8 subwoofer
HUMAX YSR-4000
Nvidia Shield
Til top
Joeace Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2012
Sted: Gilleleje, DK
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Joeace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 17:01
Jeg har købt og installeret en IR extender fra Marmitek IR Control 8, købt hos koz.dk som beskriver den som "Rolls Royce'en inden for IR extendere".
Mit tv sidder i stuen og alt hardware er placeret på et bord bag væggen som TV'et er hængt op på.
 
Efter en problemfri installation konstaterede jeg at den fint kunne sende signaler ind til min Sony blu-Ray BDP-S550 afspiller.
Jeg har dog ikke held med at bruge den sammen med HD boksen fra Yousee - en Samsung SMT-H3126.
 
Jeg har kontaktet Marmitek som melder tilbage at SMT-H3126 "Is not known to be incompatible". Yderligere vedhæftede de en Trouble shooting guide som ikke gav mig noget.
 
Jeg har prøvet alle mulige vinkler og afstande med IR led foran HD boksens IR øje. Jeg har fået udskiftet HD boksen i en TDC butik(af anden årsag). Jeg har prøvet med den anden ledning og de andre IRleds på ledningerne. Batterier i remote er skiftet. Under alle setups kommer signalerne fint frem til Sony afspilleren men Yousee boksen er helt upåvirket. Dioderne lyser som de skal og så snart jeg peger remoten ind i rummet til Yousee Boksen så reagerer den med det samme.
 
Så efter at have læst denne tråd igennem sammenholdt med mine erfaringer er mit råd til andre købere at de IKKE skal regne med at IR Control 8 fra Marmitek virker med Yousee's HD boks som hedder Samsung SMT-H3126.
 
Hilsen
Joe
EDIT: fjernede lige den flotte dobbelt negation jeg havde lavet.


Redigeret af Joeace - 26-Januar-2012 kl. 10:35
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 12:42
Tak for tippet - det lyder som løsningen på mit problem - prøver at rode med det.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af ceefive ceefive skrev:

Min Logitec Harmony IR extender virker med alt - men giver et underligt problem på den nye SamSung selector.
Jeg får "Dobbeltslag" på alle taster. Altså "Pil Ned" i Guiden f.eks. rykker 2 felter hver gang.
Har prøvet at flytte rundt på tingene uden held. Har også en Slimbox med IR sender - den fungerer fint. Nogen ideer ?
 
Ceefive
Jeg har en Logitech Harmony, der gav samme problem. Stillede på Harmonyes reaktionstid med PC'en. Nu fungerer det meget fint.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 10:38
Min Logitec Harmony IR extender virker med alt - men giver et underligt problem på den nye SamSung selector.
Jeg får "Dobbeltslag" på alle taster. Altså "Pil Ned" i Guiden f.eks. rykker 2 felter hver gang.
Har prøvet at flytte rundt på tingene uden held. Har også en Slimbox med IR sender - den fungerer fint. Nogen ideer ?
 
Ceefive
Til top
Rowald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rowald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 18:19
Min Logitech Harmony 900 fungere uden problemer med IR fiduser der medfølger. Den ene ligger løst nede foran boxen i et lukket skab. Så det må da kunne lykkedes med de IR fiduser? Har både haft både box med og uden HD.
Til top
Kirsten_hen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kirsten_hen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af bclaus bclaus skrev:

Har ligeledes boksen placeret i et skab, og den bliver pæn varm. Har ikke set hvilke temperatur den kommer op på, men blæseren kører ofte.


Blæseren på min boks kører sjældent - mest når der optages og kigges samtidig.
Bedste hilsner

Kirsten

Til top
bclaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bclaus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 12:29

Har ligeledes boksen placeret i et skab, og den bliver pæn varm. Har ikke set hvilke temperatur den kommer op på, men blæseren kører ofte.

· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel ·
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu