recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung H3126 + IR extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung H3126 + IR extender

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mabr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mabr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung H3126 + IR extender
    Sendt: 27-September-2009 kl. 11:25
Hej Forum

Jeg er stille og roligt ved at gå helt amok her i stuen. Som så mange andre ønsker jeg at gemme alt elektronik væk i et skab under mit fjernsyn. Til formålet har jeg købt en König IR Extender/Transmitter (http://www.avxperten.dk/parabol-tilbehoer/ir-extender/k%C3% B6nig-ir-extendertransmitter-(ir-over-coax-kabel).asp). Desuden bruger jeg en Logitech Harmony One til at begrænse antallet af fjernbetjeninger.
Alt dette virker helt perfekt med mit Denon-anlæg, DVD-aspiller, Popcorn Hour A-110 osv.
Men da jeg for nylig kom hjem med en Samsung H3126 fra Yousee opstod der problemer. Det er nærmest umuligt at betjene boksen via denne extender. Og er man mere end 1,5 m. fra IR-modtageren er det helt umuligt...
Er der nogen herinde som har lignende erfaringer og evt. løsningsforslag?
Til top
mabr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mabr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 14:07
Jeg sendte lige samme problemstilling til Yousee's kundeservice. Her er svaret:


Hej Martin,
 
tak for din henvendelse.
 
Nej vi har desværre ingen erfaringer med sådanne produkter, hvilket nok kan have noget at gøre med vi ikke anbefaler kunder at bruge tredjeparts udstyr til vores boks da der kan opstå komplikationer og kan derfor påvirke boksen.
 
Med venlig hilsen
 

Andy
Kunderådgiver
Yousee tv-support, YOT3
0900 København C.


Det skal retfærdigvis nævnes at jeg fik svar på 5 minutter. Men udover det er det nu ikke særligt imponerende  
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 17:56

Min gamle optager (thomsom) kunne jeg fint betjene fra en vinkel, men min nye samsung yousee optager kan ikke, den skal have ir signalet ind frontalt, det er totalt skod for at sige det mildt.

 

Til top
mabr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mabr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 07:37
Så kom der teknisk support fra Samsung også...


Hej

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.


Desværre har vi ikke løsninger på IR Extender.
Der kan vi desværre ikke hjælpe dig med dette problem. Men prøv at
kontakte tredje-part producenter for IR Extender kompatibilitet med
DSB-B560N.



Jeg håber at dette var til hjælp for dig.

Hvis du har nogen yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte
os igen.


Med venlig hilsen
Amar Qais

Samsung Support
Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
Hjemmeside: www.samsung.dk











 


 
Samsung H3126 settop-boks vs. IR-extender
Hej Samsung

Jeg har via Yousee købt en Samsung H3126 boks.
Den vil jeg meget gerne have stående i et skab under mit tv. For at kunne betjene den derinde har jeg tidligere købt en 'IR Extender', http://www.avxperten.dk/parabol-tilbehoer/ir-extender/k%C3%B6nig-ir-extendertransmitter-(ir-over-coax-kabel).asp
Denne virker upåklageligt med mit anlæg, dvd-afspiller osv. Men der er ikke hul igennem til boksen fra jer. Så lige nu er jeg desværre nødt til at have skabslågen stående åben når boksen skal bruges...
Jeg har søgt lidt på google, og tilsyneladende er jeg ikke den eneste med det problem. Har i erfaringer med 'IR-forlængere', som virker med jeres boks?
Jeg har en mistanke om at det ikke virker fordi jeres fjernbetjening arbejder i et andet frekvensområde end de mest gængse produkter, dvs. 37-45 kHz. F.eks. arbejder Motorolas løsning (Zaptor i DK) ved 56 kHZ. De har så lavet deres egen IR-forlænger som kan tilkobles via en usb-port.
Jeg håber meget at i kan hjælpe :-)

Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 07:58

Hej

Jeg har selv været det samme igennem, dog med modellen uden HDD. Havde klistret ir-øjet fra min http://koz.dk/product.asp?product=1590 på samsung boksen, der hvor jeg mente ir modtageren skulle sidde. Men fandt hurtigt ud af at det ikke virkede særligt godt, og kun var anden eller tredje gang man trykkede på remoten, før boksen reagerede.

Efter meget roderi med skidtet, fandt jeg løsningen nærmest ved en fejl.

Inden i den sorte plsticdims fra IR extenderen, sidder en lille SMD komponent. Jeg pillede det sorte plastic af og lagde "senderen" foran boksen, ca. 10 cm væk. Og derefter virker det som en drøm.

Håber det kan hjælpe dig.

/michael

Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 16:41
kan du ikke tage et billed af det ? hvordan pillede du den lille plastdims af ?
Til top
alfaromeo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alfaromeo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 16:45
Hej.
 
Har lige anskaffet You See boks (Samsung H3126) og har nu præcis samme problemer med ir extender...(!) Har forsøgt med Maximum RF uden held..
 
1) Er der nogen som har fundet løsningen på ir-forlænge signalet på Samsung - hvor det virker?
 
2) Scantek: Din hjemme-heksede løsning fik du til at virke - har du mulighed for at uploade billeder eller beskrive nærmere omkring det med plastic du fjernede?
 
 
Til top
rth_2000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2010
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rth_2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 00:53
Har en Samsung H3126 modtaget i september 2010 og har nu købt en IR Control 8 fra Marmitek (http://www.marmitek.com/en/product-details/audio-video-at-home/operate-anywhere/operating-outside-the-infrared-range/ir-control8.php) samme som Scantek højere oppe (har dog købt den hos http://www.redcoon.dk/).
Fulgte vejledningen og satte IR øje på boksen og gemte den i skabet... Virkede med det samme uden nogen problemer. Har ikke skilt nogen komponenter ad, bare tilsluttet det hele. Er umiddelbart tilfreds med produktet og IR modtageren sidder diskret under mit TV og har nu afspillere/boks/anlæg i et skab på den anden side af den ½-væg hvor fjernsynet sidder på.
Til top
Kirsten_hen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kirsten_hen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af rth_2000 rth_2000 skrev:

snip...

Er umiddelbart tilfreds med produktet og IR modtageren sidder diskret under mit TV og har nu afspillere/boks/anlæg i et skab på den anden side af den ½-væg hvor fjernsynet sidder på.

Hvordan har boksen det - rent temperaturmæssigt - når den er placeret i et skab.? Min boks har masser af luft omkring sig - http://www.tv-udstyr.dk/images/borde/Harmony1.jpg. Alligevel når temp. nemt op på 43-44 C.


Bedste hilsner

Kirsten

Til top
bclaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bclaus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 12:29

Har ligeledes boksen placeret i et skab, og den bliver pæn varm. Har ikke set hvilke temperatur den kommer op på, men blæseren kører ofte.

· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel ·
Til top
Kirsten_hen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kirsten_hen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af bclaus bclaus skrev:

Har ligeledes boksen placeret i et skab, og den bliver pæn varm. Har ikke set hvilke temperatur den kommer op på, men blæseren kører ofte.


Blæseren på min boks kører sjældent - mest når der optages og kigges samtidig.
Bedste hilsner

Kirsten

Til top
Rowald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rowald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 18:19
Min Logitech Harmony 900 fungere uden problemer med IR fiduser der medfølger. Den ene ligger løst nede foran boxen i et lukket skab. Så det må da kunne lykkedes med de IR fiduser? Har både haft både box med og uden HD.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu