recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen lyd via HDMI på Yousee Samsung boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIngen lyd via HDMI på Yousee Samsung boks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jijodk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen lyd via HDMI på Yousee Samsung boks
    Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 15:57

Er nu ved at modtage min 3. harddisk/modtager boks fra Yousee efter jeg tilmeldte mig Yousee plus. Der har været en del problemer med HD signal m.m. , men nu har jeg en boks med fint billed både på HD kanaler og de alm., men jeg har ingen lyd via HDMI, der kører direkte fra yousee modtageren til mit Phillips TV.

Jeg har tjekket om det skulle være kablet ved at skifte mellem flere, og har også udelukket HDMI porten på mit TV da min PS3 fungerer fint på den anvendte HDMI port.

Nogen der har et bud på hvad der kan være galt?

 

Philips 47PFL9732
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af jijodk jijodk skrev:

Er nu ved at modtage min 3. harddisk/modtager boks fra Yousee efter jeg tilmeldte mig Yousee plus. Der har været en del problemer med HD signal m.m. , men nu har jeg en boks med fint billed både på HD kanaler og de alm., men jeg har ingen lyd via HDMI, der kører direkte fra yousee modtageren til mit Phillips TV.

Jeg har tjekket om det skulle være kablet ved at skifte mellem flere, og har også udelukket HDMI porten på mit TV da min PS3 fungerer fint på den anvendte HDMI port.

Nogen der har et bud på hvad der kan være galt?

 

Det kan være en lydindstilling via HDMI i dit TV, der skal indstilles. Er der flere HDMI-indgange på dit TV, kan du prøve at skifte. Hvis du har mulighed for at sætte boksen til TV'et med scart, kan du finde ud af, om boksens lyd er OK.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
jijodk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 16:48

Har prøvet flere forskellige port i Tv'et uden resultat. Med scart er der fin lyd

Philips 47PFL9732
Til top
cambridge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af jijodk jijodk skrev:

Har prøvet flere forskellige port i Tv'et uden resultat. Med scart er der fin lyd

Gå ind i billed og lyd indstillinger i boxen sæt lyd til auto/edid og lyd skal være 100% - gem indstillingerne og VOILA! du har lyd via HDMI!

Phillips 37" LCD - Denon AVR 2808 - Dali Concept - Kiss DP 600
Til top
jijodk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af cambridge cambridge skrev:

Oprindeligt skrevet af jijodk jijodk skrev:

Har prøvet flere forskellige port i Tv'et uden resultat. Med scart er der fin lyd

Gå ind i billed og lyd indstillinger i boxen sæt lyd til auto/edid og lyd skal være 100% - gem indstillingerne og VOILA! du har lyd via HDMI!

Dette er forsøgt. Jeg har i mellemtiden været i kontakt med Yousee og de påstår at fejlen skyldes at den seneste opdatering har en fejl der forårsager dette.

Det underlige er blot at jeg har kørt en uge uden problemer, så en dag fryser Samsung boksen og voila, efter genstart ingen lyd ud via HDMI.

Philips 47PFL9732
Til top
cambridge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af jijodk jijodk skrev:

Oprindeligt skrevet af cambridge cambridge skrev:

Oprindeligt skrevet af jijodk jijodk skrev:

Har prøvet flere forskellige port i Tv'et uden resultat. Med scart er der fin lyd

Gå ind i billed og lyd indstillinger i boxen sæt lyd til auto/edid og lyd skal være 100% - gem indstillingerne og VOILA! du har lyd via HDMI!

Dette er forsøgt. Jeg har i mellemtiden været i kontakt med Yousee og de påstår at fejlen skyldes at den seneste opdatering har en fejl der forårsager dette.

Det underlige er blot at jeg har kørt en uge uden problemer, så en dag fryser Samsung boksen og voila, efter genstart ingen lyd ud via HDMI.

Hvad er det for en opdatering du hentyder til? Jeg har den seneste fra juli måned og der virker HDMI lyden glimrende. Så det kan ikke være opdateringen der er skyld i dine lydproblemer, hvis det virkelig var det ville alle med den seneste opdatering jo have problemét og dette er er jo ikke tilfældet

Phillips 37" LCD - Denon AVR 2808 - Dali Concept - Kiss DP 600
Til top
jijodk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 16:16

Hvad er det for en opdatering du hentyder til? Jeg har den seneste fra juli måned og der virker HDMI lyden glimrende. Så det kan ikke være opdateringen der er skyld i dine lydproblemer, hvis det virkelig var det ville alle med den seneste opdatering jo have problemét og dette er er jo ikke tilfældet

[/QUOTE]

Mht opdatering refererer jeg blot hvad Yousee hotline informerer mig om kan skyldes fejlen. Det underlige er at jeg har haft lyd gennem HDMI, men kun 3-4 dage så forsvandt den efter at Samsung boksen en dag gik kold og måtte genstartes.

Yousee foreslår at jeg sætter Scart på uden HDMI og starter op igen og derefter kobler HDMI på igen, men det virker ikke.

Jeg har nu forsøgt at koble et andet Tv (et Samsung) på og der virker lyden via HDMI fint - ved dog ikke om den bliver ved med det, har ikke testet det over en længere periode.

Begynder nu og bliver bekymret om det har noget med mit Philips 9732 tv at gøre, måske noget kompabilitet ml. de to enheder. Dette havde jeg dog udelukket i første omgang idet min PS3 fungerede fint via HDMI

Philips 47PFL9732
Til top
Platon Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2009
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af jijodk jijodk skrev:

Begynder nu og bliver bekymret om det har noget med mit Philips 9732 tv at gøre, måske noget kompabilitet ml. de to enheder. Dette havde jeg dog udelukket i første omgang idet min PS3 fungerede fint via HDMI

Hvis det er 'HD-ready" burde der ikke være noget problem...

Til top
cambridge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Platon Platon skrev:

Oprindeligt skrevet af jijodk jijodk skrev:

Begynder nu og bliver bekymret om det har noget med mit Philips 9732 tv at gøre, måske noget kompabilitet ml. de to enheder. Dette havde jeg dog udelukket i første omgang idet min PS3 fungerede fint via HDMI

Hvis det er 'HD-ready" burde der ikke være noget problem...

Det er et Full HD tv, så der skulle absolut ikke være problemer med kompabilitet. Et godt råd: tjek indstillinger i boksen > TV, og se om der er et eller andet der ikke er som det skal være. Boksen skal være sat til HDMI i både billede og lyd (100%) >TV skal være i HD tilstand (HDMI) (billede og lyd)



Redigeret af cambridge - 20-Oktober-2009 kl. 23:13
Phillips 37" LCD - Denon AVR 2808 - Dali Concept - Kiss DP 600
Til top
Buble Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 22:59
Ville lige tilskrive mig på listen over folk med problemer efetr sidste opdatering fra Yousee.
Har selv Samsung HD-boks med harddisk-optager, og efter sidste opdatering har det været slut med at bruge HDMI-udgangen. Der er bare blå skærm, så jeg kan lige nu kun kører scart. Har ikke fået kontaktet Yousee endnu omkring, da jeg ved der har været telefonstorm efter sidste opdatering. Forventer at der er en ny opdatering på trapperne ellers ringer jeg i næste uge.
 
Jeg har bootet og reset´ed til fabriksindstillinger og valgt HDMI igen og igen. Prøvet alt lige fra at skifte netværksnummer og boote den op flere gange. HDMI funker bare ikke mere.
 
Så den opdatering der kom for 14 dage siden kan ikke anbefales at lægge på. Opdateringen fra juli måned fungerede fint.
 
Til top
jijodk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 15:09
Hej
Blot lige for at følge op på denne, så har jeg stadig ikke noget signal via HDMI og det nu efter 3 serviceteknikere og efter at have talt med "teknikspecialisterne" for Samsung boksen.
 
Konklusionen er nu at Yousee ikke kommer til at foretage nogen opdateringer på boksen der gør at HDMI kommer til at virke. I følge min kontakt hos Yousee er der visse Philips og Sony tv der har problemer med HDMI kommunikationen. Der er åbenbart flere typer HDMI kommunikation, og her taler jeg ikke om de forskellige versioner af HDMI såsom 1.0-1.3b1.
 
Er der nogle der har kendskab til disse forskelle HDMI varianter? og om der findes convetere der kan lave signalet om - en Yousee tekniker har tidligere talt om at det var lykkedes for en af hans kunder som også havde samme problem, han kan blot ikke huske hvad den hed.
Philips 47PFL9732
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu