recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung: Hvordan sorteres digi. kanaler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung: Hvordan sorteres digi. kanaler?

 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af BeatlesFan BeatlesFan skrev:

Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Weehee. nu kan jeg endelig sortere kanalerne på mit B535

Det kunne jeg da også godt lide at vide Wink
\Jan
Det kan jo være der er kommet en firmware. Der er kommet en den 27-02. Jeg ved ikke om det er denne model.
...
Nej det virker ikke med 2004.0 firmwaren fra 27/2 (den opgraderede jeg til for evigheder siden).
Skulle nok have skrevet at det ikke var med en ny firmware Embarrassed
 
Jeg gad ikke vente på Samsung, så jeg gjorde det ved at pille i service-menuen, som foreslået tidligere i dene tråd.
 
Gjorde sådan her, og det virker (LE40B535 -XXE med T-CRLPEUFC-2004.0 firmwaren fra 27/2 2010):
http://forum.recordere.dk/uploads/27450/Sortering_af_digitale_kanaler_på_Samsung_TV.jpg
PS det er på eget ansvar...
 
 
Til top
3m3m Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 20:10
Jeg har haft mit tv (535) til at stå som Norge og har ikke haft problemer. De kom dog ifm sommertid. Lige pludselig passer tiden i guide ikke længere. Kan kun få det til at passe ved at stille tilbage til dk og nu kan jeg ikke justere kanalerne igen...SUK. Virker alt, incl tekster på tv2, når der pilles i service menuen?
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 20:43
Jeg har samme problem, både med et LE32B355 og P2370HD Unhappy
Da jeg forsøgte mig med service menuen og EU i stedet for Nordic, forsvandt kanalerne hver gang jeg havde indlæst dem, og sorteret igen igen....så jeg gik tilbage til Norge som land, nu har vi så bare det her bøvl i stedet for!
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af 3m3m 3m3m skrev:

Jeg har haft mit tv (535) til at stå som Norge og har ikke haft problemer. De kom dog ifm sommertid. Lige pludselig passer tiden i guide ikke længere. Kan kun få det til at passe ved at stille tilbage til dk og nu kan jeg ikke justere kanalerne igen...SUK. Virker alt, incl tekster på
tv2, når der pilles i service menuen?
Jeg skiftede til EU-model (som beskrevet i mit forrige indlæg) for snart en måned siden.
Mit B535 stillede selv tiden til sommertid (også i guiden).
Undertekster på tv2? ja, på stofa/antv er de brændt ind i billedet (på andre kanaler det kan slåes fra/til).
Tekst-tv virker også... med æøå.
 
 
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Jeg har samme problem, både med et LE32B355 og P2370HD Unhappy
Da jeg forsøgte mig med service menuen og EU i stedet for Nordic, forsvandt kanalerne hver gang jeg havde indlæst dem, og sorteret igen igen....så jeg gik tilbage til Norge som land, nu har vi så bare det her bøvl i stedet for!
Ja alle indstillinger nulstilles når der laves den ændring i servicemenuen, men det sker jo kun den ene gang du skal gøre det.
 
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 23:54
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Jeg har samme problem, både med et LE32B355 og P2370HD Unhappy
Da jeg forsøgte mig med service menuen og EU i stedet for Nordic, forsvandt kanalerne hver gang jeg havde indlæst dem, og sorteret igen igen....så jeg gik tilbage til Norge som land, nu har vi så bare det her bøvl i stedet for!
Ja alle indstillinger nulstilles når der laves den ændring i servicemenuen, men det sker jo kun den ene gang du skal gøre det.
[/QUOTE]
 
Nej, de var forsvundet hver gang jeg tændte tv'et efter ændringen til EU Shocked
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 00:24
@mureren
Weird. Det er vel et B535 -XXE  vi snakker om?
Har du opdateret til den nyeste firmware (v. 2004.0 fra 27/2 - link er i denne tråd). Det er nok det eneste jeg kan komme i tanke om lige nu, som kan have indflydelse.
 
 


Redigeret af michael9000 - 31-Marts-2010 kl. 00:24
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 08:12
Desværre er det et 355, som ikke kan firmware opgraderes!
Jeg køber måske nok Samsung igen, men i hvert fald ikke et tv der ikke kan firmware-opgraderes af mig selv!
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Desværre er det et 355, som ikke kan firmware opgraderes!
Det nr læste jeg vist forkert!
Surt, så er der jo ikke meget man kan gøre (måske andre har nogle iéer).
 
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Jeg køber måske nok Samsung igen, men i hvert fald ikke et tv der ikke kan firmware-opgraderes af mig selv!
Det gør jeg så tilgengæld ikke igen. Sådanne basale fejl som sortering af kanaler og preview i EPG-guide der ikke virker; det er sgu ikke acceptabelt anno 2010.


Redigeret af michael9000 - 31-Marts-2010 kl. 14:14
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Jeg køber måske nok Samsung igen, men i hvert fald ikke et tv der ikke kan firmware-opgraderes af mig selv!



Hvad er det lige der får dig til at vælge en producent af tv der højt og flot skider på deres danske kunder og lader dem i stikken med hensyn til kanalsortering?

Uanset om du selv kan opgradere det, hjælper det jo intet, hvis der ikke er en opgradering der afhjælper dine specifikke problemer.

Det er jo ikke ligefrem det flotte og naturtro billede Samsung tv er kendt for, når så softwaren heller ikke er for "skrap" - hvad er så grunden til at vælge Samsung igen?
Er det meget pænt, når det er slukket, eller fås der præcist med den farve på kanten som du ønsker?


Klaus
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Desværre er det et 355, som ikke kan firmware opgraderes!
Jeg køber måske nok Samsung igen, men i hvert fald ikke et tv der ikke kan firmware-opgraderes af mig selv!

Jeg køber aldrig mere et Samsung TV efter selv at have oplevet deres elendige service med hensyn til sortering af digitale kanaler, det er simpelhen en fuldstændig uacceptabel måde at behandle sine kunder på.
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 21:57
For det første skrev jeg "måske".
For det andet har jeg ikke selv valgt den producent, det er et tv der fulgte med den seneste tilflytter i husstanden. Jeg har selv valgt Panasonic.
Ja, det er pænt når det er slukket, langt pænere end mit Pana PV60. Farven på kanten er okay.
 
Uanset om jeg selv kan opgradere det, så skal der selvfølgelig findes en firmware der afhjælper problemet, klart nok. Men lad mig lige høre....bruger du mon Windows som styresystem?
Er det ikke nøjagtigt det samme problem der?
Hvorfor bygger jeg ikke bare selv et tv?
Sådan kan man blive ved....det gavner bare intet.
 
Når alt kommer til alt, så kunne jeg godt finde på at vælge et Samsung i fremtiden. Jeg bliver bare ikke ham der køber den "nye model"...før jeg gennem research er nogenlunde sikker på der ikke er problemer.
Hvem ved om Samsung en dag leverer den bedste billedkvalitet?
Det er jo den hellige gral for "nogle", og så holder man naturligvis faast i sit standpunkt, og må så leve med andre eventuelle ulemper!
 
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Men lad mig lige høre....bruger du mon Windows som styresystem?
Er det ikke nøjagtigt det samme problem der?


Nej, langt fra. Det styresystem jeg har i dag (Win7) er tilpasset præcist efter mine ønsker.

Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:


Det er jo den hellige gral for "nogle", og så holder man naturligvis faast i sit standpunkt, og må så leve med andre eventuelle ulemper!


Ja, du har ret, for mig er det bedst mulige billede det jeg køber fjernsyn efter. Altså en "monitor". Hvad jeg ønsker af signalkilder til min "monitor" bestemmer jeg jo helt selv og kan derved få et system, der både er brugervenligt _og_ viser bedst muligt billede.

Klaus
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu