recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung: Hvordan sorteres digi. kanaler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung: Hvordan sorteres digi. kanaler?

 Besvar Besvar Side  <1 7891011 12>
Forfatter
Besked
3m3m Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 17:07
Kan ikke forstå hvordan du kan få det til at virke :-)
 
Nå men har ikke fået snakket med Samsung i dag, men har mit TV sat op som norsk, med dansk menu og tale og undertekster OG mine kanaler sorteret.
Til top
kmoller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Juli-2006
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af 3m3m 3m3m skrev:

Kan ikke forstå hvordan du kan få det til at virke :-)
 
Nå men har ikke fået snakket med Samsung i dag, men har mit TV sat op som norsk, med dansk menu og tale og undertekster OG mine kanaler sorteret.


Lige et hurtigt billede. Er inde i kanal listen.




Til top
Laka Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 19:24

Købte mit 655T2W i sidste uge, den kom med den nye software. Kanalsortering liggeri kanal listen. Thumbs up!

Lars
Til top
netmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 20:13
Sådan ser mit Tools-billede i kanallisten ikke ud, når landet er sat til DK. Der mangler "rediger kanalnummer" desværre. Har prøvet at sætte landet til Norge, men så kan jeg ikke vælge Netværks ID. Prøver med Sverige i morgen, men er på nippet til at opgive og finde mig i kanalerne, som de ligger nu. Efter opdateringen ligger de danske kanaler i det mindste i rækkefølge...
Til top
NV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 12:32
Er der nogen, der har erfaring med at sortere digitale koder på A686/A696?
 
Mvh. Niels.


Redigeret af NV - 20-November-2009 kl. 12:33
Samsung LE37A696

WD HD TV Live

Pioner DV 989AVi-S

Denon AVC-A1SRA

System Audio 2050

Audiovector AV3Ci Signature

Audiovector M1
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-December-2009
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 20:19
Iflg denne tråd på flatpanels, så siger en der tilsyneladende er fra samsung danmark at der ikke kommer nogen fw opdatering til B546 og ned - og nok slet ikke til A-modellerne....

Denne tråd var forresten fantastisk inspiration og jeg har fået kanal sorteringen på mine nye B455/465 til at virke ved at sætte land til Norge under kanal-menuen. Så tak for det! :)

Jeg skulle godt nok manuelt taste søge-kriterierne ind da jeg skulle søge kanalerne frem igen, så jeg blev nødt til at ændre tilbage til dk for at finde ud af hvad det var. Så hvis nogen er i tvivl, så var (i hvert fald mine, den store kabel tv pakke fra yousee) indstillinger 143000 khz og 6875 ks/s.


Redigeret af Cami - 16-December-2009 kl. 15:27
Mvh. Allan
Til top
mbjgjol Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 10:53

Er indstillingerne til TDC eller Stofa, mht. til sortering af de digitale kanaler?

2. Hvordan laver jeg kanalsøgning/opsætning af de digitale kanaler

Fjernsynet skal indstilles ved hjælp af følgende indstillinger:
Frekvens: 346 Mhz
Symbolrate: 6900
QAM: 64
NetværksID: 0
 
Skal man manuelt indstille hver kanal mht. til frekvens eller...
Til top
mbjgjol Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 12:01

Så har jeg prøvet en norsk kanalsøgning og ganske som skrevet er det nu muligt at tildele hvert program et nyt programnummer. Så det med at Samsung support fortale at de digitale kanaler var statisk lagret på hvert programplads var en værre gang sludder, når nu at funktionen findes ved blot at indstille kanalsøgningen på norsk.

 

Men træerne vokser ikke ind i himlen. Min TV3 var fundet til plads 11, hvor den på den danske var på kanal 12 og 3+ var gået fra plads 823 til plads 803, men her kunne jeg jo bar tildele dem et nyt nummer med lidt besvær, som i øvrigt ikke gør det bedre af at fjernbetjeningen er særdeles dårlig til at "viderebringe" de forskellige tryk mm. fjernbetjeningen er rettet direkte imod fjernsynets højre side. Jeg tænkte "Det er sku da vildt fedt", men halvdelen af min programpakke er nu forsvundet eller med andre ord, de er nu blevet til et sort skærm med teksten "kodet signal" og lyd. :-)

 
Så tilbage til dansk. :-)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af mbjgjol mbjgjol skrev:

Så har jeg prøvet en norsk kanalsøgning og ganske som skrevet er det nu muligt at tildele hvert program et nyt programnummer. Så det med at Samsung support fortale at de digitale kanaler var statisk lagret på hvert programplads var en værre gang sludder, når nu at funktionen findes ved blot at indstille kanalsøgningen på norsk.

 

Men træerne vokser ikke ind i himlen. Min TV3 var fundet til plads 11, hvor den på den danske var på kanal 12 og 3+ var gået fra plads 823 til plads 803, men her kunne jeg jo bar tildele dem et nyt nummer med lidt besvær, som i øvrigt ikke gør det bedre af at fjernbetjeningen er særdeles dårlig til at "viderebringe" de forskellige tryk mm. fjernbetjeningen er rettet direkte imod fjernsynets højre side. Jeg tænkte "Det er sku da vildt fedt", men halvdelen af min programpakke er nu forsvundet eller med andre ord, de er nu blevet til et sort skærm med teksten "kodet signal" og lyd. :-)

 
Så tilbage til dansk. :-)
Du bruger nok Yousee. Her ligger mange af kanalerne dobbelt (kodet og ikke kodet), de ikke kodet er tilføjet mellempakken og de kodet ligger fra mellempakken, så de kan tilkøbet via favorit pakken. Jeg mener bare at du skal bruge dem der ligger med de højeste numre.
Til top
mbjgjol Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Du skal ind i Service menuen. TV'et skal være slukket. Så taster du info-menu-mute-power. Mens TV starter op (lys diode blinker) så trykker du endnu en gang på menu. Under options kan du ændre region fra ND til EU.

Det er IKKE meningen at man skal gå ind i service menuen og man skal passe på med hvad man ændre, da man kan ende op med ikke at have noget billede.

 
Det er jo perfekt, prøvede norsk, men her var alle kanalerne ikke, så måtte jeg jo prøve at ændre nd (nordisk) til eu og vælge andet under kanalsøgning; så funker det. Vender tilbage hvis ikke jeg kan få undertekster på TV2.
 
Kan man også lave ens LE32B455 om til et Full HD
 
 
  

Jeg kan jo se at typen er et "forældet" 32A6 måske 6 Serien. Så måske skal modellen bare ændres til B650 og så en ”firmware update” til. Nogle med positive erfaringer?

 

Men indstillingen til EU er simpel:
 

Som I kan se har jeg ændret Region fra ND til EU.

 

Men noget tyder på at mit fjernsyn er et LE32B450, som er blevet "ændret" til Nordisk, men giver det dem ret til at forlange en mere pris på ca. 700 kr. som et parallelimporteret LE32B450 er billigere end et LE32B455. Måske er de sidste xx5 kun et udtryk for at en evt. reparation tager ca. 2 uger, hvorimod et parallelimporteret tager 2 måneder?

 

Hvis nogle "TØR" at ændre deres 4 Serie til et 6 Serie, må I meget gerne vende tilbage.

Til top
mbjgjol Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 14:12
PerW:
Jeg har Stofa.
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-December-2009
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af mbjgjol mbjgjol skrev:

Er indstillingerne til TDC eller Stofa, mht. til sortering af de digitale kanaler?


DET havde jeg selvfølgelig glemt at skrive, jeg har yousee kabeltv. Beklager! Confused
Mvh. Allan
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7891011 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu