recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage fra DR HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptage fra DR HD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Direkte link til dette indlæg Emne: Optage fra DR HD
    Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 16:01
Har lige set oversigten for den første uge og det ser faktisk ret spændende ud, med f.eks flotte natur prg. Div. bygningsværker og noget med flyvning.
Jeg har endnu ikke købt digital box, så hvad kan I anbefale for at man kan optage disse udsendelser i HD? Har et Panasonic PX80 HD Ready TV, men går ud fra at jeg stadig kan se det i en fornuftig kvalitet?

mvh Jørn
< ="text/">// Begin Ad Muncher helper script WYZXso(1,"WYZTimeout('enableDesignMode()', 20);"); // End Ad Muncher helper script
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 16:13
Du skal have en pvr og dit px80 kan ikke modtage dr HD.

men hvor får du dit signal fra. kabel sat egen antenne.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 16:18

Går ud fra, at du ser tv via egen antenne.

Du skal under alle omstændigheder ud og investere i en boks, hvis du vil se de nye kanaler fra DR incl. DR HD. De sendes nemlig i MPEG4 som ikke understøttes af PX80.

Selv om du måske ikke har planer om at abonnere på Boxers udbud, så gå alligevel efter en Boxer-godkendt boks. Det garanterer nemlig også, at den fungerer med public-service kanalerne.

Boxer-godkendte bokse både med og uden optagemulighed kan ses på http://www.boxertv.dk/

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 16:20
Du skal have en PVR med DVB-T og MPEG4, før du kan optage materialet på harddisken. Den gør det også muligt for dig at modtage og se DR HD på dit PX80 tv.

Hvis du har kabeltv som f.eks. YouSee eller Stofa, så skal du bruge en PVR med DVB-C og MPEG4

Alternativet er et mediecenter med DVB-T/C tuner, men det kræver at man er computerkyndig.
Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 16:36
Og mht. kvaliteten, så er DR HD "kun" i 720p, så dit PX80 har den helt rigtige opløsning.
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 14:18
Jeg kan godt se nu at jeg mangler nogle oplysninger i mit spørgsmål.

1.Jeg har ganske rigtigt en loft antenne så jeg er helt klar over at jeg skal have fat i en boxer godkendt HD box for at modtage MPEG-4 signalerne.
(BTW: Er der noget om at antennen skal drejes en ½ omgang så "tvær pindene" står lodret istedet for som nu vandret?)

2. Vil en Triax 409 med dobbelt tuner være et godt bud, eller er der andre mærker (med dobbelt tuner) der er bedre?

3. Jeg vil gerne have et mediacenter i stil med Twix, popcorn, Xtreamer, WD eller hvad de nu hedder. Vil det være en smagssag hvad man køber hvis det primære blot er at optage fra TV og evt tilslutte en extern USB HD for at se mine film som er overspillet i vob/bup/Ifo?
< ="text/">// Begin Ad Muncher helper script WYZXso(1,"WYZTimeout('enableDesignMode()', 20);"); // End Ad Muncher helper script
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 14:34

1. Afhænger af , hvor du bor

3. Ingen af de nævnte mediaafspiller kan håndtere DVB-undertekster (heller ikke modellerne, der kan kombineres med DVB-T tuner!!!

miri
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 14:51

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

3. Ingen af de nævnte mediaafspiller kan håndtere DVB-undertekster (heller ikke modellerne, der kan kombineres med DVB-T tuner!!!

Og i relation til spørgsmålet er det vigtigt at understrege, at der netop er tale om afspillere ikke optagere. 

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 15:19
Ok, hvis de ikke kan optage så er de ikke så spændende mere. Jeg har en Sony DVD Recorder RDR-HXD970, kan den bruges til at optage det i HD og kommer der undertekster med?< ="text/">// Begin Ad Muncher helper script WYZXso(1,"WYZTimeout('enableDesignMode()', 20);"); // End Ad Muncher helper script
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 15:42

Oprindeligt skrevet af Falcon Falcon skrev:

Jeg har en Sony DVD Recorder RDR-HXD970, kan den bruges til at optage det i HD og kommer der undertekster med

HXD970 har kun MPEG2, så den kan kun optage direkte fra DR1, DR2 og TV2 og kun frem til 2012.

DR HD og de øvrige nye digitale kanaler sender alle i MPEG4. Med en ekstern digital tuner tilsluttet vil man kunne kunne optage alle digitale kanaler dog ikke i HD.



Redigeret af dkscan - 16-Oktober-2009 kl. 15:43
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 16:37
Hmmm, det er skisme ikke så ligetil at skifte fra analog til Digital og være sikker på at man får det rigtige udstyr så man ikke skal til at opgradere igen i 2012. Hvad så hvis jeg køber en Triax T-HD 409 VA med en extern eSATA HD?
Er jeg så ved at være på rette spor og vil den kunne optage DR HD med undertekster?


< ="text/">// Begin Ad Muncher helper script WYZXso(1,"WYZTimeout('enableDesignMode()', 20);"); // End Ad Muncher helper script
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu