recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig tuner i Philips
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårlig tuner i Philips

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
langkow Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Dårlig tuner i Philips
    Sendt: 30-September-2005 kl. 23:10
Jeg har lige haft en 725 men byttede den samme dag pga. dårlig kvalitet i tunerdelen der var enmasse støj på billede. Troede så problemet var løst på den nye DVDR3300 men nej denne er også ligeså dårlig. Jeg lader ellers antenne kablet køre igennem og videre til Tv'et og på tv'et tuner er billede perfekt. Har tidligere haft en Pioneer recorder med perfekt billedkvalitet, men dog uden HD derfor skiftet. Har andre oplevet at det er en al for billig tuner som sidder i Philips? og skal jeg købe pioneer igen for at få god kvalitet? hilsen Jacob
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2005 kl. 08:42

Hej langkow

Det er ikke mit indtryk at Philips har dårlige tunere. Nu har vi ikke haft en 725 til test, men om 720'eren skrev Michael i sin anmeldelse at den havde en af de mest følsomme tunere han havde set (følsom = god modtagelse selv ved svage signaler).

Hvilket TV ser du det på ?

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
drkoch Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2005 kl. 13:57
jeg har en 725 og jeg synes det er et godt billede der kommer via den. Kan overhovedet ikke se forskel om jeg kører gennem dvd optageren eller direkte i tv'et...
 
 
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2005 kl. 11:18

Oprindeligt skrevet af langkow langkow skrev:

Jeg har lige haft en 725 men byttede den samme dag pga. dårlig kvalitet i tunerdelen der var enmasse støj på billede. Troede så problemet var løst på den nye DVDR3300 men nej denne er også ligeså dårlig. Har andre oplevet at det er en al for billig tuner som sidder i Philips? og skal jeg købe pioneer igen for at få god kvalitet? hilsen Jacob

Kunne det skyldes et alt for billigt eller defekt SCART-kabel mellem recorder og TV i stedet? Især hvis du afspiller en optagelse og billedet har uro på pause, er der tegn på støj fra kabler. Afspilles købefilm helt uden billedstøj?

Ellers kan det jo være antennesignalet, der ikke er kraftigt nok og at dit TV måske er mere følsomt end recorderen. Det betyder ikke, tuneren er dårlig.

Selv gode tunere er ret billige i dag. De er jo blevet masseproduceret til VHS og TV i årevis. 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2005 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af drkoch drkoch skrev:

jeg har en 725 og jeg synes det er et godt billede der kommer via den. Kan overhovedet ikke se forskel om jeg kører gennem dvd optageren eller direkte i tv'et...
 
 

Sådan har jeg også oplevet det, kan ikke se forskel på recorder tuneren og tv tuneren.. Tror du har problemer andre steder i dit setup..

Til top
Brainj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-August-2005
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 20:25

Jeg har oplevet det samme problem med min Philip3330. Når signalet køres gemmen den, er der "støj" på signalet. Kvaliteten er lidt varierende i forhold til hvilke kanaler(frekevnser).

Min gamle JVC VHS video har igen problemer......

Brian

Til top
langkow Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2005 kl. 17:19
Det er et Medion fladskærms 30" som jeg bruger den på. Scartkablet er en god tyk kraftig kvalitet med guld stik på. Har endda 2 kabler som jeg har prøvet det på.  Philips afspillede helt perfekt købefilm, så jeg tror ikke kabler fejler noget. Har fået en Pioneer DVR-433HS og der er billedkvaliteten perfekt fra tuneren. Hilsen Jacob
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu