recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber TV med alternativ router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber TV med alternativ router

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Harlequin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Januar-2006
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Profiber TV med alternativ router
    Sendt: 29-Juni-2010 kl. 15:04
Jeg har netop tilsluttet min D-Link DGS 1008D,indtil videre virker det uden problemer, jeg har endda  prøvet at stress belaste hele netværket og min internetforbindelse. Ved at vise 2 HD kanaler sammentid med at jeg kopier store filer over på min cubestation og downloader max på min PC. Der var ingen udfald på TV'et, så det ser lovende ud, download hastigheden faldt lidt som forventet, men det er jo ikke så mærkeligt, det bedste er at det ser ud til at min ruter D-Link Dir-855 kan klare det.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 10:50
En unmanaged switch smider alt igennem - også multicast.
Fordelen ved en managed switch er at man har mulighed for at "sortere" på protocol niveau hvad der skal gå til de forskellige porte, og f. eks undgå at multicast sendes ud på en port hvor det ikke er hensigtsmæssigt. Det vil f. eks ikke være smart at sende multicast trafik ud til et trådløst access point, da det ikke altid vil kunne klare den voldsomme trafik.


Redigeret af pfugl - 26-Juni-2010 kl. 10:54
Til top
Harlequin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Januar-2006
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 16:47
Tak for svarerne, jeg har netop bestilt en D-Link DGS 1008D, som gerne skulle kunne klare opgaven.

/Peter
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 13:08
Bare vær sikker på at den understøtter multicast. Jeg har to switche en managed og en unmanaged. På min Managed var Multicast slået fra, men kunne nemt slåes til via dens Web interface.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 13:06
Smid en switch i en af dine lan port på routeren også er du kørende :) 

Jeg har 2 switche efter min Tilgin router :) 


Redigeret af Ozzy - 25-Juni-2010 kl. 13:06
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Harlequin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Januar-2006
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 12:34
Jeg booter op på Profibers Linksys router og skifter så om på min egen DIR-855, det fungere for mig, men jeg har mangler nu en lan port da jeg skal bruge 5, grundet en ekstra TV-boks.

Er det muligt at sætte en Switch foran eller kan det løses på andre måder?

Mvh
Peter
Til top
Viperandst Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 12:15
Jeg har forsøgt at få den alternative DHCP løsning op at køre med Windows 2008 server. Men boxen stopper ved 301 "Kan ikke tilslutte karusell".
Er der nogle i forum der har haft held med at få det til at virke via 2008 DHCP, eller er det kun DNSMASQ der virker af en eller anden årsag?
 
 
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 15:25
Til LasPas du skal ringe igen eller tage direkte til Kolding eller oprette en sag i Mit Profiber da de problemmer som du har ligner meget dem som jeg har haft Confused , du har skrevet i andre tråde her på sitet og der har jeg også nævnt for dig at det skal Profiber gøre noget ved .
Jeg har flere gange brugt Mit Profiber til at melde fejl og det lykkes mig at få sendt den nye Tilgin  Router og siden har mine 2 Tv bokse kørt Godt ingen billedHak Ingen Lydudfald Hurtige menu skift Hurtige kanalskift .
Jeg har dog fået et problem med den nye router når vi spiller så bliver vi smidt af serveren . Så den sag har jeg kørende med suport lige pt . Men andre herinde siger at de arbejder på sagen .
 
Her er linket til mit Profiber for et halv år med sådanne problemmer kan ikke være rigtig .
 


Redigeret af janbau - 18-April-2010 kl. 15:26
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af LasPas LasPas skrev:

Shocked Hold da helt op, jeg troede da ikke man skulle være teknikker for at være Profiber kunde. Jeg har nu været kunde i 5 mdr. og der er stadig intet der virker, min 15mbit forbindelse går langsomt ned til 3mbit i løbet af dagen indtil jeg tager strømmen fra routeren og sætter den til igen hvor jeg så opnår fuld forbindelse i nogle timer igen. Mit digitale tv krystaliserer og når først jeg har skiftet kanaler nogle gange står billedet fast, jeg tager så strømmen fra tv boksene og tænder dem igen hvilket kan ske 2-3 gange på en dag. 
Teknisk support ligger vist nok i Rusland, de kender problemet men kan ikke gøre noget for at få det udbedret. Jeg mener at have betalt for noget udstyr som de lovede der virede, så det kan ikke være rigtigt at man skal ud og købe en gang til.
Går ud fra at du har mere end 1 TV boks,da du skriver boksene i flertal. Da alle bokse fejler må problemet ligge i enten routeren eller fiberboksen. I første omgang vil jeg nok mistænke routeren. Prøv at bede Profibers support om at sende dig en Tilgin router - den fungerer væsentlig bedre end Linksys'en. Hvis ikke det hjælper, er det formentlig et defekt data modul i Fiberboksen - det er et ikke ukendt problem med de bokse.
Jeg har selv fået skiftet begge dele og det kører rigtig godt nu.
/PF 
Til top
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2010 kl. 19:12
LasPAs: har du prøvet at skifte kanal på det trådløse? Min mor havde også problemer med internettet gik ned hele tiden. Det skyldtes at når naboen var på kørte de samme kanal på det trådløse. prøv at skifte der er vidst 11 kanaler at vælge imellem.
Til top
LasPas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2010 kl. 18:14
Shocked Hold da helt op, jeg troede da ikke man skulle være teknikker for at være Profiber kunde. Jeg har nu været kunde i 5 mdr. og der er stadig intet der virker, min 15mbit forbindelse går langsomt ned til 3mbit i løbet af dagen indtil jeg tager strømmen fra routeren og sætter den til igen hvor jeg så opnår fuld forbindelse i nogle timer igen. Mit digitale tv krystaliserer og når først jeg har skiftet kanaler nogle gange står billedet fast, jeg tager så strømmen fra tv boksene og tænder dem igen hvilket kan ske 2-3 gange på en dag. 
Teknisk support ligger vist nok i Rusland, de kender problemet men kan ikke gøre noget for at få det udbedret. Jeg mener at have betalt for noget udstyr som de lovede der virede, så det kan ikke være rigtigt at man skal ud og købe en gang til.
LasPas
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 12:27
okay, så kan det jo godt være et problem, da tv boksen slukker hver gang jeg slukker fjernsynet :), håber lidt på at profiber snart har en anden router i tankerne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu