recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber TV med alternativ router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber TV med alternativ router

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af superfisk superfisk skrev:

Hej rjalobsen
 
Jamen det har jeg da.
 
Boksene er åbenbart afløser for Tilgen.
De heder AMINO Mood 400 STB.
de kører rigtig godt med Dlink dir 655, men skal stadig bootes med linksys routeren
Trefor påstår man skal have Kat.6 kabler.... sikke noget fis, jeg har 2 Amino bokse koblet op med 20 meter kabel Kat.5 fra Harald Nybor, og har 15/15 mbit. samt 3 bærbare trådløs, hvoraf de 2 kun surfer, samtidig med at jeg download med mellem 15 og 20 mbit. det hele på sammme tid uden problemmer.
De 2 bærbare kører 54g
mens jeg med min kører N draft
 
PS. har endnu ikke haft brug for Profiber hotline.
 
Mvh Flemming
 
PROFIBER få så den router udskiftet
 
Så vidt jeg kan se er Amino boksen bare en rebranded Tilgin Mood400-020, så der er ingen forskelle rent tenisk på den og Tilgin boksen.
Til top
superfisk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 14:27
Hej eichmeier
 
Dlink routeren kan købes i Elgiganten og den hedder dir 655
 
hvis du ellers får problemmer, er jeg da villig til at hjælpe.
 
Det er ikke så svært, læs lidt i de andre tråde om hvordan, ellers kan du kontakte mig personlig.
 
Flemming
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 15:31
Så har jeg også fået sat mit netværk op så jeg ikke behøver at boote på Profibers Linksys router.

Jeg har på mit netværk:
DIR-655 Gigabit router
ReadyNAS Duo
NetGear Gigabit Switch
Airport Extreme samt Express

Jeg faldt i dag over en vejledning til hvordan man installerer dnsmasq på readynas netværksharddisken (http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=14356)

Ud fra den samt en enkelt kort support besked fra rjakobsen, så spiller det maks nu. Jeg vil endda mene at kanalerne bliver skiftet bare en anelse hurtigere nu end tidligere, men det kan godt være at det bare er ren indbildning...

Support beskeden fra jakobsen gik forresten ud på at jeg havde glemt at fortælle dnsmasq adressen på min router (dhcp-option=3,192.168.15.1)

Redigeret af binderup - 16-December-2009 kl. 15:38
Til top
VaNGoGO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-November-2009
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2009 kl. 17:29
Lækkert at høre binderup.
 
Jeg vil nu prøve at vente på den nye router fra Profiber. Den skulle jo komme i starten af det nye år (januar). Deres kundechef vil kontakte mig, hvis jeg ikke fik den udleveret i starten af januar. Ellers får han en meget sur kunde i røret, og krav om et afslag mere.
Til top
AndreasNo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 21:09
Jeg har nu indkøbt en D-Link Dir-855, ganske fin router, men jeg kan ikke få den til at virke helt efter hensigten. Jeg har 2 tv bokse på og de opfører sig ganske ens. Der er billed med det hakker og TV bosksene kan ikke boote på D-Link routeren. Jeg også forsøgt med en SMCWGBR14-N med samme resultat. Med den noget forkølede Linksys router fra Profiber kommer der fint billed igennem, men hastigheder! Den er ikke som den skal være (50/50).
Noget mærkeligt virker D-link'en bedst når network shaping er slået fra. Er der nogen der har et bud.
Yderligere kan tilføjes at boksene kører fint gennem SMC Tiger switch.
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 21:13
på min DIR 655 har jeg også slået QoS slået fra - umiddelbart virker det til at den kun giver mening hvis man ikke har en synkron forbindelse (ie. adsl).

Hvis du ikke har sat din egen DHCP server op som jeg har beskrevet ovenfor eller som jakobsen har beskrevet, så kan du ikke boote Tilgin TV boksen uden linksys routeren (eller deres nye Tilgin Router)
Til top
AndreasNo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 21:18
Hmmm..  ja jeg kører IKKE med routerens DHCP server, men med DHCP serveren i Windows Small Buiness 2008 server. Med Linksys giver dette ikke problemer, men det skal da prøves :)
Men forstår heller ikke at der er udfald i billedstream med D-Link routeren.
Til top
rjakobsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 21:22
Grunden til at du ikke kan boote TV boxen kan være at du ikke har en option 66 defineret i din DHCP server

Uden den virker det ikke for mig (se mit indlæg om DIR655)
Til top
sspaceman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Marts-2007
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 22:01
Til Superfisk mfl.

Tilgin's STB er idag ejet af Amino:
http://connectedplanetonline.com/iptv/news/amino-acquires-tilgin-1120/


Til top
AndreasNo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 17:52
Ja så har jeg leget lidt med DHCP serveren. Når jeg skifter til D-Link routeren kommer TV boksen til 312 i boot sessionen og kommer så med fejlen - "can't connect to serial carusel". hmmm
Og der er stadig vilde hakker i TV stream, dog er båndbreden på selve net delen som den skal være.
Er der nogle der har et bud?
Til top
AndreasNo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 18:42
Og så en lille opdatering,
Slår jeg SPI fra ingen hakker, tyder på at der ikker er CPU kraft nok i routeren - men kan dog stadig ikke boote
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 06:42
Du skriver at du har leget med DHCP serveren - jeg går her udfra at du enten har rodet med dnsmasq eller tilsvarende? Har du husket at slå DHCP fra i routeren?

Jeg har på min d-link slået SPI til i firewall settings, og det hakker slet ikke her, så jeg vil skyde på at det problem skyldes noget andet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu