recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber TV med alternativ router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber TV med alternativ router

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 08:11
Din 312 fejlmelding tyder på at du ikke har fået sat din DHCP rigtigt op mht NextServer feltet, eller som Binderup skriver, ikke har slået DHCP fra i routeren. Hvis den ikke kan finde en valid adresse i NextServer, forsøger den at loade firmware via multicasting i stedet for.Det går naturligvis også galt, da den ikke har den korrekte multicast adresse.
/Peter
Til top
AndreasNo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 10:24
Ja ja - så må jeg på den igen - DHCP er deaktiveret i router og option 66 er sat til 87.104.255.7.
Hvad der dog undre mig er at der i min DCHP server (Windows 2008) står TFTP Server Name for option 66 og ikke next server!
Og nu checket her er hvad der kommer ud fra DhcpExplorer
TFTP Server Name 87.104.255.7


Redigeret af AndreasNo - 28-Januar-2010 kl. 19:29
Til top
rjakobsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 16:31
Option 66 har flere navne, MS er ikke så gode til at følge standarder Wink
 
Har du checket med WireShark at din router rent faktisk modtager denne option 66 i sit DHCP offer?
Til top
kendoe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 17:38
Det er lækkert med alle de router alternativer.
Men benytter man også VoIP løsningen fra Profiber, så har jeg testet en række routere med VoIP og gigabit. Eksempelvis D-Link DVG-5802S Wireless N Gigabit Multimedia VoIP Gateway. Der er desværre ingen udover Tilgin HG1311 og LinkSYS WRP400 som spiller. De har ikke 802.11n, og er dermed langsomme mht. trådløs netværk. Surt Surt.....
Andre gode forslag til en router?? Jeg påtænker at købe en HG1351 som jo har gigabit og 802.11n (draft 2).
 
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 18:01
Jeg benytter skam også VOIP gennem Profiber.

Jeg har en D-Link DIR-655, ReadyNAS som DHCP server og så en Linksys Voip adapter. Voip adapteren har jeg konfigureret ud fra nogle gamle telsome vejledninger, så jeg vil gætte på at DVG-5802S også burde virke  - det er bare et spørgsmål om opsætning.
Til top
kendoe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

Jeg benytter skam også VOIP gennem Profiber.

Jeg har en D-Link DIR-655, ReadyNAS som DHCP server og så en Linksys Voip adapter. Voip adapteren har jeg konfigureret ud fra nogle gamle telsome vejledninger, så jeg vil gætte på at DVG-5802S også burde virke  - det er bare et spørgsmål om opsætning.
 
Well, DVG-5802S virker (sådan da), men features som VisNr virker ikke, og den har problemer ligesom WRP400 med at holde forbindelsen. Der er kun meget få opsætningsmuligheder på den, og absolut ingen support fra DLINK. Den burde slet ikke sælges til consumer, da den er tiltænkt udbydere (ligesom Tilgin).
 
Mht. VoIP adapter, så er det selvfølgelig en mulighed. Jeg ønsker ikke at have alle de enheder med hver deres strømforsyning, og ikke mindst hver deres strømforbrug.

Mit bedste bud på en samlet Profiber router er derfor lige nu Tilgin HG1351, men den kan jeg ikke finde et sted hvor jeg kan købe.
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 19:49
Kan nok ikke købes i Danmark men søgte på den og fandt dette link.
 
 
Men det har du sikert også prøvet . Kan sikkert findes langt billigere andre steder .
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 20:34
Hej,

Kunne jeg godt tænke mig at prøve. Fælleskøb - nogle som vil være med ?

Mvh. Torben
Til top
kendoe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Kan nok ikke købes i Danmark men søgte på den og fandt dette link.
 
 
Men det har du sikert også prøvet . Kan sikkert findes langt billigere andre steder .
Jeg synes at det er dyrt, men på den anden side er der 7 gigabit porte, så det er nok prisen.
Jeg har sendt en mail til Tilgin emea@tilgin.com, hvor jeg spørger på en dansk forhandler af Tilgin produkter. Findes det ikke, som jeg frygter, så skal skidtet købes i udlandet, hvor vi ingen returret eller garanti har. Ihvertfald ikke tilsvarende herhjemme. Håber de svarer imorgen.
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 22:07
Hej,

Glæder mig til at høre hvad de siger. Håber at den kan købes i DK.

Mvh. Torben
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af kendoe kendoe skrev:

Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Kan nok ikke købes i Danmark men søgte på den og fandt dette link.
 
 
Men det har du sikert også prøvet . Kan sikkert findes langt billigere andre steder .
Jeg synes at det er dyrt, men på den anden side er der 7 gigabit porte, så det er nok prisen.
Jeg har sendt en mail til Tilgin emea@tilgin.com, hvor jeg spørger på en dansk forhandler af Tilgin produkter. Findes det ikke, som jeg frygter, så skal skidtet købes i udlandet, hvor vi ingen returret eller garanti har. Ihvertfald ikke tilsvarende herhjemme. Håber de svarer imorgen.
 
Kendoe, har du læst spec på Tilgin HG1351 routeren ??
 
1: Der er Gbit WAN
2: 7 x 100Mbit LAN
3: Wireless N ( draft 2 )
 
Ud over dette, så skal i huske på at Tilgin routeren er beregnet til ISP udbydere så som Profiber mv. som provisionere routeren igennem deres VCM management server. Det vil sige når der kommer nye software, config ændringer mv. så bilver de automatisk sendt ud til Tilgin routeren da den er koblet op mod VCM serveren.
 
Ud over dette, så forhandles Tilgin routeren ikke i Danmark. Smile
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 09:21
Jeg ville fint kunne leve med at der "kun" var 1 Gbit Wan og ikke lan - mit trådet netværk sidder alligevel på sin egen 1 Gbit managed switch (men det ville da være rart hvis bare en enkelt af de interne porte var 1Gbit).

Deres 100mbit Wan router i dag vil på et tidspunkt indenfor overskuelig tid ramme mod et loft.
Hvis man ser på deres eget PDF over signal og hvor meget båndbredde det kræver (http://www.profiber.dk/go.aspx?to=media/pdf_filer/skema_hdtv.pdf&navn=skema_hdtv.pdf), så kan man se at der potentielt vil være trængsel hvis man bruger 50mbit samtidig med at der bliver brugt op til 76mbit (uagtet at der kun er 100mbit på deres central ifølge andre posts - dette mener jeg dog ikke er bekræftet som værende 100% sikkert da de jo også leverer 1Gbit forbindelser til erhverv).


Redigeret af binderup - 11-Februar-2010 kl. 09:22
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu