recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber TV med alternativ router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber TV med alternativ router

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
rjakobsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Emne: Profiber TV med alternativ router
    Sendt: 02-November-2009 kl. 19:27

Nu har jeg vist været alle profiber tråde igennem her på recordere, og der er en masse gode input men jeg mangler et eller andet sted noget for at skabe hele billedet.

Jeg har pt en Netgear WNDR3700 Gigabit router, den kloner min WRP400 routers MAC, min DHCP (dnsmaqs via en NAS box), sætter som nogen har beskrevet option 128 til 232.49.32.5:22222 og next server (option 66) er sat til 87.104.255.7.

Min Tilgin box booter og connecter som forventet, EPG virker jeg kan skifte kanaler, men der er ikke noget billede.

Smider jeg WRP400 routeren og genstarter Tilgin boxen virker den fint, skifter jeg tilbage til Netgear boxen, kommer der ikke noget billede længere.

Hvad dælen er det jeg har overset, er der noget der skal åbnes, har jeg købt en skod router (kan ikke finde IGMP settings eller Multicast i dens konfig).

Håber en af jer kan give mig et hint til at komme videre.
 
*** EDIT *** Ovenstående beskrivelse virker med DIR-655 (det står længere nede men så er du fri for at scrolle ned ;-)
 
/RJakobsen


Redigeret af rjakobsen - 02-Februar-2010 kl. 15:30
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 08:31
Jeg tror du selv er inde på noget af det rigtige. Din
router skal sættes op til at lave multicast forwarding til
dit eget netværk. Hvis ikke den kan det, har du et seriøst
problem.
/Peter

Redigeret af pfugl - 03-November-2009 kl. 08:31
Til top
rjakobsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 08:35

Frygter netop dette...

Jeg venter pt på svar fra NetGear support vedr. support for IGMP og multicast, men har for en god ordens skyld bestilt en D-Link DIR-655 som jeg ved kan dette. Men hvad routere kan man jo ikke have for mange af ... (har 3 Linksys'er stående som ikke bruges længere)

/RJakobsen

Til top
Harlequin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Januar-2006
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 09:22
Jeg har prøvet med min D-Link Dir-855 uden held, der er også en anden i forrummet som heller ikke kunne med min router.

Jeg har fulgt vejledningen og tilføjet multicast, uden held. Min router har heller ikke den "option 128" som andre snakker om, men det er der heller ikke på DIR-655.

Profiber yder ikke service på andre end den Linksy Router, de lever med, den er bare ikke særlig god og kan slet ikke trække mit netværk uden at TV billeder begynder at hakker.

/Peter


Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 12:39

Oprindeligt skrevet af Harlequin Harlequin skrev:

Jeg har prøvet med min D-Link Dir-855 uden held, der er også en anden i forrummet som heller ikke kunne med min router.

Jeg har fulgt vejledningen og tilføjet multicast, uden held. Min router har heller ikke den "option 128" som andre snakker om, men det er der heller ikke på DIR-655.

Profiber yder ikke service på andre end den Linksy Router, de lever med, den er bare ikke særlig god og kan slet ikke trække mit netværk uden at TV billeder begynder at hakker.

/Peter


Nej, der er ikke mig bekendt nogen routere til hjemmebrug der har mulighed for at angive DHCP options. Man er nødt til at bruge en router med alternativ firmware som f. eks OpenWrt, eller en seperat linux box der kører DNSMASQ. Jeg har ikke selv kunnet få option 128 til at virke, men "Next Server" måden virker ok. Forskellen på de 2 er tilsyneladende  at option "128 måden" downloader Tilgin firmwaren via multicast, medens "Next server måden" bruger HTTP til download.

/Peter

Til top
rjakobsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 13:07

Jeg kan ikke se (via Wireshark) at min Tilgin modtager option 128, men det gjorde den gamle Kreatel box, men Next Server kommer fint igennem.

Kunne være man skulle se om man kunne sniffe lidt i den fil der hentes evt.

Er der nogen der kan confirme at DIR-655 virker med Profiber, når man har Next Server og/eller Option 128 på plads? Ville berolige mig lidt ... selvom den kan returneres

/RJakobsen

Til top
Harlequin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Januar-2006
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 17:58
Jeg har netop fåret min D-Link Dir-855 til at vise TV, det lykkes da jeg gav min egen router, samme IP range som Profibers, ud  over de andre ting.

Min fremgangsmåde for D-Link Dir-855:

1. Sørg for at mac adresserne på de to router er den samme, samt IP range, her brugte jeg profibers (192.168.15.1 til routeren og resten af netværket på 192.168.15.100-199)
NB: Det  kan være en fordel at bruge den mac adresse, som profiber boksen kender, ellers går der 2 timer pga karantæne!

2. Slå multicast til i din egen router (routerens webinterface -> advanced - > advanced network) D-Link Dir-855

3. Start med at have profiber routeren koblet til indtil TV'et har fået signal.

4. Når du har fået signal, så flyt WAN kablet (det fra Fiberboksen) over på din egen routers WAN port, og TV'et over til en af de andre ledige porte.

5. Det kan være at du lige skal skifte en TV kanal før der kommer signal.

Den fremgangsmåde er den samme som binderup tidligere har beskrevet, bortset fra IP range, som gjorde forskellen for mig.

Jeg håber bare denne løsning er til at leve med, da det er et værre bøvl hvis forbindelsen ryger. Indtil videre kører det meget godt, jeg har endda belastet min linie max (50/50 mbit) sammentidlig med at TV'et vist en HD kanal uden problemer.

/Peter


Til top
rjakobsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 23:05
Så spiller det helt optimalt for mig
 
DIR-655 som router, med klonet MAC addresse og multicast enabled
Synology NAS box kører DHCP
Next-Server option sendes via dhcp-boot option i dnsmasq
IP Scope er 192.168.15.x
 
Og så kører det hele, uden at jeg skal sætte min Linksys box på for at boote TV boxen.
 
Og jeg har netop testet at jeg kan downloade full speed (50mbit) og se DR HD uden støj
 
Og nu skal jeg vist lige have skrevet en lille mail til en chef ved Profiber, for han skylder mig 500 kr til nye kabler... og 800 til en DIR-655 Smile
 
/RJakobsen
Til top
superfisk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 17:46
Hej
 Jeg kører med de nye Amino boxe 2 stk. med HD på begge boxe samt fuld download (15mb), uden problemmer. eneste bøvl er når strømmen går, så er jeg nød til at boote på linksys routeren, derefter flytter jeg kablerne over på Dlink routeren, som selfølgelig er klonet, virker fint.
 
 
Flemming
Til top
rjakobsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 18:23
@superfisk, har du noget navn/model eller link på de Amino boxe?
 
/RJakobsen
Til top
superfisk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 15:23
Hej rjalobsen
 
Jamen det har jeg da.
 
Boksene er åbenbart afløser for Tilgen.
De heder AMINO Mood 400 STB.
de kører rigtig godt med Dlink dir 655, men skal stadig bootes med linksys routeren
Trefor påstår man skal have Kat.6 kabler.... sikke noget fis, jeg har 2 Amino bokse koblet op med 20 meter kabel Kat.5 fra Harald Nybor, og har 15/15 mbit. samt 3 bærbare trådløs, hvoraf de 2 kun surfer, samtidig med at jeg download med mellem 15 og 20 mbit. det hele på sammme tid uden problemmer.
De 2 bærbare kører 54g
mens jeg med min kører N draft
 
PS. har endnu ikke haft brug for Profiber hotline.
 
Mvh Flemming
 
PROFIBER få så den router udskiftet
 
Flemming
Til top
eichmeier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 15:14
kan man selv købe sådan en Dlink og hvordan får jeg dne sat op ??, for mit HD hakker helt vildt og jeg har amino mood 400
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu