recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MythTV 0.22 - Nye DR kanaler hakker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMythTV 0.22 - Nye DR kanaler hakker

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
ondemik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: MythTV 0.22 - Nye DR kanaler hakker
    Sendt: 03-November-2009 kl. 10:26
Har opgraderet min Mythbuntu til 9.10 for at være klar til de nye MPEG4 kanaler fra DR. Nu viser det sig så at de hakker helt vildt. Det er ikke fordi CPU'en er loadet særlig hårdt, og det gælder for både K-Ramasjang og Update. Er der nogen der har erfaring med at se de nye MPEG4 kanaler i mythTV? Bruger selv Nvidia FX5200 GPU, har en ven der har præcis samme problem med et Intel grafikkort. Så det synes at være et codec problem mere end et hardware problem.

På forhånd tak,

Mikkel
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 10:59
Et bud være lyd codec, lyder lidt underligt men kan være det nye  codec til HE-AAC lyd som hindrer godt signal.
Den Ben
Til top
ondemik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 11:05
Ja det er et bud, men jeg glemte at skrive at lyden rent faktisk ikke hakker. Kun grafikken. 
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af ondemik ondemik skrev:

Ja det er et bud, men jeg glemte at skrive at lyden rent faktisk ikke hakker. Kun grafikken. 


Køb et Nvidia 8xxx eller 9xxx kort og enable VDPAU. Læs evt Wikien for at forstå hvad der menes.

FX5200 er forældet ift HTPC(Fremgår iøvrigt også af Wikien...)

Et Nvidia 9xxx serie kort skulle ikke koste dig mere end 300kr.


Redigeret af Patriarken - 03-November-2009 kl. 11:26
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
ondemik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 11:27
Jeg ved det. Skifter nok til en ION-baseret pc inden længe. Men det virker med de nye kanaler ved andre brugere med tilsvarende hardware der kører på en patchet 0.21 version. Så det burde kunne lade sig gøre. Nogen ideer?
Til top
koecks Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 16:58

har i ./config mythtv 0.22 med nogle spec. parametre - for at få HE-AAC til at virke ? - syntes ikke rigtigt der kommer noget lyd frem ?

Her hakker det iøvrigt også - kan godt være grafik kortet, men vil nu mene som ondemik også siger at det burde kunne fungerer med et std. grafik kort og rimeligt hardware

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 17:49
Er du sikker på antenne peger på den rigtige sender? Jeg havde min rettet mod Hove. Flyttede den til Gladsax, hvilket stort set har løst problemet med at MPEG4 kanalerne hakkede. Har nu kun nogle problemer med AAC lyden, men jeg tror jeg er på rette spor. Det er noget med de rigtie Codec. Skal lige sig at jeg kører DVBViewer på Win7
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af koecks koecks skrev:

Her hakker det iøvrigt også - kan godt være grafik kortet, men vil nu mene som ondemik også siger at det burde kunne fungerer med et std. grafik kort og rimeligt hardware


Nej, MPEG4 kræver faktisk en del CPU til decodning og et 5200 Nvidia kort hjælper intet. Min 5 år gamle Ahtlon 1.8 GHz har problemer med SD kanalerne og DR HD er helt umulig.


Redigeret af JesperLund - 03-November-2009 kl. 18:01
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
mofo911 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-November-2009
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 21:09
Jeg har samme problem som ondemik (og samme grafikkort), og det skal tilføjes at hvis man optager et videoklip og afspiller det med vlc istedet for den interne player, så virker det fint....
Til top
Riddick Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 11:14
Jeg har samme problem med min MythTV 0.21 installation, og efterfølgende også med MythTV 0.22 installationen. Ingen lyd, og hakkende billede. Jeg kører på en ældre pc med et Geforce 5200 grafikkort, og regnede med at problemet var for lidt CPU og GPU kræfter.

Flyttede installationen til en hurtig dual-core med et Geforce 8200 grafikkort, installerede den nye driver fra Nvidia med VPDAU og kompilerede MythTV 0.22 med vpdau support.

Men stadig ingen lyd og hakkende billeder (men er CPU ikke længere belastet).

Så min problem må ligge i manglende lyd codec og dårlig MPEG-4 håndtering af MythTV 0.22?

Har ikke log-filen lige her, men jeg fik en besked fra backenden om at der manglede et lydcodec til "AAC LATM".

Ved I hvilke options der skal med i configure i MythTV kompileringen for at få ACC/LATM inkluderet?

MVH
 Jesper
Til top
mlgim Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 13:55
Hej

Jeg har som ondemik og mofo911 installeret MythTv .22 (via Mythbuntu 9.10)
Backend delen har aldrig været bedre, men LiveTV på de nye DR SD/HD kanaler, samt afspildning af optagelser med den interne player, hakker og hopper helt vildt.

Som mofo911 kan jeg se mine optagelser med fx. VLC på samme system, og så længe jer holder mig fra DR-HD kanalen er CPU'en aldrig belastet mere end 50-70%

Burde CPU util ikke være tæt på 100% hvis CPU'en var problemet?

Jeg kan se at der er flere PlayBack Profiles med forskellige codecs under frontend setup, men det ser ikke lige ud til at det hjælper at ændre disse (har dog ikke prøvet alle muligheder).

Har i fundet en løsning? ondemik og mofo911 ...?
Tak!
Til top
mlgim Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 20:03
Patriarken - tak for tippet! Så vidt jeg kan se på dit WikiMedia link, har disse grafikkort endnu bedre decoding support end 8xxx og 9xxx:
GeForce GT 220, GT 230M, GT 240M

Er det korrekt forstået, eller er der andre grunde til at 8/9xxx serien anbefales?

Jeg er udelukkende interesseret i at få en perfekt afspildning af samtlige formater, uden mekanisk køling med minimalt strømforbrug - al 3D acelleration er ligegyldigt.

Hvis nogen har noget input til dette og MPEG4 playback på MythTv i det hele taget, modtages det med kyshånd.

Cheers!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu