MythTV 0.22 - Nye DR kanaler hakker |
Besvar
|
Side <1 456 |
| Forfatter | |
HebsgaardS
Ny bruger
Medlem siden: 16-November-2009 By, Land: Danmark Status: Offline Beskeder: 12 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Emne: MythTV 0.22 - Nye DR kanaler hakkerSendt: 20-November-2009 kl. 08:35 |
|
Hvis der er andre der har problem med at mythfrontend hopper ud af livetv når man skifter kanal, så har jeg løst det på følgende måde:
Jeg har to tunere i min mythbox. Jeg har sat kanalerne i mux1 (dr1, dr2, tv2, østjylland) op på den ene tuner og mux2 (dr k, rama, dr hd, dr upd, folket) op på den anden tuner. Med den opsætning er det endnu ikke sket at frontenden hopper ud af livetv når jeg skifter kanal. Det kræver selvfølgelig to tunere . |
|
![]() |
|
koecks
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Ny bruger
Medlem siden: 03-November-2009 By, Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 7 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 20-November-2009 kl. 11:12 |
|
har lige prøve det nye patch - dr update er blevet bedre, men hakker stadig
|
|
![]() |
|
Riddick
Ny bruger
Medlem siden: 05-November-2009 By, Land: Danmark Status: Offline Beskeder: 10 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 20-November-2009 kl. 11:24 |
|
Har også prøvet med patch mythtv_ffmpeg_r20504.diff på MythTV 0.22-fixes, og nu er DR Folketing og DR Update fine at se på, ingen hakkede sekvenser mere.
Maskinen er for langsom til DR HD, som bliver afspillet med for lav framerate, men billederne ser gode ud, uden pixelfejl. Desværre virker patchen ikke på MythTV 0.21-fixes, men der er åbenbart lavet mange andre ændringer på h.264 delen i 0.22-fixes i forhold til 0.21-fixes. /Riddick |
|
![]() |
|
HebsgaardS
Ny bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 20-November-2009 kl. 22:37 |
|
Jeg har også lige afprøvet patchet. Det bliver lidt bedre, men hakker stadigvæk. Folketing og DR Update er næsten brugbare, men DR HD er stadigvæk ubrugelig. Det endda med en belastning på 10-15% med VDPAU. Æv
|
|
![]() |
|
mlgim
Ny bruger
Medlem siden: 05-November-2009 Status: Offline Beskeder: 8 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 24-November-2009 kl. 16:30 |
|
Hej
1) Er der nogen der har hørt om denne ffmpeg-patch (eller anden lignende) kommer i .22-fixes? Kan ikke helt forstå hvorfor det virker 100% hos nogle og kun hjælper lidt hos andre - nogle tanker vedr dette? 2) VDPAU brugere - er dette vejen frem hvis man vil slippe for 'sync-stregen' når man afspiller MPEG4 med bevægelser? Hvis i viser en HD film encoded med h264 (altså ser bort fra denne bug) - er alt så helt som det skal være? Jeg kan se på http://en.wikipedia.org/wiki/VDPAU at kun Geforce GT 220 og nyere supporterer MPEG4 decodning. Hvilket kort ville i anbefale? 3) Lige til info er der også issues med subtitle-drift på TV2: http://svn.mythtv.org/trac/ticket/6753 Ville gerne finde en apt-source der inkluderede både ffmpeg-patchen og denne subtitle-drift workarround. Er der nogle af jer der bruger et mere 'up-to-date' apt repo end .22-fixes? Har hørt at MythBuntu har et repo der kompilleres dagligt. Nogle erfaringer med dette? |
|
![]() |
|
HebsgaardS
Ny bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 25-November-2009 kl. 13:09 |
|
1) Kan jeg ikke hjælpe med, us over at jeg er en af de uheldige hvor det kun hjælper lidt.
2) Sådan som jeg læser wiki-pedia siden så understøtter alle GPUer på siden mpeg4 container med h.264 kodet video stream. Hvilken type container skal man ellers bruge for at sende GPU'er med feature set A eller B en h.264 kodet video stream? Har selv en 8200 og en 9600 og begge viser mpeg 4 kanalerne med meget lavere CPU forbrug end når der bruges standard software dekoder. Angående videokvalitet, så er 8200 lidt for langsom, mens 9600 giver et super billede med Advanced 2x filter. Dog har jeg ikke prøvet med en HD video (og DR HD er lidt svær at bruge som eksempel pga hakke-problemerne). 3) Tak for det. Har også undret mig over teksterne på TV2 til tider er ude af sync. |
|
![]() |
|
Besvar
|
Side <1 456 |
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |