recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - System hurtigt nok til DR-HD samt H.264
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSystem hurtigt nok til DR-HD samt H.264

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Emne: System hurtigt nok til DR-HD samt H.264
    Sendt: 05-November-2009 kl. 08:15
Hej
 
Jeg har netop bestilt en ny computer, men før jeg acceptere endeligt, vil jeg gerne høre jer om denne er hurtig nok til at vise DR-HD, H.264 samt blueray i Windows 7.
 
bundkort: GA-MA785GMT-UD2H
CPU: Athlon II X2 240 2.8 GHz
Ram: (2x) 2048 MB DDR3 SDRAM 1333 (dermed 4 gb)
 
Skal nævnes, at bundkort både har lydkort og grafikkort indbygget.
Grafik kort i form at ATI Radeon HD 4200
 
På forhånd tak
Jonas B
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 18:48
kort fortalt - JA
DR HD kører kun i 720p, så der er ingen køer på grisen der. jeg kender ikke så meget til AMD/ATI's nye 4200 grafikchip, men kan ikke forestille mig at den ikke understøtter dxva ordentligt og dermed også acceleration af h.264 dekodning
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 19:42

Med det nye 785g chipsæt fra Amd kan du uden problemer dekode 1080p. Faktisk mener jeg at der i HD4200 er indbytte UVD 2.0, som kan dekode to samtidige streams hvilket kræves for Blueray disks med Picture in Picture funktionalitet.

Du behøver reelt ikke 4GB ram, hvis du kun skal bruge maskinen til HTPC.

ildoc



Redigeret af ildocteur - 05-November-2009 kl. 19:42
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 20:57
Jeg synes det ser ud som en god løsning, tror jeg vil købe en selv, men hvor meget strøm bruger den?
Hvis du har bestemt dig, ville jeg være rasende glad hvis du kunne måle watt forbruget når du har fået liv i den.
På forhånd tak
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 07:55
Tak for jeres svar, så lyder det ikke til at der er nogen problemer med dekodning af DR-HD :)
 
ildocteur-> Da jeg vil køre windows 7 64bit, skal jeg have minimum 2 gb ram og ja dobbelt så mange er vel dobbelt så godt :)
 
MCenterFreak -> Jeg har desværre ikke mulighed for at måle hvor mange watt den sammenlagt bruger, men det burde ikke være ret meget, eftersom eksempelvis den valgte CPU kun bruger 65W.
 
Hvis jeg havde haft lidt mere tålmodighed, så kommer der en ny udgave på et eller andet tidspunkt af den valgte CPU, der kun bruger 45W.
 
Computeren er købt i BJ-Trading, kostede omkring +/-1850 kr med levereing, så det er ikke så voldsomt igen, for en stort set ny computer (bundkort, cpu, ram og cpukøler) :)
 
Mange tak for hjælpen allesammen
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Computeren er købt i BJ-Trading, kostede omkring +/-1850 kr med levereing, så det er ikke så voldsomt igen, for en stort set ny computer (bundkort, cpu, ram og cpukøler) :)
 
Mange tak for hjælpen allesammen
 
Dertil skal så lægges udgift til kabinet, harddisk, DVD/Bluray drev samt mus, tastatur, fjernbetjening m.v.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 13:02

jaja, men det har jeg jo selv,, det er jo bare en opgradering ;)

Til top
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2009
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 13:47
Hvilke codecs bruger de folk der har fået dxva til at virke med DR-HD? CoreAVC er softwarebaseret når det drejer sig om ATI chipsets. PowerDVD codecs (både version 7, 8 og 9) virker simpelt hen ikke med de danske mpeg4 streams. Elecard er en softwareløsning og DivX7 defaulter ligeledes til software mode med ati-chipset i kombination med danske mpeg4 streams (i hvert fald udfra de tests jeg har lavet).

Det ovennævnte hardware vil fint kunne køre dxva med diverse blurays og korrekt encodede mkvs med videre, men om DR-HD og dxva vil virke er i mine øjne tvivlsomt.

Edit: jeg taler om DR-HD via DVB-T. Om det forholder sig anderledes med DVB-C og dxva skal jeg ikke kunne sige - lydformatet er i hvert fald et andet.


Redigeret af langben - 18-November-2009 kl. 13:53
Til top
Fnast Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 15:03
Hejsa,
 
Jeg roder selv med at få et Radeon HD 5750 tíl at hardware decode, og det ser ud til at det ikke er så lige til.
 
Har selv været igennem hele møllen med forskellige codecs. Det bedste resultat jeg har fået indtil videre er HD kanaler der kører med 50-60% cpu forbrug og når det har kørt nogle minutter crasher det.

 

Jeg bruger Windows 7 Ultimate sammen med DVBviewer.

 

Hvis der er nogen der har nogle gode ideer til hvilket codec der kan få mit radeon kort til at hardware decode, så er jeg meget interesseret.

 

Med venlig hilsen 
Steen

Til top
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2009
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 15:44
Jeg havde inden DR-HD gik i luften kun HD-fjernsyn via satellit og her virker PowerDVDs codec med dxva i kombination med mit ati-chipset (onboard radeon 3200 HD). Desværre ikke med DR-HD, som jeg modtager via DVB-T, hvilket muligvis skyldes knas med AAC-lydstreamen, idet satellitkanalerne vistnok benytter AC3. 

Redigeret af langben - 19-November-2009 kl. 15:45
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Fnast Fnast skrev:

 

Hvis der er nogen der har nogle gode ideer til hvilket codec der kan få mit radeon kort til at hardware decode, så er jeg meget interesseret.

 

 
Det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, men jeg kan oplyse, at mit mediacenter, som er bestykket med en AMD 4850e CPU samt et Radeon HD 2400 Pro grafikkort, klarer optagelse og afspilning af DR HD (DVB-T) aldeles flydende og synkront. Jeg anvender DivX 7 decoderen, som jo også er software baseret, samt DVBViewer. Før jeg opdaterede DVBViewer til nyeste version, hakkede det helt vildt, så det er måske der dit problem ligger. Mit OS er Windows XP Pro.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af langben langben skrev:

Desværre ikke med DR-HD, som jeg modtager via DVB-T, hvilket muligvis skyldes knas med AAC-lydstreamen, idet satellitkanalerne vistnok benytter AC3. 
 
Det kan ikke være derfor. Man kan sagtens modtage billede uden lyd eller omvendt, hvis der anvendes forkert codec. Jeg får netop kun lyd og sort skærm, hvis jeg vælger Cyberlinks decoder (DVB-T).
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu