recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun Diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun Diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 156157158159160 164>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2017 kl. 23:52
Desværre i kan ikke få jeres Homeruns dekoded. I skal over i noget tunekort med CAM og måske DVBViewer Recording Service

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
ALIE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2017
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ALIE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2017 kl. 23:56
Ok tak for svar. men Yousee boxen har da ikke sådan en Cam kort ting. Er det noget man stadig kan få? Det er den nye tv box fra dem.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2017 kl. 00:12
https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning-og-installation/saadan-bruger-du-yousee-kort-og-kortlaeser

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
ALIE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2017
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ALIE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2017 kl. 00:15
Så hvis jeg fin sådan et kort og ville optage og se kanaler på pc. Hvad er jeg ude i? En tv tuner men hvilken?.. Takker
Til top
Bluesky Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bluesky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2017 kl. 11:00
Til top
Agini Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2017
Sted: Viby J.
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Agini Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 18:33
Jeg har siddet og prøve at hitte ud af hvorfor TransEdit I DVBViewer ikke kan scanne kanaler ind på stofa og yousee tv signal på min HDHomeRun, da jeg vd et tilfælde finder ud af noget: På stofa tv signal burde man skrive frekvens 346 (det er den frekvens som ikke virker) men ved et tilfælde får jeg skrevet 354 I frekvens så scanner TransEdit alle kanalerne frem.
Bare en oplysning til jer der scanner kanaler ind i DVBViewer og TransEdit.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2017 kl. 19:07
Jeg vil lige høre herinde. Jeg havde en hdhomerun dual, men det var som om den ikke afspillede i rette frekvens.
Jeg har læst expand har en langt bedre hardware, som måske kan have været problemet.
Nogen der har oplevet det samme?
Jeg har et DVB-c signal fra yousee (endnu).
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 14:23
Vedr homerun epg, kan   kan man tvinge en opdatering af tvprogramoversigten ?
Hvor lægger hdr optagelserne på en mac ?

Smedev
smedev
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 17:51
ikke mig bekendt. - men det kommer nok rigtigt meget an på hvad det er for noget du bruger som "player" - optagelser ligger der hvor du har sat det op. - men hvis du nu fortæller hvad du bruger til at afspille med fra hdhomerun, så bliver det meget lettere at hjælpe dig. HDHR har jo i sig selv ikke noget "interface". alt opsætning foregår jo på en computer.
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af smedev smedev skrev:

Vedr homerun epg, kan   kan man tvinge en opdatering af tvprogramoversigten ?


Det er app/program afhængigt. I nogen programmer kan du tvinge en EPG opdatering, i andre ikke, men må vente til den får det gjort. Jeg bruger TVHeadend, og den er ret hurtig til at fange EPG'en, samt opdateringer i udsendelserne.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2018 kl. 12:44
@smedev - nu har vi jo så fundet ud af at det er en connect du har, men vi ved stadig ikke hvad det er for noget du bruger til at se med. Som jeg har skrevet i den anden tråd som ikke omhandler hdhomerun (hold dig til 1 tråd!) , så kan du ikke optage med den gratis udgave af HDHR-app'en - det kræver abonnement for at låse op. Bruger du eyetv eller noget andet, så er det i opsætningen af det du vælger hvor du vil gemme dine optagelser, og disse applikationer skal du også manuelt (eller automatisere) EPG data indhentning.
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2018 kl. 14:31
citat: nu har vi så fundet ud af... 0g (hold dig til 1 tråd)

Jeg er ikke så vant til dette forum og befandt mig bedst i den gamle udgave for ca. 8 år siden.

Dengang var tonen også bedre. Det der kommer fra dig er en slags mobning, som man læser om i
avisen blandt skolebørn.

Nå:----min HDHR connect kører på en mac med en software downloadet også fra SiliconDust.
(mener jeg, ellers korrekser du mig nok !). Denne sw loades  som firmware i Connect,en og dels
lægger sig i mac'en, og det er under den sidste proces at sw tager stilling til, om hvor target mappen skal ligge.  Default ligger den i hdhr mappen, men jeg ville gerne have den til at ramme en hdhr mappe på en nas. Eller bare et usbdrev.

HDHR softwaren kører ellers udmærket og EPG finder den selv ud af. HDHR apps til iPhone og Android
sørger for kontrol, blot ikke RECORD. Det skal gøres på den originale mac.

Håber det er nok, hvis ikke så lad det gå videre til en anden, der kan arbejde seriøst med mærkelige spørgsmål, uden at få ondt.

Hilsen Steen
smedev
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 156157158159160 164>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu