HDHomerun Diskussion |
Besvar
|
Side <1 59606162> |
| Forfatter | |
digitalt.tv
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Super bruger
Medlem siden: 27-November-2005 Status: Offline Beskeder: 265 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Emne: HDHomerun DiskussionSendt: 07-November-2009 kl. 13:46 |
|
Jeg har testet den til en artikel de seneste dage. Og fandt hurtigt ud af at Stofa (Qam 256) ikke virkede. Men virker fint nok med DVB-T.
Jeg har testen oppe på http://www.digitalt.tv/htpc_iptv.aspx?ArticleID=125 og har tilføjet lidt omkring YouSee i forhold til, hvad jeg kunne læse her i tråden. Modtager også gerne kommentarer, såfremt der er noget jeg har overset. Redigeret af digitalt.tv - 07-November-2009 kl. 13:46 |
|
|
Bo http://digitalt.tv
|
|
![]() |
|
Rasmus_Jensen
Junior bruger
Medlem siden: 15-Februar-2008 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 36 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 07-November-2009 kl. 13:18 |
|
Er der nogen der har prøvet at tilføje TV2 og DRHD manuelt?
Men ehrhm, personligt har jeg ikke den mulighed, menupunktet mangler simpelthen i min win7 pro 32bit, skummelt. Ret sikker på jeg havde den mulighed tilbage i build 7100.
Edit: well det viser sig at man skal have en analog tuner i for at muligheden er til stede, se evt.
Det fatter man så ikke helt, da add missing channels muligheden netop også giver mulighed for at tilføje QAM kanaler.
Nå men jeg tror lige jeg vil lede i gemmerne efter en analog tuner .... /forvirret
Puha, hvis det ikke var for den berømte WAF så blev det nok noget andet end 7mc lige nu og her. Redigeret af Rasmus_Jensen - 07-November-2009 kl. 13:36 |
|
![]() |
|
fcdong
Junior bruger
Medlem siden: 19-Februar-2008 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 46 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 07-November-2009 kl. 12:12 |
|
Hej
Kan du ikke uddybe det omkring to forskellige type tunere i MCE.
Skal man bruge TV pack når man kører Win 7 MCE 64 bit sammen med FireDTV?
Jeg har Win 7 64 bit og har forsøgt at få en FireDTV og HDhomeRun til at køre på sammen MCE.
Når jeg sætte mine tunere op i MCE finder maskinen alle 3 tunere og det virker også som om at den søger på begge tunere, den er meget lang tid om at finde kanalerne når det er alle 3 tunere.
Når jeg forsøger at bruge MCE til at se tv på, er det kun FireDTV som virker, kan ikke få gang i HDhomerun?
|
|
![]() |
|
Frankoman
Ny bruger
Medlem siden: 25-Oktober-2009 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 9 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 06-November-2009 kl. 21:23 |
|
Hej alle,
Jeg har haft min HDHomerun en uges tid og den virkede også out of the box.
Den køres på en W7 Ultimate 32bit.
Jeg har yousee digi postnummer 7000 og har samme problem med TV2 og DR HD.
Alle programmer den finder kan dog ses i deres prewiev software så det er en eller anden workaround til W7 MC der skal laves.
Jeg har lagt en forespørgsel i deres engelske forum og vil melde tilbage når jeg engang får et svar.
Jeg har læst en del i deres forum og det ser umiddelbart ud til at de er meget seriøse og kundemindede.
Hvis ikke lige TV 2 og DR HD er et must her og nu kan jeg varmt anbefale produketet.
Det er efter min mening innovativt og ekstremt brugervenligt.
De bedste hilsner
Frank
EDIT: Ja som tidligere skrevet virker de seriøse og her er deres svar:
Windows 7 does not have support for DVB-C. It mostly works for most channels because of the similarities between DVB-T and DVB-C, but WMC doesn't scan a lot of the frequencies where no terrestrial broadcasts exist, cable channels 21-50, so a lot of those channels won't be found. One of the things we're working on is the ability to remap these channels into a range it does support (similar to how digital cable support was done in the US for MCE2005/Vista); I do not have a timeframe for when this will be available. You may want to try using a different PVR package that does have DVB-C support; MediaPortal is one popular choice for this.
/Frank
Redigeret af Frankoman - 06-November-2009 kl. 21:51 |
|
![]() |
|
larskb
Junior bruger
Medlem siden: 28-November-2007 Status: Offline Beskeder: 39 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 06-November-2009 kl. 21:04 |
|
Faldt lige over denne tråd http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?t=7833 Så det ser ud som om de ikke understøtter WMC som FireDTV gør
/Lars Redigeret af larskb - 06-November-2009 kl. 21:04 |
|
![]() |
|
larskb
Junior bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 06-November-2009 kl. 20:54 |
|
Hvorfor er det altid TV2 vi har problemer med:-)
/Lars
|
|
![]() |
|
larskb
Junior bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 06-November-2009 kl. 20:36 |
|
Jeg har haft min en uges tid, men har kun fået rodet lidt med den. Jeg har YouSee og har det problem at den ikke finder alle kanaler i 7MC Under setup kan man lave en scan, og her finder den alle kanaler og de kan vises med den indbyggede viewer. Blandt de kanaler den ikke finder i 7MC er TV2 og DRHD. Jeg vil blot hører om der andre der ser samme problem og om de har en løsning. Jeg har husket at man skal vælge ”Antenne” under TV opsætning i 7MC ellers finder ingen ting. |
|
![]() |
|
Rasmus_Jensen
Junior bruger
Medlem siden: 15-Februar-2008 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 36 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 06-November-2009 kl. 20:20 |
|
Modtog min i torsdags, har dog først fået prøvet den idag. Opsætning og installation gik meget smærtefrit, og tog kun et par minutter.
Visakortet er trukket for kr. 1325,- det er inklusive den billigste fragtmetode fra silicondust eu hjemmeside.
Bruger 7mc 32bit, men har desværre kun haft mulighed for at teste den på dvb-t, da yousee åbenbart havde misforstået min anmodning om at få nedlagt yousee+ (kortet). De tog hele pivtøjet, inklusive bredbåndet ... AAARGH!
Nå, men nu står den på mobilt bredbånd gennem den bærbare, der iøvrigt fungerer ganske glimrende med win7 internet connection sharing ud til resten af huset 8:)
Men ihvertfald, har ingen problemer oplevet overhovedet, kanalskift er hurtigt, ca 0.5 sec, modtagelsen er helt i top, og så kan den bruges af 2 computere samtidigt.
Ender da nok med jeg skal have en mere, så man slipper for at trække mere antennekabel rundt i huset.
Mere info når yousee får dirigeret en varevogn mod hundested, så skal der virkelig testes!
|
|
![]() |
|
Eeyore
Junior bruger
Medlem siden: 05-Februar-2007 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 25 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 06-November-2009 kl. 17:33 |
|
Tak for svaret. Jeg tror jeg vil bestille en. Så slipper jeg også for at trække antennekabel ned i kælderen.
|
|
![]() |
|
Patriarken
Guld medlem
Medlem siden: 12-April-2005 Land: Vatican City State Status: Offline Beskeder: 2202 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 06-November-2009 kl. 17:09 |
HDHR understøtter undertekster.. Redigeret af Patriarken - 06-November-2009 kl. 17:12 |
|
![]() |
|
Besvar
|
Side <1 59606162> |
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |
| |