recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun Diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun Diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 103104105106107 164>
Forfatter
Besked
mortenrud Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenrud Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 15:45
Hej

Jeg er interesseret i en netværks baseret dvb-c tuner.

Det ser ud som om HDHomerun Prime kan alt hvad jeg eftersøger, incl direkte streaming til ios devices.
Men ud fra de info jeg har kunnet finde er det HDHomerun Dual (hdhr3-eu) som er beregnet til det europæiske marked.

Er der nogen her der kan hjælpe med at verificere enten at:
HDHomerun Prime virker med dansk dvb-c (jeg er på glentevejen i Odense) ?
eller
HDHomerun Dual (hdhr3-eu) kan streame direkte til ios ?




Redigeret af mortenrud - 11-Januar-2012 kl. 17:26
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 17:24
@mortenrud
HDHomerun Prime kan ikke benyttes på dvb-c, da den kun er til det amerikanske marked. Jeg mener ikke, at dere iPhone app kan benyttes uden for usa endnu.


Redigeret af kharder - 25-Januar-2012 kl. 09:01
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stay_Bamboocha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 12:05
hvorfor lyser med LED dioder ikke for tuner 0-1 på min HDhomerun? har kæmpe problemer med at få kørt min kanaler ind i MCE7....
kan umiddelbart godt scanne min kanaler i HDhomerun setup men MCE 7 finder også kun én tuner og der mangler kanaler?
kører med den nyeste beta firmaware....det den gamle HDhomerun dual fra MM-vision. bor ved køge og kører med yousee og taster 4600 som postnummer?
kan man resest HDhomerun???!!


Redigeret af Stay_Bamboocha - 22-Januar-2012 kl. 12:09
Til top
kobski Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kobski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af mortenrud mortenrud skrev:

Hej
Er der nogen her der kan hjælpe med at verificere enten at:
HDHomerun Prime virker med dansk dvb-c (jeg er på glentevejen i Odense) ?
eller
HDHomerun Dual (hdhr3-eu) kan streame direkte til ios ?

Jeg er ved at lægge sidste hånd på en iPhone + iPad app som streamer direkte fra HDHomeRun til iOS.
Alle HDHomeRun bokse er understøttet.

Selve afspilningen forgår med GoodPlayer, men startes af min app.

SD fungerer fint, men HD er for tungt - også på iPad 2.

Jeg regner med at min app er salgsklar om 14 dage.

Mvh. Jacob Edelbo Lauritzen
Unpaq.com
Til top
trenskow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trenskow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 22:20
Hvis du har brug for beta testere, så sig endelig til :-)
Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psudo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af anonym anonym skrev:

Havde du da bare lavet din app til Android. Så var jeg klar til at teste
I 2nd dhat!


Redigeret af Lars - 29-Maj-2018 kl. 15:01
Til top
Ulrichsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Januar-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrichsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af mivi71dk mivi71dk skrev:

Jeg er lige ude ved en ven, hvor jeg er ved at opsætte en HDHomerun sammen med en Windows 7 maskine (64 bit).

HDHomerun er EU modellen.
Antennekablet virker på TV, så der er signal derigennem.
Antennelaug er Glentevejens i Odense. QAM 64, 6875, 434MHz, NetID=00001
Jeg har hentet nyeste driver fra SiliconDust.
Den har fundet min HDHomerun.
Den er opdateret med nyeste firmware.

Men når jeg beder den scanne, finder den ikke en skid. Og det tager rigtig lang tid, hvor den tæller ned fra 999. Jeg synes ikke, det tog så lang tid derhjemme.

Nogen gode forslag?


Jeg sidder med samme problem, efter endt søgning, er der ikke fundet nogle kanaler... :-(

Har tjekket om der er kanaler i antennestikker.
Har hentet seneste driver på SiliconDust.com

Når jeg åbner HD HomeRun Setup, finder den 2 tunere. Dem sætter jeg til 
 
Har prøvet at vende rækkefølgen om, så tidligere foreslået.

Har både prøvet at tænde QuickTv og prøver at starte Windows Media Center, og lavet søgningen derfra, men lige lidt hjælper det... 

Nogen der kan hjælpe?
Til top
Ulrichsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Januar-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrichsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 17:12
På selve HD-dimsen, er det kun den grønne lampe i venstre side der er tændt. De 2 i højre side, hverken lyder eller blinker...
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Ulrichsen Ulrichsen skrev:

Oprindeligt skrevet af mivi71dk mivi71dk skrev:

Jeg er lige ude ved en ven, hvor jeg er ved at opsætte en HDHomerun sammen med en Windows 7 maskine (64 bit).

HDHomerun er EU modellen.
Antennekablet virker på TV, så der er signal derigennem.
Antennelaug er Glentevejens i Odense. QAM 64, 6875, 434MHz, NetID=00001
Jeg har hentet nyeste driver fra SiliconDust.
Den har fundet min HDHomerun.
Den er opdateret med nyeste firmware.

Men når jeg beder den scanne, finder den ikke en skid. Og det tager rigtig lang tid, hvor den tæller ned fra 999. Jeg synes ikke, det tog så lang tid derhjemme.

Nogen gode forslag?


Jeg sidder med samme problem, efter endt søgning, er der ikke fundet nogle kanaler... :-(

Har tjekket om der er kanaler i antennestikker.
Har hentet seneste driver på SiliconDust.com

Når jeg åbner HD HomeRun Setup, finder den 2 tunere. Dem sætter jeg til 
 
Har prøvet at vende rækkefølgen om, så tidligere foreslået.

Har både prøvet at tænde QuickTv og prøver at starte Windows Media Center, og lavet søgningen derfra, men lige lidt hjælper det... 

Nogen der kan hjælpe?
 
HDHomerun setup programmet er altid det første der skal scannes, så før den er oppe og vende og har fundet de kanaler du skal bruge skal du aldrig prøvet andre ting!!!
 
Først definere du din postkode:
 
 
Nu skal du så afgøre hvad du skal bruge bagefter!!! other dvb-t/dvb-c er til for eksempel dvbviewer, hvorimod til medie center skal du vælge et andet menu punkt kaldet Windows Media Center. Brug quicktv som preview indtil alting kører!!!
 
 
De 2 tunere burde give sig selv:
 
 
under dvb-c vælger du de qam options du skal bruge, hos stofa i kolding var det nødvendig for mig og sæt qam64 først da dr1 og tv2 lå derpå og de blev ikke scannet hvis den lå sidst i rækken!!!
 
 
Så vælger du digital cable og sætter en scan i gang, !!!VÆR OPMÆRKSOM PÅ!!! hvis der ikke er top dollar signal i det kabel du har sat i hdhomerun boksen så får du ikke nogen ordentlig scanning ud af det og det vil falde ud hele tiden bagefter!!! Scanningen tager en krig og udføre, det kan vi ikke gøre noget ved.
 
 
Jeg har hos stofa i kolding ikke haft behov for at ændre noget under sidste faneblad så der må yousee superbrugere lige give dig fifs hvis der skal laves noget om der...
 
Hvis du har gjort de ting du skal og du har et ordentlig signal kvalitet i dit anteene kabel bagi hdhomerun boksen så får du også kanaler frem ved en scan. Kan være du skal reboot efter ændringerne, men det burde du ikke skulle.
 
/Steen
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 15:33
lige kommet ny firmware igår hvis folk ikke har set det.
 
Firmware: 20120128
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 11:03
Overvejer kraftigt HDHR til min HTPC med Win7 MCE og får kabel-signal fra Yousee
 
Hvor meget 'beslaglægger' HDHR af ens netværk ?
Er der eventuelt et problem hvis  
1. der optages et program mens man ser en anden ?
2. der optages program mens der ses en film fra NAS ?
 
Mit netværk er kablet med 100 mbit.
 
Har i denne tråd læst " Mediaportal og alt virker næsten, har dog et stort problem hvis jeg ser en hd kanal bruger mit netkort 45 mbit båndbrede, ser jeg den samme kanal med vlc bruger den 15 mbit. jeg.."


Redigeret af espersen - 30-Januar-2012 kl. 12:29
;o)
Til top
Fraller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-April-2010
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fraller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 11:41
En hurtig test:
SD kanal ~7Mbit/sek (DR1)
HD kanal ~ 10Mbit/sek (tv3+ HD)

Jeg har Gigabit LAN, og oplever ingen problemer med at optage to kanaler, samtidig med jeg streamer film fra min server.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 103104105106107 164>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu