recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun Diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun Diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 154155156157158 164>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 17:18
Nej!

M.v.h.
Til top
MLS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MLS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 17:57
Arh, svaret "nej" er jo ikke særligt konstruktivt.
 
Du skal bruge en strømforsyning med samme spænding (og - type: jævn-/veksel-) og med en højere strømstyrkeværdi (eksempelvis  1.5 -2 A).
 
Og mens jeg er ved det, så spurgte du vist på et tidligere tidspunkt om hjælp til udfald af signal. Jeg havde den slags problemer med HDHR for år tilbage, og de skyldtes, at enheden stod for tæt på mit kabelmodem, som åbenbart laver meget elektronisk støj. Hvis det ligner noget hos dig, så flyt dem fra hinanden eller put din HDHR i en kagedåse af metal (den virker som et Faradaybur).
 
/MLS
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af MLS MLS skrev:

Arh, svaret "nej" er jo ikke særligt konstruktivt.
 
Du skal bruge en strømforsyning med samme spænding (og - type: jævn-/veksel-) og med en højere strømstyrkeværdi (eksempelvis  1.5 -2 A).
 
Og mens jeg er ved det, så spurgte du vist på et tidligere tidspunkt om hjælp til udfald af signal. Jeg havde den slags problemer med HDHR for år tilbage, og de skyldtes, at enheden stod for tæt på mit kabelmodem, som åbenbart laver meget elektronisk støj. Hvis det ligner noget hos dig, så flyt dem fra hinanden eller put din HDHR i en kagedåse af metal (den virker som et Faradaybur).
 
/MLS

Takker (også til bare nej)

Jeg har været gemmerne igennem igen og intet der matcher, så jeg må på markedet i næste uge. Det skal testes med en anden strømforsyning....

Godt husket i øvrigt :) , jeg har haft mange mærkelige problemer med HDHR. Udfaldene forsvandt da jeg gik fra win7 til win10 og dermed Mediaportal i stedet for WMC. 

Kagedåser og min datter spiller ikke godt sammen ;)
Til top
jakepe88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Februar-2015
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakepe88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2017 kl. 16:34
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.futarque.amoeba&hl=da
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 12:51
hej
 
det er lidt længe siden jeg har geninstalleret kanaler i mit mce fra hdhomerun, så jeg kan ikke huske hvordan det er man får den korrekte rækkefølge af kanalerne i mce (dr,dr2,drk,kanal5,tv2 osv). Når jeg har hentet kanalerne i hdhomerun, og herefter henter kanaler i mce, så kommer de ikke i den rækkefølge - er der en der kan sige hvad det er jeg skal gøre for at få dem i den rigtige rækkefølge.
Bruger Yousee.
 
Til top
Christian_S Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2017 kl. 15:55
@cmax (iflg min hukommelse) 

I VMC går du ind under Task > TV > Guide > Edit Channels

Du burde nu se en lang liste over de kanaler der fundet.
Du kan nu vælge deselect all
Vælg dem derefter en ad gangen
På hver kanel kan du vælge enter/ok og derefter tildele dem et nummer, f.eks

1 DR1
2 DR2
3 DR3
4 DR Ramasjang
5 DR Ultra
6 DR K
7 TV2 
etc

Du kan også tildele en anden kilde til guide data på undersiden for hver kanal.
Endelig kan det være nødvendigt at checke sources. Jeg oplever typisk at DR K bliver fundet med 8 sources fordi jeg har 4 HD homerun tunere. De 4 af sources virker ikke så de skal deaktiveres. Hvis jeg ikke gør det er det lidt random om DR K kommer frem eller ej.

Håber det hjælper dig lidt videre.
Chr


Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2017 kl. 16:00
Hej jeg har lige fået den nye udgave som jo alligevel har nogle år på bagen :)
men jeg er begyndt at miste forbindelsen til den konstant. nogle der har en ide til, hvad det kan skyldes ?
den er tilsluttet direkte til roouteren
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Christian_S Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2017 kl. 16:03
@flarup
Jeg ville tjekke netværkskabler fra HD homerun til router og netværkskabel fra router til klient pc.
Og så ville jeg tjekke om de bruger seneste FW på HD homerun box.
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2017 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Christian_S Christian_S skrev:

@cmax (iflg min hukommelse) 

I VMC går du ind under Task > TV > Guide > Edit Channels

Du burde nu se en lang liste over de kanaler der fundet.
Du kan nu vælge deselect all
Vælg dem derefter en ad gangen
På hver kanel kan du vælge enter/ok og derefter tildele dem et nummer, f.eks

1 DR1
2 DR2
3 DR3
4 DR Ramasjang
5 DR Ultra
6 DR K
7 TV2 
etc

Du kan også tildele en anden kilde til guide data på undersiden for hver kanal.
Endelig kan det være nødvendigt at checke sources. Jeg oplever typisk at DR K bliver fundet med 8 sources fordi jeg har 4 HD homerun tunere. De 4 af sources virker ikke så de skal deaktiveres. Hvis jeg ikke gør det er det lidt random om DR K kommer frem eller ej.

Håber det hjælper dig lidt videre.
Chr


Tak - jeg kan ikke lave det med edit, da kanalerne ikke altid vil flytte sig mere en et par numre, men nu fandt jeg ud at af man selv kan definere nummeret - så er det jo bare give dem det nummer de har i yousee.
tak for hjælpen.
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2017 kl. 07:56
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

Hej jeg har lige fået den nye udgave som jo alligevel har nogle år på bagen :)
men jeg er begyndt at miste forbindelsen til den konstant. nogle der har en ide til, hvad det kan skyldes ?
den er tilsluttet direkte til roouteren

Hvis alt "det normale" glipper, så prøv at skifte strømforsyningen. Læs om mine problemer et par sider tilbage i denne tråd. 

Jeg købte en universel strømforsyning i Harald Nyborg og min HDHR har kørt upåklageligt lige siden.
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 17:10
Andre som kører med 1 generation af versionen med 2 tunere og 2 antennestik, som har problemer efter Yousee omlægning - mine har ok signal styrke men pisker op og ned i snr quality og symbol quality? Det giver grove pixeleringer og udfald.
Kører med nyeste firmware.
På andre tunere er at ok.
Den Ben
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

Andre som kører med 1 generation af versionen med 2 tunere og 2 antennestik, som har problemer efter Yousee omlægning - mine har ok signal styrke men pisker op og ned i snr quality og symbol quality? Det giver grove pixeleringer og udfald.
Kører med nyeste firmware.
På andre tunere er at ok.

Det kunne godt lyde som en defekt strømforsyning. Jeg oplevede noget lignende dig, men jeg kunne ikke fange nogle kanaler. Hvis du har en anden strømforsyning, så prøv den.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 154155156157158 164>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu