Community for AV forbrugerelektronik     250.000 unikke besøgende per måned   (gns.)
Forum Start Forum Start > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Aktive emner Aktive emner  Ubesvarede Ubesvarede   Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue
  Regler og retningslinjer for recordere.dk Regler  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun Diskussion

Besvar Besvar Side  <1234 62>
Forfatter
Indlæg som besvares Sortering i omvendt orden
kenp Se Drop Down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 14-Oktober-2006
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 212
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat kenp Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: HDHomerun Diskussion
    Sendt: 28-August-2010 kl. 19:28
Jeg har så fået problemer på min Netbook, hvor jeg brugte totalmedia.. efter den nye version, er det som om den åbner et helt MUX.. også kan mit trådløse ikke følge med da det kun er 54mbit på netbook..

Det problem havde jeg ikke i de gamle udgaver :( virker fint nok på kabel...
Til top
Patriarken Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 12-April-2005
Land: Vatican City State
Beskeder: 2202
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Patriarken Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 12:55
Citat: jakeh

Der er nu også kommet ny officiel firmware opdatering og jeg kan melde at alle mine problemer med pixeleringer er væk! yeees! Thumbs Up

Fixed: HDHR-EU: Fix video corruption seen in Denmark with DVB-C.

Hele virker også her!
Til top
jakeh Se Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Medlem siden: 29-Januar-2010
Beskeder: 9
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat jakeh Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 12:06

Der er nu også kommet ny officiel firmware opdatering og jeg kan melde at alle mine problemer med pixeleringer er væk! yeees! Thumbs Up

Fixed: HDHR-EU: Fix video corruption seen in Denmark with DVB-C.

Til top
Cruzz Se Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Medlem siden: 26-Januar-2010
Status: Online
Beskeder: 35
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Cruzz Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 10:07
Citat: Patriarken

Citat: torbenrp

Hejsa

Jeg har anskaffet mig en HDHOMERUN og har et problem, jeg tror det er en fejl i boksen - håber nogen kan be- eller afkræfte min antagelse.

Jeg kører DVB-C på YouSee, problemet er at på Tuner1 bliver billedet generet af udfald i pixel, eller det vil sige nogle grønne bjælker/kvadrater som kan genere fra få procent af billedet til mange procent af billedet. Det problem har jeg ikke på Tuner0, heller ikke når jeg bytter rundt på kablerne, så det stik der før var i Tuner1 flyttes til Tuner0 og omvendt. Er det korrekt antaget at der så må være et problem med Tuner1 og at jeg derfor skal sende boksen tilbage til mm-vision?

På forhånd mange tak, mvh
Mediecenter Grønskollingen Torben :o)

Min gør det samme, jeg tror det er et Hardware problem....Det kan dog skyldes et netværks problem, selvom jeg tvivler. Jeg har en HP Procurve V1910 Managed Switch, og en CAT5/6 cabel tester, og jeg har gennemtestet alt. Jeg har Flow Control på alle porte på switchen og netværkskort , ligesom jeg har prøvet med Interupt Moderation til fra(På alle netværkskort.) Jeg har dog kun prøvet med de netkort der er indbygget i i mine forskellige bundkort, og de er jo oftest noget lort. Måske man skulle prøve et Intel NIC.

Eller måske man lige skulle debugge med Jasonlp ovre på Silicondust's forum først...

Så er der kommet en ny beta firmware, der skulle løse ovenstående. Den kan findes her.

Min HDHomerun er desværre på vej til Silicon Dust, så jeg kan ikke teste den

Cruzz
Til top
kharder Se Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Medlem siden: 26-December-2007
Land: Denmark
Beskeder: 34
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat kharder Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 22:55
Jeg benytter hdhomerun på mac med eyetv, og kan ikke genkende nogen problemer med epg. Jeg har fuldpakke fra yousee. Jeg ved dog, at epg fra yousee ikke går så langt frem i tiden, men det arbejder de på.
Til top
Cruzz Se Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Medlem siden: 26-Januar-2010
Status: Online
Beskeder: 35
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Cruzz Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 21:35
Min har samme problem, men bare på tuner 0. Jeg har dog sendt den retur til silicon dust. Det sjove er, at den umiddelbart virkede hvis jeg kun tilsluttede den ene tuner(en af gangen).

Jeg er sikker på, at der er et hardwareproblem.

Jeg har prøvet med både den sidste firmware release, samt den sidste beta release. Der var ingen forskel!!

Thomas
Til top
jakeh Se Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Medlem siden: 29-Januar-2010
Beskeder: 9
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat jakeh Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 16:41
Citat: Patriarken

Citat: torbenrp

Hejsa

Jeg har anskaffet mig en HDHOMERUN og har et problem, jeg tror det er en fejl i boksen - håber nogen kan be- eller afkræfte min antagelse.

Jeg kører DVB-C på YouSee, problemet er at på Tuner1 bliver billedet generet af udfald i pixel, eller det vil sige nogle grønne bjælker/kvadrater som kan genere fra få procent af billedet til mange procent af billedet. Det problem har jeg ikke på Tuner0, heller ikke når jeg bytter rundt på kablerne, så det stik der før var i Tuner1 flyttes til Tuner0 og omvendt. Er det korrekt antaget at der så må være et problem med Tuner1 og at jeg derfor skal sende boksen tilbage til mm-vision?

På forhånd mange tak, mvh
Mediecenter Grønskollingen Torben :o)

Min gør det samme, jeg tror det er et Hardware problem....Det kan dog skyldes et netværks problem, selvom jeg tvivler. Jeg har en HP Procurve V1910 Managed Switch, og en CAT5/6 cabel tester, og jeg har gennemtestet alt. Jeg har Flow Control på alle porte på switchen og netværkskort , ligesom jeg har prøvet med Interupt Moderation til fra(På alle netværkskort.) Jeg har dog kun prøvet med de netkort der er indbygget i i mine forskellige bundkort, og de er jo oftest noget lort. Måske man skulle prøve et Intel NIC.

Eller måske man lige skulle debugge med Jasonlp ovre på Silicondust's forum først...

Hej torbenrp og Patriarken,

Min gør også det samme på tuner 1. Jeg er igang med at debugge sammen med deres support - Synes i skal gøre det samme, så de kan få flere eksempler og dermed få løst det hurtigere.. Smile

Redigeret af jakeh - 27-August-2010 kl. 16:42
Til top
mm-bob Se Drop Down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 03-Marts-2010
Beskeder: 163
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat mm-bob Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-August-2010 kl. 09:08
Citat: paqi1968

Hej igen,

Efter at jeg nu har kørt med min homerun i et par uger, så har jeg en enkelt ting jeg har brug for hjælp til. Jeg er på Yousee mellempakke i 2400NV.

Jeg har problemer med at kanalerne DR HD, DR K og Ramasjang ofte ikke har nogle guide data. Jeg kan optage og se kanalerne og går jeg ind for at se live tv så giver de mig også data for nogle timer frem. Hvad gør jeg forkert? På denne måde kan jeg jo ikke opdate 3 dage frem som det er lige nu.

Tak for jeres input!

Jeppe

Ja - det er også mine (dårlige...) erfaringer med epg fra dvb strømmen.
Der er nogen der udtaler, at med YouSee, så har de bare ingen problemer med epg fra dvb strømmen. Jeg har også YouSee, og jeg er ikke imponeret.
Jeg kan dog godt få lidt mere data end nu og næste. Det kræver bare at man har været tunet ind på kanalen. Og helst i et stykke tid. Men 1 uge eller 2 - det får man altså ikke...

Efter som det ikke er muligt at vælge epg via MS, men kun via dvb strømmen ser jeg kun 1 mulighed for at få mere epg på DR kanalerne:
xml import.
Flere er glade for ontv pro abonnement og NielsR parser/importer.
HDHomerun, YouSee, Asus eb1501, 7MC
Til top
paqi1968 Se Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Medlem siden: 21-Juli-2010
Beskeder: 6
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat paqi1968 Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 20:38
Hej igen,

Efter at jeg nu har kørt med min homerun i et par uger, så har jeg en enkelt ting jeg har brug for hjælp til. Jeg er på Yousee mellempakke i 2400NV.

Jeg har problemer med at kanalerne DR HD, DR K og Ramasjang ofte ikke har nogle guide data. Jeg kan optage og se kanalerne og går jeg ind for at se live tv så giver de mig også data for nogle timer frem. Hvad gør jeg forkert? På denne måde kan jeg jo ikke opdate 3 dage frem som det er lige nu.

Tak for jeres input!

Jeppe
Til top
erazmuz Se Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Medlem siden: 08-August-2009
Beskeder: 17
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat erazmuz Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 10:18
Du skal vælge dvbt-udgaven, men det letteste er bare at hente 20100609beta1.exe (p.t. nyeste beta) og køre den. Her er firmwaren inkluderet, og vil automatisk blive installeret. 
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234 62>
Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down