recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun Diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun Diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 23456 164>
Forfatter
Besked
Rasmus_Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af kalt kalt skrev:

Tusind tak for jeres indlæg. De er til stor hjælp! Det lader tilsyneladende til, det nok skal komme til at spille med HDHomerun og tv2/DR HD, hvis man bikser lidt med flere tunere.
 
Mit forslag går egentlig på ikke at benytte andet end HDHomeruns to tunere. I den ene klasker man en dvb-t antenne (eller et søm, for den sags skyld - jeg bor tæt på en sender ;o) og i den anden tuner sætter man Yousee kabel. Hvis man så lige sørger for at vælge en tuner ad gangen, når der skal scannes (i HDHomeruns software, formoder jeg?), må den vel i første omgang finde alle dvb-t kanalerne fra dvb-t antennen i tuner 1 og i anden omgang alle Yousee-kanalerne i tuner 2. Og så må man derefter kunne vælge kanaler fra begge tuners i WMC. Vil det ikke være fremgangsmåden? Eller vil jeg stadig have behov for "add missing channels" funktionen? For så må jeg jo anskaffe mig en analog tuner ligesom Rasmus.
 
Jeg skal lige tilføje, at jeg aldrig har rodet med tv-tunere og opsætning af disse i WMC, så det kan godt være, jeg spørger dumt. Og grunden til jeg hele tiden spørger og ikke bare selv tester er, at jeg ikke vil købe sagerne, hvis ikke jeg kan få det til at spille med alle kanalerne. Håber mine spørgsmål også kan være en hjælp for jer, der har sagerne, til at få skidtet til at spille.
Det fungerer fint med den ene tuner sat til T, med en stueantenne i, og den anden sat til C med yousee kabeltv i. Så får du alle kanalerne, men mister naturligvis muligheden for at se en C kanal og optage en anden C kanal samtidig. Det er 100% verificeret, da jeg prøvede det igår 8:)
 
Har ikke lige kunne finde en analog tuner, men der er en på vej med post danmark, bliver spændende at se om det giver det ekstra menupunk "add missing channels". Bliver historiens dyreste menupunkt - men jeg fatter slet ikke hvorfor det menupunkt kun er der hvis man har en analog tuner, så nu vil jeg sgu se det med mine egne øjne!


Redigeret af Rasmus_Jensen - 11-November-2009 kl. 17:55
Til top
Rasmus_Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af kalt kalt skrev:

Oprindeligt skrevet af Gramkow Gramkow skrev:

De nævnte issues med QAM256 DVB-C kanaler er fikset i den beta firmware der er frigivet i nat. Har testet det med Stofa / AN-TV, og det spiller nu som det skal, både mht. kanalsøgning og visning.

 
/Gramkow
 
Lyder godt! Er der nogle, der kan sige, om det også løser problemet med de manglende kanaler (tv2/DR HD) ved Yousee? Kan ikke lige gennemskue, om det har noget med hinanden at gøre.
 
/Morten
Kan bekræfte at jeg IKKE kan se tv2 / DRHD fra yousee med den nye firmware, så hvis det havde noget med hinanden at gøre, så skal der gøres noget mere 8:)
Til top
Gramkow Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gramkow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 19:11
Var problemet med DRHD og TV2 på YouSee ikke relateret til de frekvenser som YouSee sender disse på - noget med at de ligger udenfor DVB-T frekvensområdet, og derfor ikke fanges på en scanning i Windows Media Center? Kan du se kanalerne via HDHomeRun GUI setup eller QuickTV ?
 
/ Gramkow
Til top
fcdong Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fcdong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 19:18
Jeg har opdateret software og Firmware til min HDhomeRun i dag, men jeg kan heller ikke se DR HD og TV2 efter at have søgt på mit MCE win 7.
Det ser ud til at det kun er Stofa som har fået løst deres problem, Yousee virker ikke efter hensigten.
Til top
Rasmus_Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Gramkow Gramkow skrev:

Var problemet med DRHD og TV2 på YouSee ikke relateret til de frekvenser som YouSee sender disse på - noget med at de ligger udenfor DVB-T frekvensområdet, og derfor ikke fanges på en scanning i Windows Media Center? Kan du se kanalerne via HDHomeRun GUI setup eller QuickTV ?
 
/ Gramkow
Jeg kan se tv2/drhd kanalerne i alle andre programmer end lige Windows Media Center.
 
Uden at have læst nogle specifikke detaljer, så var problemet vist lige netop det du beskriver.
 
Jeg har dog ikke kigget på kanallisten hvor tv2 og drhd ligger, så det kan være der også er forskelle i hvilke specifikke frekvenser de forskellige kanaler ligger på i dvbt og dvbc, og at windows mediacenter så at sige ikke scanner hele frekvensbåndet, men kun de frekvenser der defineret som "kanal frekvenser" for dvbt. Hvis det da overhovedet gir nogen mening 8:)


Redigeret af Rasmus_Jensen - 11-November-2009 kl. 19:58
Til top
Gramkow Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gramkow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 22:31
Det var præcist det jeg henviste til.
 
Som jeg ser det vil dette givetvis ikke blive løst før vi har officiel support for DVB-C i WMC (hvilket også vil kræve nye drivere til HDHomeRun tuneren) - eller nogen fikser et tool/hack der giver mulighed for at scanne ud over det frekvensområde som er defineret til DVB-T i WMC
 
Standards ... everyone's got one Smile
 
/ Gramkow
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 23:26
har et par spg. har læst tråden igennem jeg skal bare være sikker.
 
1. som sagt jeg har yousee, så jeg smækker den bare på inde i mit krydsfelt, og på mit interne netværk, så vil jeg på enhver pc på nettet, kunne kører en klient hvor jeg kan se alle de frie kanaler på dvb/c nettet?
 
2. slingboksen er bygget til at jeg kan bevæge mig uden for hjemmet, kan jeg gøre det samme med den her. feks. lave VPN og derved koble på mit netværk og tilgå boksen på den måde? vil gerne jeg f.eks. kunne tage det med. problemet er vel bare at det kræver vel en DEL mere båndbredde en slingboksen da det ikke er komprimeret?
Til top
kalt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af Rasmus_Jensen Rasmus_Jensen skrev:

Det fungerer fint med den ene tuner sat til T, med en stueantenne i, og den anden sat til C med yousee kabeltv i. Så får du alle kanalerne, men mister naturligvis muligheden for at se en C kanal og optage en anden C kanal samtidig. Det er 100% verificeret, da jeg prøvede det igår 8:)
 
Har ikke lige kunne finde en analog tuner, men der er en på vej med post danmark, bliver spændende at se om det giver det ekstra menupunk "add missing channels". Bliver historiens dyreste menupunkt - men jeg fatter slet ikke hvorfor det menupunkt kun er der hvis man har en analog tuner, så nu vil jeg sgu se det med mine egne øjne!
 
Super - tak for indsatsen! En HDHomerun og en dvt-b antenne er på vej denne vej Smile
 
Held og lykke med dit menupunkt :o) Er din plan så, at du kører dvb-c i begge tunere og så v.h.a. "add missing channels" kan tilvælge dr hd og tv2 i WMC? Lad os endelig høre, hvordan det kommer til at spille!
 
/Morten
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 13:33
Nogen der ved om det kan virke med /Viasat ?
Lige nu fører jeg alle mine viasat kanaler rundt i huset via mit antennenet.
d.v.s.  tvout "almindelig antennestik"  på viasat boksen kører over i min antennefordeler.

Kan denne boks fører det videre via netværket i stedet ?
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af vacDK vacDK skrev:

Nogen der ved om det kan virke med /Viasat ?


Det er kun DVB-C og DVB-T, ikke DVB-S[2]. Der er heller ikke CAM understøttelse.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af vacDK vacDK skrev:

Nogen der ved om det kan virke med /Viasat ?


Det er kun DVB-C og DVB-T, ikke DVB-S[2]. Der er heller ikke CAM understøttelse.
Okay, ja det kan jeg godt se..
Men lige nu føre jeg mit viasat signal videre igennem min antenneanlæg "analogt tror jeg" ville HDHR kunne finde denne frekvens ?
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af vacDK vacDK skrev:

Men lige nu føre jeg mit viasat signal videre igennem min antenneanlæg "analogt tror jeg" ville HDHR kunne finde denne frekvens ?


Nej, der er ingen analog tuner.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 164>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu