recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun Diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun Diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 34567 164>
Forfatter
Besked
b.jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-April-2008
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér b.jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 19:14
Jeg modtager kun 6 HD kanaler via HDHomeRun Setup, men jeg kan modtager 78 stk (DVB-C) ukode kanaler på Sony tv. Signalet kommer fra Glentevejs Antennelau i Odense, de kanaler jeg kan se er
Pakke 3-HD: 482 / 256 / 6875: TV 2 Film HD, Eurosport HD, Eins Festival HD
Pakke 3-HD: 490 / 256 / 6875: Astra HD
Plus MTV HD og TV 2 Film HD Prøve (disse 2 er nok nogen der er under test)
 
Jeg bruger den nye beta 2009111beta1 Software og har prøvet at søge mange gange, der er ikke rigtig nogen mulighed for at stille Frekvens / QAM / Symbolrate manuelt ??
 
Forslag ?? til hvordan jeg "finder" resten med HDHomeRun
 
Jeg kan modtage 10 Kanaler via DVB-T på en lille antenne.
 
 
Her listen fra Glentevejen
 
Det Digitale Spejl, DVB-C, 2009
Frekvens i MHZ / QAM / Symbolrate.

Pakke 1-1: 370 / 64 / 6875: DR K, DR Ramasjang, DR HD, DR Folketing i MPEG4, 6'eren
Pakke 1-2: 378 / 64 / 6875: DR, DR2, DR Update/Tegnsprog, TV 2, DR Synstolkning, Infokanalen, FYN+ Lokal TV
Pakke 1-3: 434 / 64 / 6875 / Netværkssøgning: TV2 Norge, 3 Puls, ZDF, Prøvekanal 1, TV4 Sverige, Canal9
Pakke 1-4: 442 / 64 / 6875: DR, DR2, DR Update/Tegnsprog, TV 2, DR Synstolkning, Infokanalen, FYN+ Lokal TV (Slukkes ca. 1/4/2010)
Pakke 2-1: 244 / 256 / 6875: TV3, 3+, Discovery, Das Erste, NDR, NRK1, RTL, Nickelodeon
Pakke 3-1: 594 / 64 / 6875: Kanal 4, Kanal 5, Eurosport, Eurosport 2, Cartoon/TCM, SVT1
Pakke 3-2: 602 / 64 / 6875: TV 2 Charlie, TV 2 Zulu, TV 2 Film, Nature/Crime/Playboy, Explorer/Spice, Viasat History
Pakke 3-3: 610 / 64 / 6875: Nat. Geo. Grap., Animal, Discovery Science, Travel/Livin, Discovery World, MTV
Pakke 3-4: 618 / 64 / 6875: SAT1, Pro7, 3sat, TV5 Monde, RAI1, TVEi
Pakke 4-1: 754 / 64 / 6875: TV 2 NEWS, CNN, BBC Entertainment, DK4, TV 2 Sport
Pakke 4-2: 770 / 64 / 6875: Playhouse Disney, Toon Disney, Disney Channel, Dantoto, VH1 DK

Pakke 1-HD: 234 / 256 / 5175: Silver HD, Rush HD
Pakke 3-HD: 482 / 256 / 6875: TV 2 Film HD, Eurosport HD, Eins Festival HD
Pakke 3-HD: 490 / 256 / 6875: Astra HD
Pakke 4-HD: 762 / 64 / 6875: Kanal 5 HD, Anixe HD
----


Redigeret af b.jensen - 12-November-2009 kl. 20:57
Til top
Rasmus_Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af kalt kalt skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus_Jensen Rasmus_Jensen skrev:

Det fungerer fint med den ene tuner sat til T, med en stueantenne i, og den anden sat til C med yousee kabeltv i. Så får du alle kanalerne, men mister naturligvis muligheden for at se en C kanal og optage en anden C kanal samtidig. Det er 100% verificeret, da jeg prøvede det igår 8:)
 
Har ikke lige kunne finde en analog tuner, men der er en på vej med post danmark, bliver spændende at se om det giver det ekstra menupunk "add missing channels". Bliver historiens dyreste menupunkt - men jeg fatter slet ikke hvorfor det menupunkt kun er der hvis man har en analog tuner, så nu vil jeg sgu se det med mine egne øjne!
 
Super - tak for indsatsen! En HDHomerun og en dvt-b antenne er på vej denne vej Smile
 
Held og lykke med dit menupunkt :o) Er din plan så, at du kører dvb-c i begge tunere og så v.h.a. "add missing channels" kan tilvælge dr hd og tv2 i WMC? Lad os endelig høre, hvordan det kommer til at spille!
 
/Morten
Jeps, kører dvb-c på begge tunere, og har en forhåbning om at "add missing channels" måske vil virke, men det er ikke noget jeg satser alle mine sparepenge på.
 
Har også leget lidt med loadmxf for at prøve at tilføje drhd på denne måde, men jeg er tilsyneladende ikke alt for skrap til det, endnu ihverfald.LOL


Redigeret af Rasmus_Jensen - 12-November-2009 kl. 20:59
Til top
Rasmus_Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af b.jensen b.jensen skrev:

Jeg modtager kun 6 HD kanaler via HDHomeRun men jeg kan modtager 78 stk (DVB-C) ukode kanaler på Sony tv. Signalet kommer fra Glentevejs Antennelau i Odense, de kanaler jeg kan se er
Pakke 3-HD: 482 / 256 / 6875: TV 2 Film HD, Eurosport HD, Eins Festival HD
Pakke 3-HD: 490 / 256 / 6875: Astra HD
Plus MTV HD og TV 2 Film HD Prøve (disse 2 er nok nogen der er under test)
 
Jeg bruger den nye beta 2009111beta1 Software og har prøvet at søge mange gange, der er ikke rigtig nogen mulighed for at stille Frekvens / QAM / Symbolrate manuelt ??
 
Nogen der har nogle forslag ??
 
Jeg kan modtage 10 Kanaler via DVB-T på en lille antenne.
 
 
Her listen fra Glentevejen
 
Det Digitale Spejl, DVB-C, 2009
Frekvens i MHZ / QAM / Symbolrate.

Pakke 1-1: 370 / 64 / 6875: DR K, DR Ramasjang, DR HD, DR Folketing i MPEG4, 6'eren
Pakke 1-2: 378 / 64 / 6875: DR, DR2, DR Update/Tegnsprog, TV 2, DR Synstolkning, Infokanalen, FYN+ Lokal TV
Pakke 1-3: 434 / 64 / 6875 / Netværkssøgning: TV2 Norge, 3 Puls, ZDF, Prøvekanal 1, TV4 Sverige, Canal9
Pakke 1-4: 442 / 64 / 6875: DR, DR2, DR Update/Tegnsprog, TV 2, DR Synstolkning, Infokanalen, FYN+ Lokal TV (Slukkes ca. 1/4/2010)
Pakke 2-1: 244 / 256 / 6875: TV3, 3+, Discovery, Das Erste, NDR, NRK1, RTL, Nickelodeon
Pakke 3-1: 594 / 64 / 6875: Kanal 4, Kanal 5, Eurosport, Eurosport 2, Cartoon/TCM, SVT1
Pakke 3-2: 602 / 64 / 6875: TV 2 Charlie, TV 2 Zulu, TV 2 Film, Nature/Crime/Playboy, Explorer/Spice, Viasat History
Pakke 3-3: 610 / 64 / 6875: Nat. Geo. Grap., Animal, Discovery Science, Travel/Livin, Discovery World, MTV
Pakke 3-4: 618 / 64 / 6875: SAT1, Pro7, 3sat, TV5 Monde, RAI1, TVEi
Pakke 4-1: 754 / 64 / 6875: TV 2 NEWS, CNN, BBC Entertainment, DK4, TV 2 Sport
Pakke 4-2: 770 / 64 / 6875: Playhouse Disney, Toon Disney, Disney Channel, Dantoto, VH1 DK

Pakke 1-HD: 234 / 256 / 5175: Silver HD, Rush HD
Pakke 3-HD: 482 / 256 / 6875: TV 2 Film HD, Eurosport HD, Eins Festival HD
Pakke 3-HD: 490 / 256 / 6875: Astra HD
Pakke 4-HD: 762 / 64 / 6875: Kanal 5 HD, Anixe HD
----
Hej B Jensen. I hvilket program / klient er det at du kun finder 6 HDkanaler? Er det i "HDHomeRun Setup" programmet, eller 7MC? Og modtager du kun 6 kanaler alt ialt, eller er det "kun" 6 HD kanaler?
 
Kan forstå hvis det ikke fungerer i Window sMEdia Center, men de burde blive scannet i "HDHomeRun Setup" programmet.
Til top
b.jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-April-2008
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér b.jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 21:28
 
[/QUOTE]
Hej B Jensen. I hvilket program / klient er det at du kun finder 6 HDkanaler? Er det i "HDHomeRun Setup" programmet, eller 7MC? Og modtager du kun 6 kanaler alt ialt, eller er det "kun" 6 HD kanaler?
 
Kan forstå hvis det ikke fungerer i Window sMEdia Center, men de burde blive scannet i "HDHomeRun Setup" programmet.
[/QUOTE]
 
Det er i HDHomeRun Setup jeg kun finder 6 kanaler i alt på Cabel


Redigeret af b.jensen - 12-November-2009 kl. 21:30
Til top
olebent Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-September-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olebent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 01:54
Modtog langt om længe en HD HR æske idag men har desværre ikke haft al den tid til at teste som man kunne ønske sig....
 
Nåede dog et lyn setup med MP/Tvserver og signalet fra Yousee.....
TV server detekterer æsken som værende DVB-T...... og scanner derfor også de forkerte freq. kan godt manuelt tampe Yousees forskellige mux ind men.....
 
Kan det nu passe at MP/TVS skal se den som DVB-T eller gik det hele bare for stærkt i bar iver?
 
Kan sagtens få liv i skidtet og vist diverse kanaler.
 


Redigeret af olebent - 13-November-2009 kl. 02:00
/olebent
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 18:12
Jeg har lige modtaget min idag. Opsætningen gik fint. Jeg downloadede den nyeste version af softwaren og installerede den. Firmwaren opdaterede den selv og den fandt alle kanalerne (DVB-T) under scanningen (også de kanaler der er krypterede). Hvis jeg ser kanalerne i det medfølgende software er der ingen problemer overhovedet, men i WMC7 hakker stort set samtlige kanaler (både billed og lyd) og der er kraftig pixelering. Hvad kan dette skyldes?
Til top
olebent Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-September-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olebent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 03:21
Oprindeligt skrevet af Eeyore Eeyore skrev:

Jeg har lige modtaget min idag. Opsætningen gik fint. Jeg downloadede den nyeste version af softwaren og installerede den. Firmwaren opdaterede den selv og den fandt alle kanalerne (DVB-T) under scanningen (også de kanaler der er krypterede). Hvis jeg ser kanalerne i det medfølgende software er der ingen problemer overhovedet, men i WMC7 hakker stort set samtlige kanaler (både billed og lyd) og der er kraftig pixelering. Hvad kan dette skyldes?
Synes umiddelbart det lyder mest som et for svagt signal....
Hvis signalet er 100% eller tæt på kunne det måske være interessant at åbne task manager i windows samtidig med at du har en kanal kørende for at se hvor højt rersourceforbruget er under dekodning af signalet.
 
/olebent
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 08:21
Det ligner mest af alt svagt signal, men det er bare mærkeligt at det virker i et stykke software og ikke i et andet. Desuden virker det også på mit TV og det angiver fuld signalstyrke. Jeg bor kun 9 km Hadsten senderen og skulle have gode modtageforhold både inden- og udendørs. Ved du hvor jeg kan se signalstyrkendet på PC'en?
CPU belastningen er under 20% ved DR HD på en E5200.
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Gramkow Gramkow skrev:

De nævnte issues med QAM256 DVB-C kanaler er fikset i den beta firmware der er frigivet i nat. Har testet det med Stofa / AN-TV, og det spiller nu som det skal, både mht. kanalsøgning og visning.

 
/Gramkow


Hej Gramkow. Får du også DR1, DR2 og TV2 ind i WMC ved scanning? Gør jeg nemlig ikke kan jeg se.
Til top
longlostson Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longlostson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 20:14
Er nok det forkerte forum, men vover alligevel :)
Jeg bestilte en HDHomeRun for et par uger siden og fik den leveret i går (fredag), men i mellemtiden har jeg ændret strategi for mit medie center.
Så hvis nogen er intersseret i at købe den, så er den til salg for 900 kroner (lidt under standardpris og så sparer du fragten plus at du kan få den med det samme)
 
Den er slet ikke pakket ud, stadig med plastik folie.
 
ER SOLGT !


Redigeret af longlostson - 15-November-2009 kl. 14:48
Til top
Gramkow Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gramkow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 00:22

Hey...

jeg var vist lige hurtig nok til at trække champagnen op...

Får som Patriarken kun 25 kanaler ind i WMC på Stofa ... krap.

Og nej, DR1, DR2 og TV2 er ikke imellem. De er så godt nok med i QuickTV, så den kan godt tune dem, bare ikke i WMC.
 
FloppyDTV'erne skal vist ingen steder endnu...
 
/ Gramkow
Til top
olebent Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-September-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olebent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af olebent olebent skrev:

Modtog langt om længe en HD HR æske idag men har desværre ikke haft al den tid til at teste som man kunne ønske sig....
 
Nåede dog et lyn setup med MP/Tvserver og signalet fra Yousee.....
TV server detekterer æsken som værende DVB-T...... og scanner derfor også de forkerte freq. kan godt manuelt tampe Yousees forskellige mux ind men.....
 
Kan det nu passe at MP/TVS skal se den som DVB-T eller gik det hele bare for stærkt i bar iver?
 
Kan sagtens få liv i skidtet og vist diverse kanaler.
 
Det lader til at jeg har fået snævret problemet lidt ind.
 
Har arbejdet med det på en Win7 Ultimate x86 fjernet WMC for en sikkerheds skyld)
 
Med MP/TVS version 1.0.2 & 1.1.0 beta detectes HD Homerun´en i DVB-C mode korrekt som C , scanner og viser kanaler funt.
Med seneste og forrige SVN (testede)  går det galt og TV server detecter boksen som DVB-T.
Det kan dog lade sig gøre at lave lidt kanal scan eller tilføje kanaler manuelt som også kan vises men skiftet mellem dem bliver markant langsommere.
 
Issue er uafhængigt af hhv HD Homerun SW/FW 20091024 og 20091110.
 
Så der smuttede lige det meste af en dag med installationer/afinstallationer i en lang køre.
 
Kunne være fint med lidt feedback hvis der ellers er nogen MP folk herinde.
 


Redigeret af olebent - 15-November-2009 kl. 22:14
/olebent
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 164>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu