recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun Diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun Diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 45678 164>
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 04:32
Har du indstillet den til "DVB-C/T other"?
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
olebent Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-September-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olebent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Har du indstillet den til "DVB-C/T other"?
 
Nej den har været sat til Mediaportal som applikation.
 
Har dog nu også¨prøvet med "Others DVB-C/T"
Samme resultat.
 
 


Redigeret af olebent - 16-November-2009 kl. 09:17
/olebent
Til top
olebent Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-September-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olebent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 02:58
Oprindeligt skrevet af olebent olebent skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Har du indstillet den til "DVB-C/T other"?
 
Nej den har været sat til Mediaportal som applikation.
 
Har dog nu også¨prøvet med "Others DVB-C/T"
Samme resultat.
 
 
Har fået en frisk TVLibrary.dll via MP forum. Den klarede sagen.
/olebent
Til top
kalt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af larskb larskb skrev:

Har lige lavet en test med min HDHomeRun.
Havde dog kun kable på begge tunere men fik den til at scanne på begge.
Jeg valgte først den ene tunere og next
Så blev jeg spurgt om jeg ville fortsætte eller sætte en mere op
Her valgte jeg så den anden.
Jeg kunne så se på min HDHomeRun box at lamper i begge turnere blinker, hvilket betyder den er i gang med scan.
Så ja, det burde virke med kabel i den ene og antenne i den anden.
Beklager at jeg tog fejl, men havde ikke lige prøvet dette før:-)
 
/Lars
 
Bestilte min HD HR i torsdags og fik den leveret dagen efter (valgte den billigste fragt!), så det må siges at være ok leveringstid :-). Gad vist hvad der var sket, hvis jeg havde valgt den dyre fragt? Big smile
 
Men hvordan vælger I først den ene tuner og dernæst den anden? Er det i WMC (Win7)? Har forsøgt under tv-indstillinger, og der finder den begge tunere. Jeg kan jo så fravælge den ene, men jeg synes ikke lige, jeg senere bliver spurgt, om jeg vil sætte en tuner mere op. Og hvis jeg så efter at have scannet den ene tuner går ind under opsætningen igen og vælger den anden tuner, starter hele opsætningen forfra, og de allerede fundne kanaler forsvinder.
 
/Morten
Til top
larskb Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2007
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larskb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 10:04
I det billede (WMC) hvor du kan sætte flueben ud for dine tunere valgte jeg kun den ene og fortsatte. Lidt senere (før den scanner) blev jeg spurgt om jeg ville sætte mere TV op, her kunne jeg sige ja og vælge den anden tuner.
Derefter begynte den at scanne begge.
Til top
madslaegaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madslaegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 19:34
Jeg har lige fået min HDHR, alle kanaler kommer fint ind i HDHR's eget program, men jeg får bla ikke TV2 ind når jeg scanner via W7 MCE :( hvad gør jeg galt ?
Jeg har har åbenbart lidt lav signalstyrke på TV2 og et par andre kanaler, og får lidt jitter. Kan det være derfor MCE ikke ligger kanalerne ind ?

Mads
Til top
Rasmus_Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 20:17
En lille opdatering ang. 7mc
 
Fik "add missing channels" funktionen efter tilslutning af analog tuner. Fik som "bonus" også mulighed for at vælge Sattelite, ud over Antenna og Cable under TV signal setup. Den analoge tuner er pillet ud igen, men mulighederne er der stadig.
 
Hvis jeg bruger "Add missing channels" muligheden, og indtaster en tilfældig frekvens, kan jeg se at den er ude og snakke med HDHR boksen.
 
Ved brug af "add missing channels" kan man selv vælge om det skal være en cable eller Antenna.
 
Cable muligheden giver for mig ikke nogen mening i forhold til yousee, da jeg kun kan indtaste [kanal , tal]. Har prøvet lidt forskellige muligheder for at prøve at finde DRHD / YV2, men får ikke noget frem.
 
Antenna giver heller ikke nogen mening for mig, da man naturligt nok skal indtaste en frekvens. Er lidt i tvivl om hvilken frekvens det så skulle være, for fx at forsøge at tune DRHD eller TV2 ind.
 
Hvis der er en derude med mere styr på forskellen mellem ad tilføje en cable eller antenna i 7mc, eller med forslag til hvilke [kanal,tal] eller frekvens jeg evt. burde prøve, så sig endelig frem.
 
Som en lille tilføjelse kan sige at de få forsøg jeg har gjort mig med "loadmxf" har resulterer i en ominstallation af mediacenter hver gang hehe, godt det ikke tager mange sekunder 8:)
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 22:16
Har modtaget nu modtaget min boks - skønt.
 
Jeg finder dog slet ingen dvb-c kanaler i Quick-tv, har YouSee.
Hvis jeg søger dvb-t finder jeg alle dvb-t kanaler uden problem.
 
Jeg har fint signal fra yousee når jeg kører analogt.
 
Jeg har opdateret til nyeste firmware (beta).
 
Er der en speciel indstilling jeg ikke er opmærksom på?
Til top
olebent Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-September-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olebent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Rasmus_Jensen Rasmus_Jensen skrev:

En lille opdatering ang. 7mc
 
Fik "add missing channels" funktionen efter tilslutning af analog tuner. Fik som "bonus" også mulighed for at vælge Sattelite, ud over Antenna og Cable under TV signal setup. Den analoge tuner er pillet ud igen, men mulighederne er der stadig.
 
Hvis jeg bruger "Add missing channels" muligheden, og indtaster en tilfældig frekvens, kan jeg se at den er ude og snakke med HDHR boksen.
 
Ved brug af "add missing channels" kan man selv vælge om det skal være en cable eller Antenna.
 
Cable muligheden giver for mig ikke nogen mening i forhold til yousee, da jeg kun kan indtaste [kanal , tal]. Har prøvet lidt forskellige muligheder for at prøve at finde DRHD / YV2, men får ikke noget frem.
 
Antenna giver heller ikke nogen mening for mig, da man naturligt nok skal indtaste en frekvens. Er lidt i tvivl om hvilken frekvens det så skulle være, for fx at forsøge at tune DRHD eller TV2 ind.
 
Hvis der er en derude med mere styr på forskellen mellem ad tilføje en cable eller antenna i 7mc, eller med forslag til hvilke [kanal,tal] eller frekvens jeg evt. burde prøve, så sig endelig frem.
 
Som en lille tilføjelse kan sige at de få forsøg jeg har gjort mig med "loadmxf" har resulterer i en ominstallation af mediacenter hver gang hehe, godt det ikke tager mange sekunder 8:)
I SIlkeborg området finder jeg muxet med DR HD på 442Mhz.
/olebent
Til top
olebent Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-September-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olebent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Har modtaget nu modtaget min boks - skønt.
 
Jeg finder dog slet ingen dvb-c kanaler i Quick-tv, har YouSee.
Hvis jeg søger dvb-t finder jeg alle dvb-t kanaler uden problem.
 
Jeg har fint signal fra yousee når jeg kører analogt.
 
Jeg har opdateret til nyeste firmware (beta).
 
Er der en speciel indstilling jeg ikke er opmærksom på?
Hvis du ellers har husket at markere /mappe) tunerens finktion burde du være på vejk...
Synes det lyder lidt som den oplevelse jeg havde den første times tid eller to med boxen.
 
Rev mig længe og indgående i håret.....
Troede næsten at jeg havde fået mig en fuser. Men da jeg kunne få T signal ind virkede det ikke korrekt.
 
Er lidt i tvivl om hvad der til sidst fik skabt hul igennem men måske var det da jeg havde sat den ene tuner til T med en antenne og den anden til C med et kabel feed at der blev skabt hul i det.
Som sagt ved det ikke helt....
Men siden i hele test fasen har jeg gjort det at xml filen som HD HR softwaren laver tager jeg med og lægger ind i det relevante dir på nye install og sørger lige for at klikke på view på en kanal en gang for hver tuner og så scanner den glad og får resultat ud af det.
 
/olebent
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af olebent olebent skrev:

Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Har modtaget nu modtaget min boks - skønt.
 
Jeg finder dog slet ingen dvb-c kanaler i Quick-tv, har YouSee.
Hvis jeg søger dvb-t finder jeg alle dvb-t kanaler uden problem.
 
Jeg har fint signal fra yousee når jeg kører analogt.
 
Jeg har opdateret til nyeste firmware (beta).
 
Er der en speciel indstilling jeg ikke er opmærksom på?
Hvis du ellers har husket at markere /mappe) tunerens finktion burde du være på vejk...
Synes det lyder lidt som den oplevelse jeg havde den første times tid eller to med boxen.
 
Rev mig længe og indgående i håret.....
Troede næsten at jeg havde fået mig en fuser. Men da jeg kunne få T signal ind virkede det ikke korrekt.
 
Er lidt i tvivl om hvad der til sidst fik skabt hul igennem men måske var det da jeg havde sat den ene tuner til T med en antenne og den anden til C med et kabel feed at der blev skabt hul i det.
Som sagt ved det ikke helt....
Men siden i hele test fasen har jeg gjort det at xml filen som HD HR softwaren laver tager jeg med og lægger ind i det relevante dir på nye install og sørger lige for at klikke på view på en kanal en gang for hver tuner og så scanner den glad og får resultat ud af det.
 
 
Du er min helt!
 
Det virkede at ændre tuner 1 fra Disablet til Dvb-t.
Nu får jeg alle kanaler.
 
Tak!!!!
Til top
olebent Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-September-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olebent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Oprindeligt skrevet af olebent olebent skrev:

Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Har modtaget nu modtaget min boks - skønt.
 
Jeg finder dog slet ingen dvb-c kanaler i Quick-tv, har YouSee.
Hvis jeg søger dvb-t finder jeg alle dvb-t kanaler uden problem.
 
Jeg har fint signal fra yousee når jeg kører analogt.
 
Jeg har opdateret til nyeste firmware (beta).
 
Er der en speciel indstilling jeg ikke er opmærksom på?
Hvis du ellers har husket at markere /mappe) tunerens finktion burde du være på vejk...
Synes det lyder lidt som den oplevelse jeg havde den første times tid eller to med boxen.
 
Rev mig længe og indgående i håret.....
Troede næsten at jeg havde fået mig en fuser. Men da jeg kunne få T signal ind virkede det ikke korrekt.
 
Er lidt i tvivl om hvad der til sidst fik skabt hul igennem men måske var det da jeg havde sat den ene tuner til T med en antenne og den anden til C med et kabel feed at der blev skabt hul i det.
Som sagt ved det ikke helt....
Men siden i hele test fasen har jeg gjort det at xml filen som HD HR softwaren laver tager jeg med og lægger ind i det relevante dir på nye install og sørger lige for at klikke på view på en kanal en gang for hver tuner og så scanner den glad og får resultat ud af det.
 
 
Du er min helt!
 
Det virkede at ændre tuner 1 fra Disablet til Dvb-t.
Nu får jeg alle kanaler.
 
Tak!!!!
 
Super!
Tak for meldingen om løsningen (og rosen :) )
Nu blev vi jo begge lidt klogere


Redigeret af olebent - 21-November-2009 kl. 12:01
/olebent
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 164>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu