recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun Diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun Diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 8384858687 164>
Forfatter
Besked
bruchyel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Maj-2011
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruchyel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 22:35
Thomas - hvordan var det lige du fik din WMC til at virke med YouSee? Jeg får kun 22 kanaler ind hvoraf jeg kan se de 5? Har brugt DK, 0000, antenne.
Andre - nogen opdatering på den beta der blev nævnt tidligere? Er der udsigt til at det kommer til at virke med Yousee?
 


Redigeret af bruchyel - 27-Maj-2011 kl. 22:36
Til top
Mono80 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Maj-2011
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mono80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 00:25
Nu virker det scriptet :-)

Men der er skuffende få data med ind i EyeTVs EPG Confused

Der er ganske få data tilgængelige i oversigterne.
-Jeg har været inde under de enkelte programmer og forsøgt at opdatere EPG til XML, men det virker umiddelbart ikke - der står blot 'intet'
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nph12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af 9-ck 9-ck skrev:

@nph12
Jeg går ud fra at du er mac-bruger - ellers ser der ud til at der evt. kan være et problem med YouSee...
 
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89622&PN=3&title=asrock-vision-3d
 

Ja, jeg er mac-bruger:-)

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/Om_tv/Find_dit_netvaerks-id.aspx

Her står at yousee anvender:

Symbolrate 6875
Modulation 64

Jeg prøver med en nye søgning. Hvis den ikke finder alle mine tv-kanaler, så ved jeg ikke, hvad jeg skal gøre for at få det til at virkeCry
Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2008
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 9-ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 08:31
@nph12
Hvor går det galt - eller har du fulgt vejledningen til punkt og prikke? Kan se at du stiller følgende spørgsmål i en anden tråd:
 
Kan jeg finde kanalerne direkte i EyeTV 3 eller skal det gøres med HDHomerun config programmet? Hvordan finder jeg ud af, hvor "fejlen" ligger, så jeg kan finde mine TV-kanaler på HDHomerun´en? 
 
Du skal sætte modulation og symbolrate i et "Terminal window", ikke en af ovennævnte. Har du dette på plads?
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af spinnetho spinnetho skrev:



Modtog boksen med TNT igår...
 
Opsat på antennestik - strøm til - LAN
 
Installeret software på 3 stk windows 7 pc'er
 
Kørt scanningen i HD homerun setup på dem alle tre.
 
Opsat WMC region DK og postnummer0000 - antenne
 
Finder alle 132 Yousee kanaler, og alt virker perfekt, kan nu se 2 HD kanaler på en gang 2 steder.
 
FEDT produkt.
 
Den 3. Windows 7 pc, nægter dog at finde noget som helst i program scanning i WMC.. kan ikke lige gennemskue hvorfor, men den er ikke så vigtig
 
mvh Thomas.


Kan du ikke lige uddybe

Har du købt et mediscenter ? hvilket ?
Har du købt en c-USB tuner ? hvilken ?
Jeg er ny og jaget et mediacenter til Yousee
E.L.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 12:34
E. larsen - læg venligst mærke til hvilken tråd du er i når du spørger som du gør. Der er ikke noget der hedder et "yousee mediecenter" - HDhomerun er en lille boks der trækker DVB-C TV ind og gør det til gængeligt for en hvilken som helst computer der er på det pågældende netværk. Det smarte i den her sammenhæng er at den i boksen omdanner signalet til et DVB-T signal således at det kan trækkes direkte ind i eksempelvis windows mediecenter (som er i alle versioner af win7 home, prof og op.) således at man ikke skal hen og have fat i 3.parts løsninger.  Man kan sagtens bruge andre former for software, men dvbviewer og WMC er nok i virkeligheden de 2 mest anvendte stykker software her - sammen med eyetv for os MAC-folk. - Der er endnu en fordel ved denne boks - den har 2 tunere så du kan optage og se på samme tid.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

E. larsen - læg venligst mærke til hvilken tråd du er i når du spørger som du gør. Der er ikke noget der hedder et "yousee mediecenter" - HDhomerun er en lille boks der trækker DVB-C TV ind og gør det til gængeligt for en hvilken som helst computer der er på det pågældende netværk. Det smarte i den her sammenhæng er at den i boksen omdanner signalet til et DVB-T signal således at det kan trækkes direkte ind i eksempelvis windows mediecenter (som er i alle versioner af win7 home, prof og op.) således at man ikke skal hen og have fat i 3.parts løsninger.  Man kan sagtens bruge andre former for software, men dvbviewer og WMC er nok i virkeligheden de 2 mest anvendte stykker software her - sammen med eyetv for os MAC-folk. - Der er endnu en fordel ved denne boks - den har 2 tunere så du kan optage og se på samme tid.


[QUOTE=claus_jac] E. larsen - læg venligst mærke til hvilken tråd du er i når du spørger som du gør. Der er ikke noget der hedder et "yousee mediecenter"

Beklager

Vil køben en Asrok 3D, og vil så høre om denne tråds bok kunne anvendes
så jeg kan se Youse

Hvor køber jeg denne box i omtaler ?
S.U.

Beklager også omtalen af Youse mediacenter, ren vrøvl
E.L.
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 12:54
kan købes hos enten mm-vision eller hos silicondust
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nph12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af 9-ck 9-ck skrev:

@nph12
Hvor går det galt - eller har du fulgt vejledningen til punkt og prikke? Kan se at du stiller følgende spørgsmål i en anden tråd:
 
Kan jeg finde kanalerne direkte i EyeTV 3 eller skal det gøres med HDHomerun config programmet? Hvordan finder jeg ud af, hvor "fejlen" ligger, så jeg kan finde mine TV-kanaler på HDHomerun´en? 
 
Du skal sætte modulation og symbolrate i et "Terminal window", ikke en af ovennævnte. Har du dette på plads?

Det ser ud til, at HDHomerun finder mine TV-kanaler nu, men jeg kan ikke få EyeTV 3 til at vise TV-kanalerne (EyeTV 3 finder 0 kanaler)
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nph12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 17:14
Er der nogen som har HDHomerun, EyeTV 3 og Yousee Kabel-TV, som har fået det til at køre?
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 20:52
HDHomerun med Yousee kører uden problemer her. Følg guiden på denne side for at indstille HDHomerun. http://www.silicondust.com/support/hdhomerun/instructions/dvb-c/

Derefter er det bare at skanne efter kanaler i Eyetv. Evt. starte guiden igen.
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nph12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 21:00
Det glæder mig at høreSmile

Jeg har kørt denne kommando i terminal
hdhomerun_config 12201D7B set /sys/dvbc_modulation "a8qam64-6875"

I skanningen kommer også mange af mine kanaler (hvis ikke alle). Problemet er, at jeg ikke kan få nogle af kanalerne vist i EyeTV 3 selvom jeg også køre en skanning der. Nu har jeg kørt flere skanninger i dag uden, at EyeTV 3 finder nogle af kanalerne. Hvad vælger du helt præcis i EyeTV 3, når du kører en skanning?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8384858687 164>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu