recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun Diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun Diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 8485868788 164>
Forfatter
Besked
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 21:51
Har du husket at vælge dvb-c og ikke dvb-t i eyetv?
Når du skriver at den finder kanalerne i skanningen, mener du så i softwaren til HDHomerun?
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nph12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af kharder kharder skrev:

Har du husket at vælge dvb-c og ikke dvb-t i eyetv?
Når du skriver at den finder kanalerne i skanningen, mener du så i softwaren til HDHomerun?
Ja, jeg vælger kabel og dvb-t i eyetv. Når jeg finder mine TV-kanalerne, så er det i den software som følger med HDHomerun. 
Til top
trenskow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trenskow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 12:43
Så er der kommet en nu beta. Har ikke haft tid til at kigge på den endnu.
Citér Hello,

A new beta release is available which works around this issue.

1) Please download and install the latest beta HDHomeRun software from http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?t=2484

2) Open HDHomeRun Setup and run a channel scan on the Digital Cable tab. Make sure that your Main Application is set to Windows Media Center and that the VCT Mode (on the Advanced tab) is set to Auto.

3) Open Windows Media Center and go through the TV setup wizard

Silicondust Support
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2010
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 15:00
Kan bekræfte at alle kanalerne bliver fundet med den beta der linkes til.
Til top
ttppeewee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2006
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ttppeewee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 15:17
nogen der kan hjælpe mig. Jeg har kabel tv via Skanderborg Antenneforening der gør brug af you see. lige meget om jeg vælger dvb-c eller t så finder jeg ingen kanler. Har prøvet at bruge den nye beta.
men det hjælper heller ikke. Jeg køre en scanning via homerunner setup
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nph12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 19:55
Er der nogen som kan gennemskue, hvorfor jeg kan se mine TV-kanaler i HDHomerun config programmet, men kan overhovedet ikke få nogle TV-kanaler fundet i EyeTV 3? Hvad kan det skyldes?Kan det være noget netværkopsætning eller hvad???
Til top
Mono80 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Maj-2011
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mono80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af 9-ck 9-ck skrev:

Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Hjælp! Kan det virkelig være så svært at finde alle ens TV-kanaler på HDHomerun? Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre for at få dem frem, da de ikke kommer frem på en søgning.
 
Du er nødt til at sætte modulation / qam / frekvens korrekt. Jeg er ikke klar over hvilke YouSee anvender i dit område - men de anvender sikkert flere.
 
Følg instruktionen på Silicons hjemmeside
 
 
Prøv eventuelt med den som Silicon skriver - det virkede for mig.
 
hdhomerun_config 12201faa set /sys/dvbc_modulation "a8qam64-6875 a8qam64-6900 a8qam256-6900"
PS: Husk mellemrum mellem set og /!

1:
Nu virker sciptet, men hvordan får jeg det til at gemme filerne under en mappe under dokumenter, hvad skal stien så hede, jeg har forsøgt mig frem, men det virker ikke super - havd gør man?
2:
Der er sommetider nogle huller i min EPG, hvad kan det skyldes?
- under den samlede kanal-liste, står der under EPG-kononnen DVB. Under en drop down menu, er der mulighed for at vælge XMLTV, hvis jeg vælger XMLTV, så kommer der en ny skærm op, hvor jeg har mulighed for at vælge variablen 'intet'.... 
--> Nogen ideer?

Kommer mine data fra ONTV eller er de fra YouSee (min kabeltv udbyder)?

Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 22:34
@nph12

Har jeg forstået det korrekt, at du vælger dvb-t i Eyetv? Det er ikke nødvendigt at lave nogle "krumspring" for at få kanalerne ind i Eyetv. Start guiden igen, ved at vælge Eyetv indstillingsassistent i Eyetv menuen.

@9-ck
Så vidt jeg husker, så skal stien være "Navnet på din HD":"Dit brugernavn":Dokumenter:"Mappenavn"

Når du skal bruge scriptet til ontv, skal du vælge xmltv. Det virker ikke som om at scriptet virker helt, da det åbenbart ikke indlæser xml filen i eyetv. Prøv at trække xml filen ned på Eyetv ikonet. Så skulle det virke.
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nph12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 06:28
Nej, jeg vælger Dvb-c (og ikke dvb-t som jeg hvis fik skrevet i et tidligere indlæg). Det er også derfor jeg ikke forstår hvorfor EyeTV 3 ikke finder nogle af mine TV-kananler
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nph12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 07:16
Nu kan jeg få 20 betalingskanaler og en trailer kanal "vist" i EyeTV 3, men der er ingen almindelige kanaler såsom DR og TV2 mv.

Jeg har brugt en avanceret scanning med "Opdateret scanning" og "Grundig scanning".  
Til top
MortenSJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenSJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 11:08
@mono

Du skal bare skrive din sti lige som vist i min tidligere post. Kig i Finder, der hedder din HD sikkert noget ala Macintosh HD eller hvad du nu har kaldt den.

Stien vil der for være "Mactintosh HD:Users:Username:Documents:"

HUSK ":" til sidst i din sti!

Når du vælger XMLTV kommer der et vindue op og her burde alle de kanaler du har valgt fra ONTV være. Hvis ikke de er der er xml dokumentet ikke loaded korrekt i EyeTV. Du kan evt. prøve at trække dit XML dokument over i EyeTV app'en i Applications så EyeTV åbner.

Meningen er jo at du skal få dine data fra ONTV. Det er meningen med XML dokumentet. Alle data ligger i det dokument.

Går det helt galt kan jeg lige optage en lille video når jeg kommer hjem, men prøv om ikke det dur det jeg har skrevet.


Redigeret af MortenSJ - 30-Maj-2011 kl. 11:10
Denon AVR-1911 | Focal Sib2 5.1 | Mac Mini (Plex) | Synology DS-209+II | Xbox360 | WDTV Live | Sony 40" LCD TV KDL-40EX500 | Samsung 40" LCD TV, LE-40R72B
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 11:55
Hvad er den nemmeste måde at få adgang til en hdhomerun stream fra http? Med en pc der streamer ud.
Jeg har læst lidt om sincast - kender I det? http://sinderon.com/docs/sincast3/sincast3_rev17.pdf
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8485868788 164>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu