recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun Diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun Diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 8586878889 164>
Forfatter
Besked
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nph12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 16:08
Der er nogen som kan forklare mig, hvorfor jeg kun kan få "vist" betalingskanalerne, når jeg laver en søgning i EyeTV 3 og ikke alle de almindelige TV-kanaler som DR og TV 2 m.fl.? 
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Der er nogen som kan forklare mig, hvorfor jeg kun kan få "vist" betalingskanalerne, når jeg laver en søgning i EyeTV 3 og ikke alle de almindelige TV-kanaler som DR og TV 2 m.fl.? 


Hør nu her min ven...

DVB-T-S-C kanaler ligger på forskellige frekvenser. Disse frekvenser kaldes transpondere i den digitale tv-verden. En frekvens eller en transponder kan indeholde flere videostreams(eller kanaler om man vil) Derfor taler man om et Multiplex eller MUX(udtales Måx)

Et mux kan moduleres forskelligt QAM(Quadriture Amplitude modulation) og kan yderligere klassifiseres vha Symbolrate (mbaud). Kabel muxes er i dk typisk 64Qam(Docsis 2) eller 256 (Docsis 3) Yousee bruger første(6875mbaud), og stofa bruger dem begge(i 6900 mbaud) dersom en højere docsis er bagudkompatibelt. Docsis sætter en standard for materiel samt båndbredde tilgængeligt pr modulering og frekvens

HDHR tuneren virker på den måde at et commandline system styrer en pseudo DVB driver ind på et givent MUX, hvorefter en given kanal kan præsenteres eller tunes i din frontend. Din frontend skal kunne styre HDHR, OG den skal have en fuldstændig frekvenstabel.

En gennemgående fejl hos alle n00bs, er at de overseer Qam modulering, symbolrate samt at de ikke aner hvilke frekvenser de skal søge på.

Hvis du har en basis transponder på 212000mhz så søg op til 9xxx i 8 mhz inkrementer....

Det er beskrevet hvordan du gør dette ovenstående, men Transpondere/frekvenser et sted i landet er ikke nødvendigvis de samme et andet sted i landet...

Din frontend skal have kendskab til forskellige frekvenser/mux'es og skal have en tabel den kan bruge når en given kanal skal tunes for enten at optage eller hvis du skal se live tv.



Redigeret af Patriarken - 30-Maj-2011 kl. 20:14
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
ttppeewee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2006
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ttppeewee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 10:40
Hvor kan man finde de Qam jeg skal bruge i Skanderborg??
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 10:50
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
JensWilladsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensWilladsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 11:06
Hej
nu har jeg efter en laaaang RMA periode fået min HDHomerun.
Jeg modtager KabelTV (DVBC) over min fiber boks fra Wauu(Profiber).
Installationen havde et enkelt problem den fandt ikke en eneste kanal ved scanningen, men ved manuel indstilling af QAM osv. så kunne jeg se kanalerne når jeg brugte de rigtige frekvenser. Og efter jeg havde været inden og se dette scannede jeg igen og den fandt alle mine kanaler.
 
Sammenspil med 7MC er perfekt hurtige kanal skift, god kvalitet, optager fint alt i alt selv med de problemer jeg har haft med RMA, forventerjeg at der på et tidspunkt skal 2 tunere mere til.
 
Jeg bruger desuden en ACER Revo 3610 som MC så det er dejligt ikke at skulle have USB tunere liggende og flyde.
 
MVH Jens
Til top
ttppeewee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2006
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ttppeewee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af JensWilladsen JensWilladsen skrev:

Hej
nu har jeg efter en laaaang RMA periode fået min HDHomerun.
Jeg modtager KabelTV (DVBC) over min fiber boks fra Wauu(Profiber).
Installationen havde et enkelt problem den fandt ikke en eneste kanal ved scanningen, men ved manuel indstilling af QAM osv. så kunne jeg se kanalerne når jeg brugte de rigtige frekvenser. Og efter jeg havde været inden og se dette scannede jeg igen og den fandt alle mine kanaler.
 
Sammenspil med 7MC er perfekt hurtige kanal skift, god kvalitet, optager fint alt i alt selv med de problemer jeg har haft med RMA, forventerjeg at der på et tidspunkt skal 2 tunere mere til.
 
Jeg bruger desuden en ACER Revo 3610 som MC så det er dejligt ikke at skulle have USB tunere liggende og flyde.
 
MVH Jens
Hvis jeg forstår dig rigtigt, så kunne din første boks ikke finde nogle kanaler, men der imod finder din nye boks alle dine kanaler!
 
 
Til top
ttppeewee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2006
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ttppeewee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/Saadan_goer_du/Find_dit_netvaerks-id.aspx
Men hvor ksla jeg skrive det net-id jeg modtager. I mit tilfælde (0)1746.
Jeg forsøgt at skrive det i alle Qam'erne
 
 
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af ttppeewee ttppeewee skrev:

Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/Saadan_goer_du/Find_dit_netvaerks-id.aspx
Men hvor ksla jeg skrive det net-id jeg modtager. I mit tilfælde (0)1746.
Jeg forsøgt at skrive det i alle Qam'erne
 
 
 
Aner det ikke, jeg har ikke en HDHomerun endnu.
(men TNT er på vej med den kan jeg se)
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nph12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Der er nogen som kan forklare mig, hvorfor jeg kun kan få "vist" betalingskanalerne, når jeg laver en søgning i EyeTV 3 og ikke alle de almindelige TV-kanaler som DR og TV 2 m.fl.? 


Hør nu her min ven...

DVB-T-S-C kanaler ligger på forskellige frekvenser. Disse frekvenser kaldes transpondere i den digitale tv-verden. En frekvens eller en transponder kan indeholde flere videostreams(eller kanaler om man vil) Derfor taler man om et Multiplex eller MUX(udtales Måx)

Et mux kan moduleres forskelligt QAM(Quadriture Amplitude modulation) og kan yderligere klassifiseres vha Symbolrate (mbaud). Kabel muxes er i dk typisk 64Qam(Docsis 2) eller 256 (Docsis 3) Yousee bruger første(6875mbaud), og stofa bruger dem begge(i 6900 mbaud) dersom en højere docsis er bagudkompatibelt. Docsis sætter en standard for materiel samt båndbredde tilgængeligt pr modulering og frekvens

HDHR tuneren virker på den måde at et commandline system styrer en pseudo DVB driver ind på et givent MUX, hvorefter en given kanal kan præsenteres eller tunes i din frontend. Din frontend skal kunne styre HDHR, OG den skal have en fuldstændig frekvenstabel.

En gennemgående fejl hos alle n00bs, er at de overseer Qam modulering, symbolrate samt at de ikke aner hvilke frekvenser de skal søge på.

Hvis du har en basis transponder på 212000mhz så søg op til 9xxx i 8 mhz inkrementer....

Det er beskrevet hvordan du gør dette ovenstående, men Transpondere/frekvenser et sted i landet er ikke nødvendigvis de samme et andet sted i landet...

Din frontend skal have kendskab til forskellige frekvenser/mux'es og skal have en tabel den kan bruge når en given kanal skal tunes for enten at optage eller hvis du skal se live tv.

 
Jeg har kørt den kommando-linie som er nævnt flere gange i denne tråd. Når jeg lave en scanning på HDHomerun, så finder den også mine kanaler. Min udfordring er, at min frontend (EyeTV 3) kun finder mine betalingskanaler og ikke alle de kanaler som jeg finder, når jeg skanner HDHomerun fra Terminal.
 
Hvilken tabel er det min frontend have? Er det en tabel HDHomerun sender til min EyeTV 3?
 
Noget helt andet, kan mit netværk være sat forkert op, da jeg efter at have tilsluttet min HDHomerun til min router har oplevet flere udfald?
 
Jeg kigger lige på min HDHomerun og EyeTV 3 i aften, og håber jeg kan få det til at køreSmile
 
 
Til top
oldboy67 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oldboy67 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 14:42
Er der nogen herinde som anvender HDHR (sammen med SageTV), som kan forklare hvorfor .frq & .scn filerne ikke gemmes / overføres fra Setup applikationen efter en scanning ?

Dette virker hverken på min WHSv1 eller Win7 PC
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Oprindeligt skrevet af ttppeewee ttppeewee skrev:

Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/Saadan_goer_du/Find_dit_netvaerks-id.aspx
Men hvor ksla jeg skrive det net-id jeg modtager. I mit tilfælde (0)1746.
Jeg forsøgt at skrive det i alle Qam'erne
 
 
 
Aner det ikke, jeg har ikke en HDHomerun endnu.
(men TNT er på vej med den kan jeg se)
Netværks-id'et skal du ikke skrive nogen steder.
Dine Symbol rates ændrer du til 6875 (hvis du modtager fra YouSee, ellers er det 6900 for Stofa)
Det virker i hvert fald her.
Husk at trykke Apply når du har ændret symbol rates.
Min HDHomerun er lige kommet med TNT. Foreløbigt har den fundet 100 kanaler, og mangler stadig at scanne de sidste 163Mhz.
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

En gennemgående fejl hos alle n00bs, er at de overseer Qam modulering, symbolrate samt at de ikke aner hvilke frekvenser de skal søge på.

Hvis du har en basis transponder på 212000mhz så søg op til 9xxx i 8 mhz inkrementer....

Når nu YouSee angiver 143.000khz som frekvens, hvad er det så du mener med man skal søge op til 9xxx i 8khz incrementer
(mener du ikke khz i stedet for mhz?)
Og så vidt jeg kan se kan HDHomerun slet ikke ændre incrementer eller andet?
Det ser ud som om jeg finder de rette kanaler pt., men jeg forstår bare ikke det du skriver Wink
(jeg er også noob LOL)
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8586878889 164>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu