recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun Diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun Diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 8788899091 164>
Forfatter
Besked
nicklasfikser Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juni-2011
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nicklasfikser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af kenp kenp skrev:

ja den kan tage de kanaler som ikke er krypteret.. også HD kanalerne..
er der noget som hedder ud af boksen når det skal køre sammen med microsoft som ikke undrestøtter DVB-c.. men ja det virker og det virker glimrende (hvis du spørger mig)

og kan det passe at der ingen kyrpteret er ved yousee ? og forstår jeg det rigtigt at den har 2 tuner så jeg kan optage og se en anden imens ? 

og det med ud af boksen er nok rigtigt, men altså nogenlunde ugen de alt for store problemer :) ?
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 17:32
Der er ikke kryptering på de standart pakker som yousee kører med. så kun hvis du har tilvalg så vil de kanaler være krypteret.
 
ja der er 2 tunere i så optag en mens du ser en anden uden problemer
 
Efter jeg har sat min op (inden yousee ændrede noget) der kørte det bare.. jeg brugte så yderligere det program fra nrossen til at få epg fra ontv ind (køre som schdule) så den passer bare sig selv...
Til top
nicklasfikser Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juni-2011
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nicklasfikser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 17:38
lyder godt, så det godt jeg ingen jeg ingen tilvalgs kanaler har og kun har fuldpakken :) men så tror jeg at jeg har fundet min nye tv tuner :D
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af kenp kenp skrev:

Der er ikke kryptering på de standart pakker som yousee kører med. så kun hvis du har tilvalg så vil de kanaler være krypteret.
 
ja der er 2 tunere i så optag en mens du ser en anden uden problemer
 
Efter jeg har sat min op (inden yousee ændrede noget) der kørte det bare.. jeg brugte så yderligere det program fra nrossen til at få epg fra ontv ind (køre som schdule) så den passer bare sig selv...
 Hej
efter at være kommet hjem fra sommerhus, og derude har læst om alle de problemer der har været med yousee's ændring, så vil jeg lige spørge dig - jeg har den gamle hdhomerun, som er opsat sidste år, og ikke ændret, og jeg køre også programguide fra nrossen/ontv, og jeg synes ikke jeg har de problemer som der beskrives - så har jeg ret i at "vi" ikke er ramt.??
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 09:33
ja du er ikke ramt.. kun måske deres ombytning af et par kanaler som kan fikses uden at scanne igen..mener det er tv2 og tv2 zulu samt nogle andre kanaler som også er flyttet rundt.
 
Men hivs du skal opsætte en ny, så vil du skulle have den beta som silicondust har udgivet for at få alle kanalerne ind igen.. så hvis man skal have en ny computer med til at se TV så må man igang med alle..
Til top
MortenSJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenSJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Hvad er bedst at køre på ens Eyetv tvtv eller ontv.dk på de kanaler som ikke har epg? 

Er der nogen som ved, om man kan optage fra flere tv-kanaler, hvis det ligger i samme mux med Eyetv 3? Jeg synes kun at få lov til at optage to programmer samtidig (det skulle ligge flere kanaler i det mux jeg prøvede at optage i følge min scanning på HDHomerun tuneren).


Jeg bruger ontv.dk's EPG og det fungere perfekt :)
Denon AVR-1911 | Focal Sib2 5.1 | Mac Mini (Plex) | Synology DS-209+II | Xbox360 | WDTV Live | Sony 40" LCD TV KDL-40EX500 | Samsung 40" LCD TV, LE-40R72B
Til top
diskfreak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér diskfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 22:54
Problemet tilsyneladende løst - medfølgende antennekabel er han/han og havnede derfor i radio stikket i væggen - nu finder den kanalerne som digital cable..... Beklager ulejligheden
 
tidligere problem:
Endnu en HDhomerun bruger med Yousee hvor ikke alt går så glat som det kunne ønskes. Jeg har forsøgt at følge de forskellige indlæg i denne diskussion men det vil ikke helt som jeg vil...
 
signal: yousee via antenne forening (DVB-c), grundpakke ( "gratis" kanaler der ligger i MUX 1 og 5 så vidt jeg kan finde ud af). signalet tages fra antenne stikket i væggen. Jeg har ingen fjernsyn med digital tuner så jeg har ikke set det virke på andre apparater.
 
HD homerun opdateret til firmware 20110529b
HDhomerun setup:
location: Danmark og postnr 8830.
application: primært program: WMC, preview med Homerun quick TV
Tunere : digital antenne for begge tunere ( hvis den sættes til digital kabel finder hverken HDhomerun setup eller WMC nogen kanaler selvom jeg indstiller til qam64 og 6875 under DVB-c, når der vælges digital antenne forsvinder DVB-c fanen hvor qam indstilles)
 Advanced: vælges virtual channel table mode til auto
Der skannes efter kanaler og den finder kun MUX5 (DR HC DR K DR update folketinget og DR ramasjang)
 
I WMC sættes til danmark og antenne og begge tunere vælges. Ved søgning finder den kanalerne i MUX2, 3, 4 og 5 hvor af jeg dog kun kan se MUX5 på grund af mit begrænsede abonnement.
 
Ved søgning i HDhomerun config (GUI) kan jeg fremsøge MUX 2, 3, 4 og 5 men ikke MUX 1.
 
Jeg mangler altså MUX1 og dermed bla tv2, dr1 og dr2... Hvad har jeg overset?
 
Hvorfor finder den kun MUX5 ved scan i HDhomerun Setup, men MUX2-5 ved scanning i HDHomerun config?
Hvorfor er jeg nødt til at vælge digital antenne, det burde vel være digital cable?
Der er nogen indlæg der handler om at skrive noget i "terminal" hvad er det for en terminal - gælder det en Windows 7 pc? 
 


Redigeret af diskfreak - 14-Juni-2011 kl. 08:34
Til top
ttppeewee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2006
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ttppeewee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2011 kl. 19:36
Kan det passe at jeg ikke kan have HDhomerun installeret på mere end to maskiner?

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2011 kl. 19:41
Nej.... men du kan naturligvis kun se tv på 2 af dem af gangen... hvis du kun har en hdhr.
Til top
ttppeewee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2006
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ttppeewee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2011 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af kenp kenp skrev:

Nej.... men du kan naturligvis kun se tv på 2 af dem af gangen... hvis du kun har en hdhr.


Men så er det da underligt at den sidste pc ikke finder nogle kanaler når jeg bruger de præcis samme indstillinger som på de to andre Cry
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2011 kl. 19:46
Er det en ny opsætning på den 3 maskine kontra de 2 andre?...
Til top
ttppeewee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2006
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ttppeewee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2011 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af kenp kenp skrev:

Er det en ny opsætning på den 3 maskine kontra de 2 andre?...


Ja, det har ikke været installeret på den før, men det er med den samme version af HD som på de to andre ( Den sidste nye beta fra deres hjemmeside), dog er den 3. pc win7 home hvor de to andre er professionel
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8788899091 164>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu