recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FANTEC TV-FHDS Media Player
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFANTEC TV-FHDS Media Player

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Prøv disse test filer.
 
Der er fine undertekster på alle tre film Tongue
 
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

  Prøv at optage lidt fra DR K lige nu og se om de undertekster vises ved afspilning.
 
Jeg optog lidt i eftermiddags og der er fine undertekster på Big smile
 
Så mangler vi bare DR HD, men såvidt jeg kan se, så sender de med faste undertekster stadig....
 
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

  Prøv at optage lidt fra DR K lige nu og se om de undertekster vises ved afspilning.
 
Jeg optog lidt i eftermiddags og der er fine undertekster på Big smile
 
Så mangler vi bare DR HD, men såvidt jeg kan se, så sender de med faste undertekster stadig....
 
Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Meget fint. Det er lige før der bliver trykket på bestilknappen. Jeg har lidt problemer med en Maximum T-1300 som ikke vil vise undertekster på DR K og DR HD (TV 2 ingen problemer), så jeg går ud fra at når du kan se subs på DR K så kan du også på DR HD når de så begynder på det igen. Tak for dit arbejdeSmile Optager jeg på pc'er med DvbViewer så er alt som det skal være også da DR HD for en kort bemærkning sendte seperate subs.
Mvh Hansemand
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Her vil jeg forsøge at besvare spørgsmål vedr. FANTEC TV-FHDS Media Player.
 
 
Har prøvet at downloade og læse i manualen uden helt at finde svaret. Kan se at der er mulighed for FR/FF spoling med flere hastigheder, og der er også noget GOTO search.
På PCH A100 kan man springe i 10-20-30... % step af filen med nummertasterne, og med 30 sek intervaller med højre/venstre pilene. Foruden der er afspilning med forhøjet hastighed i flere trin.
Så hvordan er den med hensyn til at springe/spole i en .ts optagelse?
Og er det samme for USB disk og netværk/streaming?
 
Har nemlig købt en Denver DMB-105HD DVB-T receiver der kan optage på USB stick/HDD, og den er bestemt ikke brugervenlig ved afspilning.
 
Mvh JørgenT


Redigeret af JørgenT - 13-November-2009 kl. 22:39
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

 
Har prøvet at downloade og læse i manualen uden helt at finde svaret. Kan se at der er mulighed for FR/FF spoling med flere hastigheder, og der er også noget GOTO search.
På PCH A100 kan man springe i 10-20-30... % step af filen med nummertasterne, og med 30 sek intervaller med højre/venstre pilene. Foruden der er afspilning med forhøjet hastighed i flere trin.
Så hvordan er den med hensyn til at springe/spole i en .ts optagelse?
Og er det samme for USB disk og netværk/streaming?
 
Har nemlig købt en Denver DMB-105HD DVB-T receiver der kan optage på USB stick/HDD, og den er bestemt ikke brugervenlig ved afspilning.
 
Mvh JørgenT
 
Jeg skal prøve at besvare så godt jeg kan....
 
Man kan sagtens spole i alle filerne med FF og FR knapperne. Jeg mener, at 32x er det hurtigste. Et enkelt tryk på play og den kører med normal hastighed igen.
 
Der findes også en CM knap (Commercial skip?), hvor der springes, men jeg har ikke helt kunnet finde ud af, med hvor stort et interval, der springes.
 
Mig bekendt kan man ikke springe procentvis med de nummeriske taster, ejheller med pil højre/venstre.
 
Goto ser også ud til at fungere, men jeg bruger det ikke, da det er hurtigere at spole frem til filmens start (mine optagelser har typisk 5 minutter inden filmen/udsendelsen starter).
 
Jeg synes ikke boksen er så 'lækker' i sin brugerflade, dermed menes, at det ikke virker som om der er proppet masser af funktioner ind i brugerfladen. Til gengæld fungerer den bare uden de store dikkedarer, spoler, når den bliver bedt om det osv.
 
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

 
Der findes også en CM knap (Commercial skip?), hvor der springes, men jeg har ikke helt kunnet finde ud af, med hvor stort et interval, der springes.
 
Mig bekendt kan man ikke springe procentvis med de nummeriske taster, ejheller med pil højre/venstre.
 
Goto ser også ud til at fungere, men jeg bruger det ikke, da det er hurtigere at spole frem til filmens start (mine optagelser har typisk 5 minutter inden filmen/udsendelsen starter).
 
 
Tak for svarene indtil videre.
 
På side 12 i manual (ja, RTFM - men ikke så let at forstå, når man ikke lige har hardwaren ved hånden til at efterprøve  LOL ) står der CM SKIP er 30 sek frem, og INS REPLAY er 10 sek tilbage.
Så lidt ligesom PCH'en.
 
Men lige et par tillægs Question :
Side 13: GOTO - Specify the point using Title, Chapter and Time
Betyder det at funktion kun er til DVD film, eller kan den også bruges på .ts filer?

Side 22: Resume Play - (auto bookmarking) feature for movies
Gælder det kun DVD film, eller husker den også hvor man er kommet til i .ts optagelser?
 
Har lige checkket for update til PCH A100, og kan se at der er en release fra 28. oktober der siger noget om IDX/SUB, så måske har Syabas fået SUB fra .ts implementeret.  Smile
 
Det var ellers meget tæt på et tryk på Bestil knap til Fantec'en igår. Big smile
 
Mvh JørgenT
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

 
Side 13: GOTO - Specify the point using Title, Chapter and Time
Betyder det at funktion kun er til DVD film, eller kan den også bruges på .ts filer?

Side 22: Resume Play - (auto bookmarking) feature for movies
Gælder det kun DVD film, eller husker den også hvor man er kommet til i .ts optagelser?
 
Mvh JørgenT
 
Ad. 1 Det kan også bruges til .ts filer.
 
Ad. 2 Det gælder for alle afspillede film, men det virker som om, at den 'glemmer' det, når man tager strømmen på den. Jeg slukker for alt mit udstyr, når det ikke bruges, så jeg har kun set dette i funktion nogle gange. Der fungerer det ellers meget fint.
 
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
 
PS. Én eller anden dag kommer der en afspiller, som kan alt det, som den skal, og som har et ultra lækkert interface. Og den bliver billig Big smile Men indtil da er denne afspille et udmærket alternativ....
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 12:14
Mvh Hansemand
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 12:23
Men som der skrives:

'Jeg har også en WDTV'er og der ligner idx/sub tekster super HD kvalitet i forhold til min Popcorn.'

Vil det sige, at WDTV kan vise DVB-T undertekster i en .ts fil? For jeg har da en fornemmelse af, at WDTV har et noget pænere interface end Fantec boksen.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Men som der skrives:

'Jeg har også en WDTV'er og der ligner idx/sub tekster super HD kvalitet i forhold til min Popcorn.'

Vil det sige, at WDTV kan vise DVB-T undertekster i en .ts fil? For jeg har da en fornemmelse af, at WDTV har et noget pænere interface end Fantec boksen.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Nej det har jeg ikke hørt om. Idx/sub er ikke en del af DVB-T ts fil. Jeg har ikke den nye WDTV og ved intet om den. Interfacet på min WDTV er fint nok.
Mvh Hansemand
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 17:40
Så kom min MM-FHDL ind af døren, og desværre må jeg indrømme at jeg er lidt skuffet:

1. Jeg har sat en 120GB Sata HD i den og den kom selv og formatterede den uden problemer. Desværre kan jeg ikke kopiere noget til den. Når jeg går ind i kopieringsmenuen f. eks fra USB til HDD,
kan jeg godt se og også markere indholdet af USB keyen i venstre side af billedet. I højre side er HDD vist, men det eneste der står her, er: "Empty list". Jeg kan ikke markere "Empty list", og ligemeget hvad jeg trykker på, kopierer den ikke noget. Manualen er ikke til meget hjælp.

2. Jeg forsøgte at installere den sidste nye firmware på den, men så kan jeg ikke mere afspille film via UPNP  (TS format) på den. Den siger noget med at den har mistet forbindelsen til filen, eller fatal error  når jeg starter afspilningen. Efter at have lagt den gamle firmware på igen virker det ok igen.

Nogen ideer?

/Peter 


Redigeret af pfugl - 16-November-2009 kl. 21:44
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 21:43
Så kom jeg lidt længere. Jeg lagde nyeste firmware på igen, og nu kan den genkende disken, og kopiere. Til gengæld har jeg så problemet med UPNP som nævt i sp 2 ovenfor. Det er kun et problem via UPNP. Hvis jeg afspiller via normal network sharing virker det fint.
Har nogen prøvet at bruge UPNP med sidste firmware op mod en windows 7 server? Som nævnt virker det fint med forrige release.
/Peter
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu